logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć silnik 3-fazowy z możliwością zmiany kierunku obrotów?

matek24 04 Mar 2015 15:49 3096 10
REKLAMA
  • #1 14499520
    matek24
    Poziom 11  
    Ocena: 10
    Witam

Mam następujący problem: Chcę podłączyć silnik 3-fazowy. Tak aby mieć możliwość zmiany kierunku obrotów podczas pracy. Tzn. jeżeli włączę prawe obroty a pożniej nacisnę i przytrzymam pedał lewych obrotów to obroty się zmieniają (może to być z opóźnieniem), gdy puszczę pedał, obroty znów kręcą się w prawo . Potrzebny będzie też wyłącznik awaryjny. Mój problem polega na tym że nie znam się na elektryce, a nikt z tych których pytałem nie byli w stanie mi pomóc. Nie znam się na schematach, jednak gdyby ktoś miał coś pasującego do mojego problemu to bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje:)
  • REKLAMA
  • #2 14499581
    Krzysztof Reszka
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 1546
    matek24 napisał:
    Mam następujący problem

matek24 napisał:
    Nie znam się na schematach, jednak gdyby ktoś miał coś pasującego do mojego problemu to bardzo proszę o pomoc.

I tu jest kolegi problem nie znając się na schematach nie mając pojęcia o łączeniu obwodów elektrycznych kolega chce wykonać to podłączenie do silnika .
    Brak podstawowych danych np wielkość silnika czy jaka to maszyna uniemożliwia doradzenie w tym temacie .
    Tak skomplikowanym (jak dla kolegi ) podłączeniem powinien zająć się elektryk .
    Po za tym trochę więcej inwencji bo to temat wielokrotnie powtarzany na forum.
    Załączniki:
    • Jak podłączyć silnik 3-fazowy z możliwością zmiany kierunku obrotów? sterowanie-silnikiem-2-kierunki.png (40.01 KB) Musisz być zalogowany, aby pobrać ten załącznik.
  • REKLAMA
  • #3 14500005
    kortyleski
    Poziom 43  
    Ocena: 3835
    Bez czasów ten schemat nie pójdzie na gołym silniku a co dopiero w maszynie...