Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Junak 901RS - Swap silnika 72/yx140 z rozrusznikiem - odpalanie

03 Mar 2015 17:16 1746 9
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam następujący problem. Po zmianie silnika z 72ccm na silnik yx140 z dolnym rozrusznikiem, mam problem z odpalaniem go ze startera. Tematów jest sporo podobnych, ale takiego nieudało mi się znaleźć. Silnik został podłączony, wszystko zostało wymienione: cewka wysokiego napięcia, moduł zapłonowy, regulator napięcia, przekaźnik rozrusznika. Przekręcając kluczyk w stacyjce, działa w pełni elektryka: światła, kierunki, klakson. Junak odpala z kopki za pierwszym razem bez problemu.
    Nie kręci niestety rozrusznik ALE:
    Motocykl po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia ze startera nie reaguje. Nic nie bzyczy i nie cyka.
    Ale w momencie gdy wcisnę sprzęgło, rozrusznik zaczyna kręcić. Motorek nie odpalił zaczął tylko rozrusznik kręcić jakby "zdychał" powodem może być za słaby/rozładowany akumulator po wielu próbach odpalenia. Objawy były podobne jak w aucie, przygasły lekko diody np. od biegu jałowego - no typowe objawy jak akumulator jest praktycznie rozładowany.
    Ktoś spotkał się z takim przypadkiem że dopiero po wciśnięciu sprzęgła zaczyna kręcić rozrusznik???? Dodam że motorek nie jest na biegu. W razie czego, silnik zakupiłem od MRFu YX140 z dolnym rozrusznikiem. Za pomoc z góry serdecznie dziękuję :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    W moim Bartonie układ startera jest powiązany z czujnikiem biegów. Rozruch z rozrusznika możliwy jest wyłącznie na luzie. Uruchomienie rozrusznika na jakimkolwiek biegu jest możliwe dopiero po wciśnięciu sprzęgła. Widocznie zasilanie cewki przekaźnika rozrusznika idzie przez czujnik biegów "pozycja 0", a dodatkowo jest mostkowana mikro-wyłącznikiem przy dźwigni sprzęgła. Zabezpiecza to przed jego przypadkowym uruchomieniem podczas jazdy.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    andrzej55 napisał:
    W moim Bartonie układ startera jest powiązany z czujnikiem biegów. Rozruch z rozrusznika możliwy jest wyłącznie na luzie. Uruchomienie rozrusznika na jakimkolwiek biegu jest możliwe dopiero po wciśnięciu sprzęgła. Widocznie zasilanie cewki przekaźnika rozrusznika idzie przez czujnik biegów "pozycja 0", a dodatkowo jest mostkowana mikro-wyłącznikiem przy dźwigni sprzęgła. Zabezpiecza to przed jego przypadkowym uruchomieniem podczas jazdy.


    Hmm dodam jeszcze że nie wyciągałem całej instalacji elektrycznej. Dostałem nową załączoną, ale powypinałem tylko części składowe te co wymieniłem wyżej cewkę, regulator etc. Popodpinałem w odpowiednie piny. Także ze strony elektrycznej nie powinno być błędu.
    Ale z tego co kolego piszesz. Odpowiedzialna za to nie byłaby elektryka jako instalacja tylko tak naprawdę układ i połączenia w silniku?? Czy dobrze to rozumuję? Więc dlatego nie wiem czy szukać i ewentualnie gdzie przyczyn takiego stanu rzeczy tym bardziej że motorek jest na luzie. Czy ktoś spotkał się jeszcze z takim problemem i może pomóc???? Czy tak właśnie jest jak pisał Andrzej.... Albo ktoś może zakupił silnik od MRFu tylko że z rozrusznikiem??
  • Poziom 35  
    Czy w tym junaku masz wskaźnik biegów i po przekładce silnika działa?
  • Poziom 8  
    W nowym silniku mam czujnik tylko biegu jałowego.
    W fabrycznym była pełna obsługa biegów - wtyczka 5 pinowa i obsługiwała Luz oraz 1,2,3,4.
    W nowym silniku jest tylko jeden kabelek od biegu jałowego który podłączyłem tylko w jedno miejsce w tej wtyczce 5-pinowej w odpowiedni styk odpowiadający za luz.
    Hmm sugerujesz odłączenie czujnika biegów i sprawdzenie odpalania?
  • Poziom 35  
    I ta lampka od luzu obecnie poprawnie się zapala i gaśnie?
  • Poziom 8  
    Tak dokładnie. Jak jest luz pali się. Po wrzuceniu biegu gaśnie. A wiadomo kolejny bieg się nie zapali bo nie ma czujnika od kolejnych biegów.
  • Poziom 35  
    Może podczas przepinania kabli zapomniałeś coś tam połączyć. Według mnie te układy powinny być jakoś ze sobą połączone. Napisz jeśli firma od silników coś zaproponuje.
    Na podejrzenie tego w moim bardzo podobnym Sprincie jest za zimno.
  • Poziom 8  
    Niestety problem (albo i nie) nie został rozwiązany. Sprzedawca mi dziś odpisał że nie wie co to może być gdyż nie montował tego silnika jeszcze w motocyklu. Dzisiaj sprawdziłem czujnik biegów. Najpierw odłączyłem ten co jest czyli z oznaczeniem tylko biegu jałowego. Nic nie zmieniło. Silnik dalej kręci dopiero po wciśnięciu sprzęgła. Następnie wymieniłem czujnik z oryginalnej 50-tki. Również nic to nie dało. O tyle o ile już mam pełne oznaczenie biegów, o tyle nadal żeby odpalić moto z rozrusznika należy wcisnąć sprzęgło.
    Silnik ten stosowany jest w pitbikach. Czy spotkał się ktoś z takim silnikiem??
    Może on ma takie zabezpieczenie aby nie odpalić moto na biegu? Dlatego przy odpalaniu z rozrusznika należy wcisnąć sprzęgło ???
    I pytanie. Jeżeli tak pozostawię moto czyli żeby odpalać z rozrusznika przy wciśniętym sprzęgle nic się nie stanie? Tzn. nic się nie zatrze nie spali itp. ??
  • Poziom 15  
    Nie wiem czemu to forum ma miliony teoretyków.
    Hehe czasu minęło ale rozwiązałeś problem? Pytanie czy przy sprzęgle masz czujnik wciśnięcia? Bo ja mam quada kinroad i tak samo ma, że nie można odpalić bez sprzęgła czy jest na biegi czy na luzie. Nic nie powinno się stać ze skrzynią. Możesz jedynie w kwestii elektryki sprawdzić czy masz ten czujnik obok rączki sprzęgła jak przy drugiej rączce od hamulca. A jak nie masz w sprzęgle czujnika to masz zabezpieczenie w skrzyni biegów.