logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Mikrofala Samsung - czy spalona żarówka może wpływać na działanie?

adam_sil 25 Maj 2005 10:21 12791 9
REKLAMA
  • #1 1523196
    adam_sil
    Poziom 20  
    Ocena: 88
    Witam zainteresowanych. Nie mam żadnego doświadczenia w naprawie tego typu sprzętu. Po zdjęciu pokrywy znalazłem spalony bezpiecznik na płytce do której podpiety jest kabel zasilający i spaloną żarówkę. Bezpiecznik między trafo WN a kondensatorem OK. Mam pytanie - czy kuchenka może nie działać przez spaloną żarówkę. Jest to prosta mikrofala (żadnych wyświetlaczy itp.), dwa pokrętła kilka przełączników (standardowa konstrukcja). Są tam jeszcze takie dwa elementy - jeden na magnetronie a drugi na mechaniźmie obracającym talerz. Podłaczone do tego są po dwa kable. Wygląda mi to na jakieś zabezpieczenie. Sprawdziłem miernikiem - przewodzą. Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 1523529
    Yellow Tigra
    Poziom 16  
    Ocena: 20
    Oczywiście stan żarówki nie ma tu żadnego znaczenia.
    "Elementy" to zabezpieczenia termiczne. Jeśli przewodzą to OK.
    Sprawdź :
    -filtr LC na wejściu (najlepiej podłączaj etapami , bo skoro bezpiecznik się spalił to pewnie nie od żarówki)
    -wszystkie łączniki przy drzwiczkach
    -przekaźnik o nazwie "noise filter" (filtr zakłoceń) jeśli nie "łapie" to doraźnie można to wymusić ręcznie.
    -diodę i kondensator WN (dioda jest WN a więc miernikiem sprawdzisz tylko czy nie jest zwarta)

Samsung z reguły przykleja schemat do obudowy (pokrywy) - jeśli nikt go nie oderwał to powinieneś mieć ułatione zadanie.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #3 1523563
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • #4 1523570
    adam_sil
    Poziom 20  
    dzieki za rady, sprawdze i dam znac co było
  • Pomocny post
    #5 1525631
    jaco-83
    Poziom 14  
    Ocena: 4