Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Combo C 1,3 CDTi - wtryskiwacze pracują na zgaszonym silniku.

21 Lut 2015 18:45 1914 4
  • Poziom 15  
    Sprawa wygląda następująco - samochód po stłuczce w wyniku której została uszkodzona skrzynka bezpieczników.

    Po wymianie całej wiązki silnikowej problem jest taki, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalonych kontrolek, słychać jak stukają/pracują wtryskiwacze. Po odłączeniu kostek dźwięk ustaje, po zmierzeniu napięcia na kostce, cyfrowy miernik pokazuje ~10,5 V.

    Po zapaleniu kontrolek, pompa paliwa pracuje przez kilka sekund ale się wyłącza, czyli tak jak powinno być.

    Po podłączeniu się OPCOMEM wyskakują błędy (engine = ECU, no i drugi to BCM) jak w załączniku. Dodatkowo pokazał mi się też błąd P2146 (capacitor 1 low voltage), jednak po skasowaniu kolejny raz błędów już się nie ukazał.


    Wiązka co prawda pochodziła z Corsy C, ale nic tam szczególnie innego nie było - pare dodatkowych kabelków do chociażby świateł przeciwmgielnych, ale przerobiłem wiązkę, żeby była dokładnie taka sama jak ta z Combo.


    Gdzie szukać problemu? ECU? Jeśli tak to jak wygląda jego ewentualna wymiana - widziałem w opcjach OPCOMa, możliwość podania nr VIN auta ale czy to wystarczy aby samochód ruszył?

    Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 10  
    Błędy z BCM wskazują na uszkodzenie wewnętrzne sterownika druga sprawa to żeby to poprawnie zdiagnozować weź schemat i sprawdź wszystkie zasilania, masy i połączenia między sterownikiem pompy,wtryskiwaczami a ECU będziesz miał pewność odnośnie kabli. Mam dostęp do Tisa więc mogę wrzucić schemat jak trzeba.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 15  
    Jak możesz to wrzuć schemat, aczkolwiek na 99% jestem pewien że wszystko jest ok, chociaż rzeczywiście gdzieś jakiegoś zasilania czy masy może nie być i przez to taka kaszana.

    "Wskazuje na uszkodzenie sterownika"... mówimy o sterowniku silnika czy BCM?


    Ewentualna wymiana ECU jest możliwa z użyciem OPCOMa czy potrzeba do tego coś mocniejszego?
  • Poziom 10  
    Który to jest rok bo nie mogę znaleźć tego silnika mam same 1.3dt lub 1.3dtj.
  • Poziom 15  
    Rok 2008, silnik Z13DTJ.