logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak obliczyć parametry magnesu i cewki do generowania napięcia 1.5V?

sun999 17 Maj 2005 17:16 1771 11
REKLAMA
  • #1 1501022
    sun999
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    witam szanowne grono
    jak widać jestem początkującym więc raczkująCYM użytkownikiem tego forum, w związku z tym mam 1 pytanko
    jak obliczyć parametry magnesu poruszającego się w cylindrze z cienkiego plexi aby cewka nawinięta na tym że cylindrze mogła wychwycić jakieś napięcie.
    oczywiście jakby niebyło kłopotu to parametry cewki też by się przydały
    a może jest jakiś wzór aby można było przewidzieć że np. magnes taki a taki czyli X i cewka też X wytworzy powiedzmy napięcie X
    koszty związane z materiałami nieistotne
    potrzebuję uzyskać chociaż 1.5v
    i jeszcze jedna kwestia czy lepsza jest jedna cewka czy więcej ustawionych w jakiejś sekwencji i czy magnes neodymowy wytworzy więcej pola dla uzyskania napięcia czy mogą być zwykła
    ps.
    rozrysowałem urządzonko o nazwie ///wiatrak//// na 60 takich ogniw samonapędzające i nie wiem jakie mam zastosować materiały o których parametry pytam
    wszelki odpowiedzi linki lub sygestie bardzo mile widziane
    dziękuję za przeczytanie mojego postu
  • REKLAMA
  • #2 1502477
    Wojtek_b21
    Poziom 16  
    Ocena: 32
    Napisałeś bardzo dużo ale mało podałeś szczegółów . Jak będzie poruszał się magnes czy do przodu i do tyłu czy po okręgu czy jeszcze inaczej. Piszesz 1.5V ale jakie natężenie prądu? Jaka będzie częstotliwość poruszania się magnesu? Czy ta częstotliwość będzie stała czy zmienna?
  • #3 1502962
    saper3791
    Poziom 19  
    Ocena: 14
    Witam , pozdrawiam .
    Podobnie jak kolega wspomina ... Gdy ja oczy zamkne to chyba sobie wyobrazam co masz w planie ;) . No ale mniejsza o moja wyobraznie .
    - Czestotliwosc cykli
    - Oczekiwana moc
    ...