Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes sprinter 308 cdi 2002r 2 generacja bład 51CF w ESP

gum3 02 Maj 2015 18:26 1404 5
  • #1 02 Maj 2015 18:26
    gum3
    Poziom 11  

    Witam wszystkich.Mam problem ze sprinterem 308 cdi 2002 rok druga generacja mianowicie zaświeca się EDC powyżej 2000 obrotów silnika podczas jazdy.Diagnozowałem auto auto comem i wychodzą następujące błędy:w silniku-ograniczenie mocy przez system ESP,oraz czujnik prędkości własnej.A z systemu ESP :51CF kabel czujnika przyspieszenia bocznego,51AF CAN komunikacja skrętu kierownicy nie ciągły,54B7 czujnik położenia dźwigni regulacyjnej nie ciągły,51EF czujnik przyspieszenia bocznego nie ciągły,567D kodowanie nie prawidłowa wersja nie ciągły,53D8 pompa powrotna nie ciągły.Dodam że facet był na innej diagnostyce i na wydruku są te same błędy.Głównie chodzi mi o to gdzie znajduje się czujnik przyspieszenia bocznego w tym aucie i czujnik prędkości własnej?Podejrzewam że ograniczanie mocy bierze się z czujnika prędkości własnej pojazdu ale wole zapytać.Bardzo proszę o pomoc.

    1 5
  • #2 03 Maj 2015 19:02
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    gum3 napisał:
    Głównie chodzi mi o to gdzie znajduje się czujnik przyspieszenia bocznego w tym aucie

    Podałem ci poprzednio link do EPC on-line.
    Tu masz czujnik - numer 221:
    czujnik

    0
  • #3 03 Maj 2015 20:16
    gum3
    Poziom 11  

    Dziękuję za czujnik 221 a czujnik prędkości własnej?Możliwe jest aby tam było kiedyś TCO?a teraz nie ma i da się jakoś podłączyć ten czujnik predkości żeby nie odcinał mocy?Bo jechałem dzisiaj tym autem i jest tak że 100 km/h i idzie a po wyżej 100 km/h ucina gaz,puszczam gaz i znowu idzie jak burza i przekroczy 100 km/h i znowu ucina.Kaganiec zdjęty a auto comem ustawiłem mu ograniczenie na 164km/h no i nic narazie nie dało.

    0
  • #4 03 Maj 2015 20:51
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    gum3 napisał:
    a czujnik prędkości własnej?

    Kolego: w poprzednim poście (który trafił do kosza) podałem ci prawidłowe tłumaczenie (ze strony Mercedesa) jednego z błędów. Zupełnie odmienne od googlowskiego tłumaczenia które cytujesz. Osobiście nie spotkałem się z czymś takim jak "czujnik prędkości własnej" - pewnie następny błąd został przez jakiegoś humanistę w bzdurny sposób przetłumaczony i nie wiadomo o co rzeczywiście chodzi. Nie dajesz jednak okazji do skorygowania tłumaczenia, bo nie podałeś numeru błędu. Tak więc jak widzisz kółko się zamyka. Domyślać się nie będę, bo przyczyn ograniczania mocy przez ESP może być wiele. Kiedyś (właśnie w tym modelu Sprintera) znalazłem, że powodem takiego zachowania była wadliwa żarówka.

    0
  • #5 04 Maj 2015 19:08
    gum3
    Poziom 11  

    No niestety gerri nie mam innego sprzętu aby zdiagnozować.Facet był u innego gościa co ma kompa i na wydruku są te same błędy co podałem,facet ma jakiś sprzęt pod mercedesa bo jest emblemat mercedes benz może ma star diagnosis tego nie wiem.W niedziele będę u klienta to sprawdzę czy błędy mają ten sam kod co u mnie.Co do żarówki to się zgadzam bo też miałem przypadek że była spalona i wywalało błąd-sprawdzę ale raczej jest dobra.Natomiast ten czujnik prędkości własnej to wywala w systemie silnika,czujniki abs są sprawne pierścienie na piastach też,przewody sprawdzone z każdego koła do samego sterownika pompy,zasilania książkowo, CAN sprawny z każdym systemem.Jedyne co chyba zapomniałem ci opisać to to że tam był sprintschift a oni zmienili na manuala i może to dawać w tyłek,ale przez 3 lata chodziło i nic się nie działo tak twierdzi klient.

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Maj 2015 20:02
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    gum3 napisał:
    .Facet był u innego gościa co ma kompa i na wydruku są te same błędy co podałem

    Jednak nie rozumiesz. Nie mam zastrzeżeń do sprzętu i nie mam powodu nie wierzyć w odczytane błędy. Zastrzeżenia mam natomiast do tłumaczeń tych błędów. Bo możesz mi powiedzieć, co to jest "czujnik położenia dźwigni regulacyjnej"? Domyśliłbyś się (bez kodu błędu) że chodzi o czujnik kąta skrętu pod kierownicą??? Ktoś zamawia serię takich komputerów, potem jakiś humanista "spolszcza" oprogramowanie i wychodzą takie kwiatki. Tak! Bardzo często robią to właśnie ludzie nie mający pojęcia o języku technicznym!
    Więc potrzebne są na obecnym etapie KODY BŁĘDÓW - żeby można było sięgnąć do oryginalnej listy w języku angielskim lub niemieckim i określić co to takiego ten "czujnik prędkości własnej".
    gum3 napisał:
    Co do żarówki to się zgadzam bo też miałem przypadek że była spalona i wywalało błąd

    Spalona żarówka nie uruchomi działania regulacyjnego układu ESP. W moim przypadku w tylnej żarówce dwuwłóknowej było zwarcie pomiędzy włóknem światła postojowego i "stopu". Włączenie świateł w czasie jazdy zapalało jednocześnie światła hamowania - to z kolei dawało na komputer sygnał o naciśniętym pedale hamulca - co nie było prawdą.
    Czy w aucie są jednakowe koła z przodu i z tyłu? (Jednakowe promienie toczne)

    1