Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio Blaupunkt Queens MP56 nagły brak dźwięku

rafski 23 Lut 2015 10:20 1935 10
  • #1 23 Lut 2015 10:20
    rafski
    Poziom 9  

Witam.
    Jestem początkujący.

Mam radio Blaupunkt Queens MP56 podłączone pod wzmacniacz.
    Niedawno mam ciszę w głośnikach, radio załączy wzmacniacz.
    Jak wymontowałem radio i podłączyłem miernik pod wyjścia (B) na głośniki to miernik pokazywał różne napięcie na każdym wyjściu, nawet bywało tak, że pokazywał zero. Jak podłączyłem głośnik pod każde z tych wyjść to grał.
    Na wyjściu (C1), czyli wyjścia RCA do wzmacniacza, tam po podłączeniu miernika np: pin 1 z pinem 3(masą) zawsze miernik pokazuje 0v.

Mam pytanie.
    Dlaczego nie mam napięcia na wyjściach RCA do wzmacniacza?
    Czy za napięcie na wyjściach RCA także jest odpowiedzialna końcówka mocy w radiu?

0 10
  • #2 23 Lut 2015 11:45
    ziomus90210
    Poziom 35  

Jak mierzyłeś napięcie na pinach głośnika? Pomiędzy dwoma tj. +/- głośnika czy pomiędzy masą? Na wyjściu RCA nie powinno być żadnego napięcia poza sygnałem o amplitudzie max. ok. 1V.

0
  • #3 23 Lut 2015 12:44
    rafski
    Poziom 9  

Wyjścia głośnikowe mierzyłem +/-. Czyli jak ze schematu wyżej (B) 1z2 3z4 ... .
    To radio wydaje się być ok, spalił się wzmacniacz?

Czy można zrobić tak dla testu?
    Radio włączone i podłączone złącze C1 czyli wyjścia RCA z radia. Można do tego podłączyć wzmacniacz domowy, oczywiście głośność w radiu minimalna, dźwięk powinienem usłyszeć?
    Nic nie stanie się wzmacniaczowi domowemu.

Nie wiem, co mam zrobić, jak sprawdzić, czy padło radio, czy może wzmacniacz?

0
  • #4 23 Lut 2015 12:55
    ziomus90210
    Poziom 35