Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikrofala Samsung nie działa

adam_sil 25 May 2005 10:21 12029 9
Altium Designer Computer Controls
    adam_sil
    Level 20  
    Witam zainteresowanych. Nie mam żadnego doświadczenia w naprawie tego typu sprzętu. Po zdjęciu pokrywy znalazłem spalony bezpiecznik na płytce do której podpiety jest kabel zasilający i spaloną żarówkę. Bezpiecznik między trafo WN a kondensatorem OK. Mam pytanie - czy kuchenka może nie działać przez spaloną żarówkę. Jest to prosta mikrofala (żadnych wyświetlaczy itp.), dwa pokrętła kilka przełączników (standardowa konstrukcja). Są tam jeszcze takie dwa elementy - jeden na magnetronie a drugi na mechaniźmie obracającym talerz. Podłaczone do tego są po dwa kable. Wygląda mi to na jakieś zabezpieczenie. Sprawdziłem miernikiem - przewodzą. Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Altium Designer Computer Controls
  • Helpful post
    Yellow Tigra
    Level 16  
    Oczywiście stan żarówki nie ma tu żadnego znaczenia.
    "Elementy" to zabezpieczenia termiczne. Jeśli przewodzą to OK.
    Sprawdź :
    -filtr LC na wejściu (najlepiej podłączaj etapami , bo skoro bezpiecznik się spalił to pewnie nie od żarówki)
    -wszystkie łączniki przy drzwiczkach
    -przekaźnik o nazwie "noise filter" (filtr zakłoceń) jeśli nie "łapie" to doraźnie można to wymusić ręcznie.
    -diodę i kondensator WN (dioda jest WN a więc miernikiem sprawdzisz tylko czy nie jest zwarta)

Samsung z reguły przykleja schemat do obudowy (pokrywy) - jeśli nikt go nie oderwał to powinieneś mieć ułatione zadanie.
  • Altium Designer Computer Controls
  • Helpful post
    User removed account
    User removed account  
    adam_sil
    Level 20