Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zaprogramować, zalogować sterownik silnika? (Opel Zafira 1,8 Z18XE)

slidersx 02 Mar 2015 19:06 26370 10
  • #1
    slidersx
    Level 8  
    Witam, przejrzałem wiele tematów i forów i wszędzie same ogóły bez konkretów.
    Wymieniam sterownik silnika w Zafirce z 2001 silnik z18xe. Kupiłem wylogowany i co tu trzeba teraz zrobić? Czy trzeba logować sterownik przy użyciu jakiegoś konkretnego oprogramowania czy można to jakoś obejść. Posiadam interfejs obd2 ELM327
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    slidersx wrote:
    Posiadam interfejs obd2 ELM327

    Tym interfejsem nic w tym temacie nie zdziałasz.
    Potrzebny tester Tech2 lub przynajmniej oprogramowanie i interfejs Op-Com z Adako oraz Car Pass
    Jak zaprogramować, zalogować sterownik silnika? (Opel Zafira 1,8 Z18XE) Jak zaprogramować, zalogować sterownik silnika? (Opel Zafira 1,8 Z18XE) Jak zaprogramować, zalogować sterownik silnika? (Opel Zafira 1,8 Z18XE)
  • #3
    slidersx
    Level 8  
    Ok, doczytałem ten kabelek na chipie eml327 to zabawka i za wiele się nim nie zrobi
    ale dobra, a nie istnieją żadne inne interfejsy oprócz op coma i techa2 żeby przekopiować zawartość starego ecu do nowego, albo jakaś magiczna kombinacja wciskania pedałów lub przycisków przy manetkach żeby wklepać klucz z karty key pass? Kody błędów da się odczytać bawiąc się pedałem gazu i hamulca może jest jakaś kombinacja i do takich spraw

    Dodano po 18 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie, o co chodzi z tym logowaniem sterownika silnika? On się loguje czyli podaje kod zabezpieczający do immobilizera i wtedy auto startuje?
    Dodano po 50 [minuty]:
    Przeglądając zakamarki i najgłębsze odchłanie internetu dokopałem się do następujących informacji. Jak mamy czas sprawne ręce i mózg w miarę też to najlepiej i najprościej jest kupić na wymianę sterownik wraz z pastylkami do immo i pentlą. Wtedy po prostu wymieniamy dane części i możemy śmigać autkiem. Gdy kupimy sam wylogowany sterownik, aby go zakodować potrzebny jest kod pin od obecnego w naszym aucie immobilizera pojazdu. Kod ten jest umieszczony na karcie CarPass którą właściciel pojazdu otrzymuje wraz z książką serwisową i innymi dokumentami pojazdu gdy go nabywa (lub powinien otrzymać). W przypadku braku karty CarPass, kod pin immobilizera może podać autoryzowany serwis Opla na podstawie numeru nadwozia.
    Możliwe jest rownież "wydobycie" kodu pin z oryginalnego sterownika silnika lub modułu immo.
    Gdyby wpadło wam do głowy poprawianie połączeń na płytce do ecu bo ciężko się pogodzić z płaceniem za poprawienie paru zimnych lutów to muszę was ostrzec. Też myślałem że to zrobie, w ciemie bity nie jestem, lutownice mam i łapy sprawne.
    Do środka sterownika można podobno dobrać się na kilka sposobów:
    1.nagrzać go do 110'C w piekarniku na 10min (nie mylić z mikrofalówką)
    2. zamrozić sterownik z zamrażarce i wtedy zerwać płytkę ochronną
    3. Ja żmudnie wyciachałem klej norzykiem do tapet i później ostrożnie podważałem obudowe do okoła
    4 lutownicą na gorące powietrze i cheja

    Po wyciachaniu kleju nożykiem do tapet wrzuciłem parę próbek kleju do zamrażarki i szczerze mówiąc to nie zauważyłem żeby klej stał się jakiś bardziej kruchy, co najwyżej sztywniejszy. Po próbie nagrzania, łyżka próbka zapalniczka, też nie zauważyłem żeby klej stał się ciastowaty ale może źle się do tego zabrałem. Jak wy to zrobicie wasza sprawa. Po otworzeniu stera ukazuje się piękny obraz i tu moje zdziwienie wszystko zalane jakimś żelem podobno (info z innego forum) ktoś na niego psikał rozpuszczalnikiem i schodził ja się bałem wykonać taki ruch, weźcie pochlapcie nitro jakaś stary układ scalony i przetestujcie, delikatnymi ruchami da się go powoli rozgarnąć. Kabelki od kostki do płytki są bardzo drobne i delikatne, jeden fałszywy ruch i można narobić sobie problemów.
    Do sprawdzenia poprawności połączeń użyłem zwykłego miernika z tym że na końcówki dokleiłem igły bo normalne końcowki były za gróbe. Przy lutowaniu przyda się lupa i koniecznie dobre światło. Poniżej parę fotek jak to wygląda od środka.
  • #4
    autoas
    Level 42  
    Muszę przyznać, że jak na właściciela ELMa jesteś nieźle obryty w wiedzy z internetu, musisz wiedzieć że taka wiedza jest "tajemna" i sprzęt potrzebny poważny, nie za trzy dychy, a twoja ignorancja granicząca z arogancją nie przysparza ci przyjaciół...
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A masz fotki, jak to wygląda u Ciebie po naprawie?
  • #6
    slidersx
    Level 8  
    Piszę o tym bo zirytowała mnie sytuacja z przed 6 miesięcy gdy to udałem się do pana serwisanta bo zapaliła mi się żółta kontrolka od silnika od błędu. Pan serwisant podszedł podpioł laptopa podał kody błędów i powiedział żebym sobie sprawdził na necie co dokładnie oznaczają, skasował bledy kontrolka zgasła po czym skasował 50zl za 5min pracy wliczając 2min na rozruszanie jego laptopa. Co do fotek po naprawie niestety nie zrobiłem, a co do samej naprawy to łatwo nie było i gdybym wiedział i widział jak to wygląda wczesniej to raczej bym się nie zdecydował na własnoręczną naprawę. Sterownik po naprawie działa oczywiście nie wyglądał tak pięknie jak po wyjściu z fabryki, do złożenia i zabezpieczenia obudowy użyłem sylikonu odpornego na wysokie temperatury. a co do żelu na płytce to ponaciągałem go spowrotem
  • #7
    jokerro
    Level 34  
    slidersx wrote:
    50zl za 5min pracy wliczając 2min na rozruszanie jego laptopa


    nikt nikomu nie zabroni kupic sprzet i tak samo kasować gości.

    Te sterowniki sa specyficzne akurat do takich operacji.
    I tak byłeś odważny,tyle moge powiedzieć.
  • #8
    slidersx
    Level 8  
    No dobra bo odbiegamy od tematu, A jak to wygląda z tym logowaniem sterownika. Gdzieś wyczytałem że podmieniając ecu da się uruchomić silnik podmieniłem wylogowany steronik i silnik nie startuje. kluczyk od auta jest też kluczem do immo jak to ma się dalej?
  • #9
    żałosna udręka
    Level 34  
    Musisz znać pin do swojego samochodu i przy użyciu jakiegoś urządzenia, przejść procedurę dopasowania go do samochodu i modułu immo, nazywaną logowaniem. Są jeszcze inne sprzęty, którymi można to zrobić.
  • #10
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    slidersx wrote:
    A jak to wygląda z tym logowaniem sterownika.

    Napisałem na samym początku co jest potrzebne .
    Co chcesz uzyskać zadając kolejny raz to samo pytanie?
    Jeżeli znajdziesz inny sposób lub zrobisz to "bawiąc się pedałem gazu i hamulca" to chętnie się dowiem czegoś nowego.
  • #11
    slidersx
    Level 8  
    tu już się nic nie zmieni więc zamykam temat