Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrofala Samsung nie działa

adam_sil 25 Maj 2005 10:21 9044 9
  • #1 25 Maj 2005 10:21
    adam_sil
    Poziom 20  

Witam zainteresowanych. Nie mam żadnego doświadczenia w naprawie tego typu sprzętu. Po zdjęciu pokrywy znalazłem spalony bezpiecznik na płytce do której podpiety jest kabel zasilający i spaloną żarówkę. Bezpiecznik między trafo WN a kondensatorem OK. Mam pytanie - czy kuchenka może nie działać przez spaloną żarówkę. Jest to prosta mikrofala (żadnych wyświetlaczy itp.), dwa pokrętła kilka przełączników (standardowa konstrukcja). Są tam jeszcze takie dwa elementy - jeden na magnetronie a drugi na mechaniźmie obracającym talerz. Podłaczone do tego są po dwa kable. Wygląda mi to na jakieś zabezpieczenie. Sprawdziłem miernikiem - przewodzą. Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi

• Pomocny post
    #2 25 Maj 2005 12:47
    Yellow Tigra
    Poziom 15  

Oczywiście stan żarówki nie ma tu żadnego znaczenia.
    "Elementy" to zabezpieczenia termiczne. Jeśli przewodzą to OK.
    Sprawdź :
    -filtr LC na wejściu (najlepiej podłączaj etapami , bo skoro bezpiecznik się spalił to pewnie nie od żarówki)
    -wszystkie łączniki przy drzwiczkach
    -przekaźnik o nazwie "noise filter" (filtr zakłoceń) jeśli nie "łapie" to doraźnie można to wymusić ręcznie.
    -diodę i kondensator WN (dioda jest WN a więc miernikiem sprawdzisz tylko czy nie jest zwarta)

Samsung z reguły przykleja schemat do obudowy (pokrywy) - jeśli nikt go nie oderwał to powinieneś mieć ułatione zadanie.

• Pomocny post
    #3 25 Maj 2005 13:01
    157700
    Usunięty  
  • #4 25 Maj 2005 13:04
    adam_sil
    Poziom 20  

dzieki za rady, sprawdze i dam znac co było

• Pomocny post
    #5 26 Maj 2005 08:45
    jaco-83
    Poziom 14  

A może zwarty sam kondensator!!!