Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Monitorig GSM w firmie spedycyjnej

25 Maj 2005 12:55 7111 31
  • Poziom 17  
    Witam

    Czy robil juz ktos z kolegow monitoring gsm samochodow w firmie spedycyjnej? Chodzi dokladnie o sledzenie samochodu i odczyt pewnych parametrow takich jak: Ilosc paliwa, stan kilometrow, przebyta droge, czy samochod porusza sie czy stoi.

    Chcialem zapytac jeszcze, czy sa w kraju firmy oferujace sprzet o takim wlasnie pezeznaczeniu?


    Pozdrawiam
    Grzegorz
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 17  
    Pomiar ilość paliwa w baku to fikcja, błąd pomiaru jest tak duży że można sobie to podarować.

    Z reszta parametrów nie powinno być problemów.
  • Poziom 20  
    Poczytaj kilka aktów prawnych. Np. transport materiałów wybuchowych.
    TO SIĘ ROBI. I są sposoby. Musisz? Napisz na PW.
    Adam M.
  • Poziom 17  
    adam_mk napisał:
    Poczytaj kilka aktów prawnych. Np. transport materiałów wybuchowych.
    TO SIĘ ROBI. I są sposoby. Musisz? Napisz na PW.
    Adam M.

    Wcale nie twierdzę, że na rynku nie ma rozwiązań do pomiaru paliwa. Tylko twierdzę, że jakość ich nie jest za dobra. Przy dużym baku tankowanie po 500 litrów przy błędzie samej sondy 1% daje 5 litrów, pod warunkiem że auto stoi przez jakieś 10 minut po tankowaniu. Ponadto paliwo chlubocze w baku podczas jazdy. Wyniki zebrane z sądy trzeba przetwarzać i aproksymować. Wiec pomiar paliwa, poza pomiarem przy wtrysku moża traktować jako wartość szacunkową.
  • Poziom 20  
    Spokojnie! Ja nie o paliwie pisałem. Takie rozwiązanie to skok na kasę. Tanie nie jest i kasa nie jest mała. Tego nie można zrobić źle, bo inwestor instalatorowi łeb urwie. Publicznie , podejrzewam, że nikt recepty nie poda, jak postawić taki system.
    Adam M.
  • Poziom 15  
    Witam
    O ile się nie mylę to plus oferuje takie rozwiązania.Inwestycja nie jest tania ale myślę,że się zwróci.Kiedyś byłem na pokazie dla strażaków i pokazywali ten sprzęt.W zasadzie jest to połączenie modułu GPS z terminalem GSM i transmisja GPRS do firmy lub centrum monitorowania.W zależności jak często potrzebujesz informacji tyle płacisz za transmisje danych.Mowa była o 2 zł dziennie jeżeli informacja co minutę,ale mogę się mylić.
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    TELEMETRIA - stosuje ten rodzaj pomiaru w firmach. Jezeli nie znajdziesz firmy zajmujacej sie tym w autach zapraszam. szybko dostosuje oprogramowanie i urzadzenie na potrzeby mobilne. (widze ze jest tym durze zainteresowanie)
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    mozna to zrobic np. za pomoca urzadzen S-2 firmy autoguard
    pozycjonowanie gps, transmisja danych siecia gsm do stacji monitorujacej,
    podglad aktualnej pozycji i stanu samochodu przez strone internetowa
    Urzadzenie to posiada sporo wejsc i wyjsc umozliwiajacych miedzy innymi pomiar poziomu paliwa, obrotow silnika, temperatury, stanu alarmu oraz w zasadzie wszystkiego co sie tylko wymysli, mozna nawet zdalnie unieruchomic pojazd
  • Poziom 12  
    jakies 2 - 2,5 tysiaca + abonament kolo 50zl nie pamietam dokladnie
  • Poziom 21  
    Znalazłem w kompie taki artykuł, ale nie pamiętam daty, chyba jest z 2004, tak koło maja...

    Lokalizacja samochodów z silnym wsparciem
    Korzystając z systemów satelitarnych (GPS), radiowych lub sieci komórkowych GSM, można lokalizować samochody.
    Już wszyscy operatorzy sieci komórkowych w kraju oferują systemy (lub wspierają ich działalność) do lokalizacji samochodów, przeciwdziałania kradzieżom oraz zarządzania zespołem pojazdów. Najnowszą ofertą jest usługa sieci Idea pod nazwą AutoGuard wprowadzona we współpracy z firmą Auto Guard and Insurance z Grupy Zasada SA. Ta metoda lokalizowania aut wykorzystuje walory dwóch technik - GSM i satelitarnej GPS.
    Korzystając z systemów satelitarnych (GPS), radiowych lub sieci komórkowych GSM, można lokalizować samochody. Jeżeli znane jest miejsce, w którym się znajdują i można określić dokąd jadą - to oczywiste, że da się też zdalnie nimi zarządzać. Takie systemy są wykorzystywane w Polsce od około 4 lat.
    Najpierw monitoring
    Podstawową funkcją systemów, które zaczęły być wówczas wprowadzane w Polsce, był monitoring aut i ich odszukiwanie po kradzieży. W niektórych istniała również funkcja zarządzania zespołem pojazdów. Były to w części rozwiązania przeniesione na polski grunt z innych krajów. Firma P. W. Milawa na przykład wprowadziła system włoski, firma Boguard - rozwiązanie holenderskiej Armada Group, LoJack - rozwiązanie amerykańskie. Część systemów, m.in. Mobitel, Satlok Telnet, Liberty, to rozwiązania opracowane w kraju, ale oczywiście korzystające (w przypadku systemów satelitarnych) z globalnej sieci satelitarnej lokalizacji GPS.
    Dłużej działające rozwiązania "mają na koncie" dość efektowne przypadki odzyskania skradzionych aut (np. dzięki LoJackowi - systemowi radiowemu wzbogaconemu własną infrastrukturą, odzyskano blisko 70 aut, a korzysta z niego ponad 3 tys. klientów).
    W najczęściej oferowanych satelitarnych systemach do określania pozycji pojazdu służy sieć 24 satelitów GPS. Odbiornik satelitarny jest częścią zestawu zamontowanego w pojeździe i na podstawie sygnałów z satelitów określa jego współrzędne geograficzne. Dane te, a także informacje z czujników zainstalowanych w aucie, są przesyłane do stacji monitorującej (w tym celu często wykorzystuje się sieć komórkową GSM). Można nawiązać łączność także z pojazdu. Stacja podejmuje działania interwencyjne, m.in. zdalnie unieruchamia pojazd, wysyła służby interwencyjne itd.
    Najdłużej działający - po kilka tysięcy klientów
    Jedną z najdłużej działających (o ile nie najdłużej) w tej dziedzinie firm jest warszawski Mobitel. Nie podaje dokładnie, ilu klientów korzysta z jej satelitarno-komórkowego systemu (GPS i GSM), ale według dyrektora handlowego, Bogumiła Sobieraja, jest ich kilka tysięcy. System opracowany został przez polskich specjalistów, jakkolwiek (co oczywiste w przypadku takich systemów) korzysta z amerykańskiego GPS oraz podzespołów zagranicznych firm. Oferta Mobitela - to ochrona pojazdów oraz druga usługa - logistyka wspomagająca zarządzanie zespołem pojazdów. Użytkownicy korzystają z serwera firmy. Nie muszą kupować map cyfrowych i oprogramowania. Mobitel dysponuje własnym centrum monitorowania i załogami szybkiego reagowania (współpracuje z firmą ochroniarską Falck). Współpracuje też z Polkomtelem, operatorem sieci Plus GSM.
    Pierwszym operatorem, który zdecydował się (w tym roku) na zaoferowanie usług monitorowania i zarządzania pojazdami, był PTC Era. Inna sieć komórkowa w Polsce, Plus GSM, także jest wykorzystywana do świadczenia usług lokalizacyjnych, takich, jakie świadczy Mobitel, a także zaoferowanych przez inną warszawską firmę Monitel. W drugim przypadku stosowana jest inna metoda: osoby, pojazdy, przesyłki itd. lokalizowane są tylko dzięki możliwościom GSM.
    Era wprowadziła swą usługę we współpracy z firmą Finder. Projekt systemu przygotowali specjaliści Findera, a niezbędne urządzenia opracowane zostały przez jedno z przedsiębiorstw zajmujących się automatyką przemysłową. Posłużono się amerykańskim systemem nawigacji GPS, udostępnionym użytkownikom cywilnym.
    Wykorzystanie sieci Era do łączności między modułem zamontowanym w samochodzie a centralą, pozwala na kontakt z samochodem wszędzie tam, gdzie sieć ma zasięg.
    System zarządzania flotą zapewnia ciągły nadzór nad samochodami należącymi do jednej firmy. Można uzyskać informacje o całym zespole lub poszczególnych autach. Informacje obejmują chronometraż pracy kierowców, pojazdów, czas załadunku i wyładunku, tankowania, przebiegi, trasy przejazdu, przekroczenie bezpiecznej prędkości i inne fakty, którymi zainteresowany jest klient.
    Dla firm i indywidualnych właścicieli
    Podobne funkcje spełnia system AutoGuard zaoferowany ostatnio przez sieć Idea. On także wykorzystuje system GPS oraz sieć GSM, którą za pośrednictwem SMS przesyłane są informacje do centrum alarmowego i polecenia do użytkownika auta. System zapewnia więc monitorowanie aut, ładunków itp., a także zarządzanie zespołem pojazdów. AutoGuard ma centrum dozoru współpracujące ze służbami interwencyjnymi. Podobnie jak np. LoJack, umożliwia również - poinformowano na konferencji prasowej - uzyskanie zniżki ubezpieczeniowej. Przedstawiciele sieci Idea oraz firmy AutoGuard mówili, że swoją nową usługę oferują zarówno przedsiębiorstwom, jak klientom indywidualnym. Cennik usług skonstruowany jest na zasadzie spotykanej także w innych firmach. Wybrawszy tańszy abonament miesięczny, płaci się drożej za moduł instalowany w aucie i odwrotnie, droższy abonament oznacza mniejszą opłatę za moduł.
    Zbigniew Zwierzchowski



    "AutoGuard&Insurance Sp. z o.o.
    ul. Omulewska 27, 04-128 Warszawa
    tel. (0-22) 611 67 28
    e-mail: pawel(malpa)autoguard.pl
  • Poziom 20  
    To jest tak jak mówiłem. Zgłoś się do jednej z wymienionych firm. Oni to zrobią. Ty dostaniesz kilka złotych prowizji za "złapanie klienta". Jeżeli w ogóle coś dostaniesz.
    Jeżeli nadal masz ten temat, to można go podjąć, choć łatwy nie jest.
    Pozdrawiam Adam M.
  • Poziom 19  
    www.keratronik.pl
    Robie na tym i powiem, że urządzenia super udokumentowane, instrukcje pisane "dla każdego" . Programowanie przez rs-232, usb, bluetooth lub sms, dużo wejść, wyjść, możliwość podłączenia cyfrowo do niektórych alarmow dostępnych na rynku i do urządzeń zatrzymujących pojazd, monitoring przez GPRS, w kompie program klientowski, w wersji OpenCombo możliwość zageszczenia odczytu rekordów do bodajże 4 czy 10 sekund (klient płaci - klient ma ;)). Możliwość podłączenia wskaźnika poziomu paliwa (do tego specjalny program do kalibracji, tankujesz np. po dwa litry i wprowadzasz napiecie z czujnika). A w pomiarze paliwa myślę, że chodzi raczej o to czy paliwo nie znika na postoju...

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Czy ktoś mógłby mi pomóc odnośnie oznaczeń przewodów instalacyjnych zestawu AutoGuard S-2? Głównie zależy mi na oznaczeniach przewodów od zasilania, zapłonu oraz magistrali CAN.

    Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
  • Poziom 14  
    www.motograf.com.pl

    Do pomiaru zużytego paliwa stosuje się przepływomierze, a nie sprawdzanie jego ilości w zbiorniku. Zakładają to m.in do maszyn budowlanych, aby oceniać zużycie paliwa i przepracowne motogodziny.
  • Poziom 19  
    Przeplywomierz nie zadziala jak kierowca wezmie wezyk i sobie spusci troszke do prywaciaka albo na handel. Mowie tu o mozliwosci zlapania na goracym uczynku, albo chwile po...
  • Poziom 14  
    yvv napisał:
    Przeplywomierz nie zadziala jak kierowca wezmie wezyk i sobie spusci troszke do prywaciaka albo na handel. Mowie tu o mozliwosci zlapania na goracym uczynku, albo chwile po...


    Przepływomierz ma pokazać ile paliwa zostało spalone, a nie czy kierowca coś sobie ze zbiornika spuścił. Jeżeli wiadomo ile litrów paliwa zużył silnik i ile było zatankowanych to zbiornika to łatwo sprawdzić jego ewentualny ubytek. Widziałem takie urządzenia na kilkunastu maszynach i samochodach w firmie budowlanej. Napewno nie daje to stuprocentowej pewności, ale w dużej mierze zmniejsza straty.
  • Poziom 11  
    Zaczynam od deseru...
    XTrack GPS - Monitoring pojazdów i maszyn - teraz tym systemem sie zajmujemy. Po pierwsze jedyny system gdzie klient moze pozostać ZUPELNIE NIEZALEZNY do infrastruktury producenta, dzieki temu sredni abonament wacha sie w granicach 12-20zl a klient ma w 100% zapewnione bezpieczenstwo danych i pozwala korzystac ze spadajacych oplat za GPRS, co wiecej mozna aktywowac kilka roznych kart w 1 urzadzeniu. Np korzystac z operatora lokalnego w za granica! Oprogramowanie bazuje na serwerze bazy danych a system mozna integrowac z programami transportowymi, fakturami elektronicznymi DKV, EUROSHELL czy inne. Sa moduly kart drogowych. Dodatkowo do systemu mozna dolaczyc oprogramowanie zarzadajace wlasnym dystrybutorem (ze zbiornika TitanEko). System obsluguje przeplywomierze, sondy paliwa wszelkiego rodzaju i ma funkcjonalnosci OFFLINE! Pamiec wystarcza na zarejestrowanie do 25 tys kilometrów! Szcegolnie jest to przydatne gdy pojazd wysylany jest na dlugo za granice. Wtedy procz wysylania szczatkowych danych o lokalizacji po powrocie wysylane sa wszelkie szczegoly. To sa tylko opcje dla firm transportowych... zapraszam zreszta na strone: www.xtrack.pl


    Teraz troche o wymienionych wyzej:
    Keratronik - to zabawka. Poza tym ze polowa softu w wersji online nie dziala to jeszcze to co dziala dziala bardzo wolno i wlasciwie niema nic procz mapy z bierzaca lokalizacja. Nie znam zadnej firmy ktora by naprawde z tego korzystala. Budowa to zwykly moduł Wavecom FastTrack OEM (za 300zl) i jakas kontroler 8051 sprzed 20 lat. Mam tego cala szafe sciagniete z roznych firm (jak ktos potrzebuje moduly to moge odstapic). Nikt chyba umowy jeszce nie przedluzyl z nimi. Tak na marginesie mowienie ze urzadzenie jest "uniwersalne" jest delikatnie mowiac nadurzyciem, a paliwa wogole nie mierzy, wystarczy przeczytac instrukcje obslugi zeby dowiedziec sie ze dokladnosc na standardowym plywaku jest 50% poj zbiornika. Zanim wejdziecie w Keratronika rzadajcie testow! (dobry zwyczaj dla kazdego innego zakupu rowniez)

    AutoGuard - wiele juz lat sie nie rozwijaja, pierwsza firma ktora naprawde ostro zajela sie tematem, ale to bylo juz naprawde dawno. Specjalizuja sie nadal (o czym swiadczy nazwa i materialy na stronie) w ochronie, ale kto sie teraz da zlapac na GPS? Podobny produkt do Keratronika ale lepszy.

    Motograf - zupelnie inna nisza. Jesli chodzi o rozpracowanie przeplywomierzy z GPS to rzeczywiscie byli pionierami. Zlapali jakis dobry kontrakt dla Niemca (walce koparki) i wyglada ze sie na tym skupili. Nie slyszalem od paru lat zeby cos robili w Polsce, siec przedstawicieli bardzo slaba. Na pewno nie produkt dla firmy transportowej! Ale ogolnie pelen szacunek!

    Pozdrawiam
    Piotr
  • Poziom 17  
    Mi się podoba rozwiązanie oferowane przez www.carrierweb.com Co prawda jest to dość drogie rozwiązanie ale myślę że jedno z najlepszych z jakimi się spotkałem jeśli chodzi o tą branżę. Podobnie jak wspomniany XTrack, system CarrierWEB oferuje coś takiego jak rejestrację zdarzeń offline. Istnieje również możliwość rozbudowy systemu o dodatkowe komponenty tj. sondy paliwa etc. Ciekawym rozwiązaniem jest też integracja z magistralą CAN w ciężarówce umożliwiająca odczyt różnego rodzaju informacji prosto z komputera samochodu czy chociażby jakieś "bajery" typu zdalne zamykanie samochodu ;)

    Dodatkowy atut systemu to integracja z usługą dwukierunkowej komunikacji SMS (kierowca<->dyspozytor) przy zachowaniu stałego abonamentu miesięcznego. Jeśli chodzi o mapy itd to muszę przyznać że system jest bardzo dokładny jeśli chodzi o wskazywanie danych zczytanych z magistrali CAN czy też jeśli chodzi o położenie pojazdu. Istnieje również możliwość zamontowania bezprzewodowych identyfikatorów dla przyczep. Dzięki czemu możemy automatycznie kontrolować położenie pojazdu jak również naczepy przez niego ciągniętej.

    Jak dla mnie to oceniam rozwiązanie oferowane na 4+ na 5. Minusem napewno jest cena.

    Pozdrawiam,
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Poszukuję czegoś do monitorowania czy handlowiec odwiedził wszystkie wyznaczone punkty... Mam kilka aut (8), ale myk jest w tym, że opócz tego żeby aby aplikacja dawała możliwość śledzenia tras z kompa to potrzebne mi też jest coś na kom... Wiem, że w necie jest tego dużo ale szukam czegos sprawdzonego, może ma ktos juz jakies doswiadczenie w tej kwestii?
  • Poziom 1  
    Mogę Ci polecić Flotis, oni mają właśnie monitoring też w komórce dostępny. I właśnie mozesz sobie na spokojnie na tel. podpatrzec gdzie są twoi pracownicy.
  • Poziom 9  
    A wiesz może czy ten Flotis udostępnia też dane o postojach czy to wszystko już jest w trasie?
  • Poziom 1  
    z tego co mi wiadomo dane o postojach też są i we flotisie i innych tego typu oprogramowaniach tez
  • Poziom 2  
    Ja ze swojej strony mogę polecić firmę Xtrack, ich strona to www.xtrack.pl Sam od jakiegoś czasu korzystam i sprawdza się świetnie, szybkie, częste aktualizacje, czego więcej chcieć :) Co ciekawe w przypadku firm, xtrack oferuje identyfikację kierowcy poprzez brylok, poza oczywiście wszystkimi standardowymi opcjami.
  • Poziom 10  
    Witam,

    W mojej firmie korzystamy z systemu Autocontrol 2. jesteśmy zadowoleni z 60 % funkcjonalności. Niestety są drobne kłopoty z obserwacją pojazdów ON LINE, tj mieć dokładne informacje w czasie rzeczywistym. Spowodowane jest to faktem, iż moja flota jeździ głównie po N i SE. Tunele i promy utrudniają nieco obserwacje. Następują zerwania połączeń, ale w sumie i tak jestem zadowolony.

    Pozdrawiam,
  • Poziom 9  
    Cześć,
    Chciałbym zwrócić uwagę szanownych forumowiczów na pewien myk Flotisa.
    Podpisujecie z nimi umowy ale w samej umowie nie ma żadnych informacji co do okresu wypowiedzenia. Powołują się na Regulamin Świadczenia Usług dostępny na stronie. I uwaga. Umowa podpisana na rok przedłuża się automatycznie na umowę na czas nieokreślony a tutaj pojawia się właśnie ten mały Zonk. Okres wypowiedzenia umowy to 6 miesięcy!!!!. Jeżeli kończy się Wam umowa a chcecie skorzystać z usług innej firmy (Flotis ma bardzo podstawowe funkcjonalności choć działa dobrze) to uważajcie na to. Mój kolega zamykał firmę transportową dość nagle i okazało się że Flotis ma to gdzieś. Żadne negocjacje. Nic. Znalazł dobrego prawnika i to załatwił. Można oczywiście twierdzić (ja sam tak robię) że należy czytać co się podpisuje ale w dzisiejszych czasach okres wypowiedzenia to zazwyczaj 1 - 3 miesiące. Ukrywanie połowy roku w Regulaminie na stronie to moim zdaniem po prostu chamówa. Ale to tylko moje zdanie.
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    McTommy napisał:
    Flotis ma bardzo podstawowe funkcjonalności
    masz takie funkcjonalności za jakie płacisz