logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Sterowniki NVIDIA dla starego GeForce'a - błędy przy próbie instalacji z pliku

00S 26 Mar 2015 13:04 1170 5
REKLAMA
  • #1 14562729
    00S
    Poziom 13  
    Ocena: 11
    Witam,
    Chciałem zainstalować Linuxa na którymś ze starych komputerów.
    Za nic nie mogłem doinstalować sterowników grafiki. W linuxach jestem raczej początkujący.
    Obecnie próbuję na sprzęcie Intel P4 3,06, 2GB RAM, Geforce 4 MX440SE.
    Próbowałem LXLE, Lubuntu i HandyLinux.
    Za każdym razem był problem z obrazem. Albo migotanie albo zła rozdzielczość (chociaż zaznaczę, że próbowałem tylko na monitorze z rozdzielczością 1680x1050).
    Trochę poczytałem i chciałem zainstalować sterowniki od NVIDII z ich strony, z pliku .run... Ale już powoli tracę cierpliwość :)

Pobierałem, wciskałem ctrl+alt+F1, logowanie, zatrzymanie środowiska graficznego (sudo service lightdm stop), uprawnienia root (sudo su) i ostatnia chciałoby się komenda - "sh ./NVIDIA-xxxxxx.run".
    Instalator odpala się ale od razu sypie błędami.
    A to początkowa konfiguracja błędna ale można kontynuować.
    Następnie znów coś źle bo albo X albo nouveau uruchomione. Sterowniki same wyłączyły co trzeba, restart i kolejny problem.
    Nie pamiętam dokładnie ale coś związane z kernelem - version.h

Sam już się pogubiłem z tym zupełnie i prosiłbym o jakąś łopatologiczną radę co zrobić aby udało się to zainstalować :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 14562785
    lekto
    Poziom 35  
    Ocena: 299
    Do nvidii na Linuxie są dwa sterowniki: nouveau i własnościowe. Do tak starej karty graficznej lepszym wyborem będzie nouveau. Jeśli jednak chciałbyś własnościowe to pamiętaj że te moduły są ze sobą w konflikcie i może być załadowany tylko jeden.
  • REKLAMA
  • #3 14565754
    00S
    Poziom 13