logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak ustawić GPIO na RPi B, aby sterować zasilaczem podczas startu i zamykania systemu?

michal0296 20 Maj 2015 18:29 1491 9
REKLAMA
  • #1 14708022
    michal0296
    Poziom 10  
    Ocena: 8
    Witam wszystkich! Od niedawna jestem posiadaczem RPi model B. Zainstalowałem na karcie SD system Raspbmc i wszystko działa jak należy. Chciałbym go rozbudować o pewną funkcję ale w temacie programowania GPIO jestem całkowicie zielony. Potrzebuję aby w czasie gdy system startuje i pracuje na jednym ze złącz GPIO pojawiła sie "1" (+5V), a gdy z menu wyłączania system zamknę aby to napięcie zniknęło. Potrzebuję tego do sterowania zasilaczem własnego projektu. Jak już wspomniałem nie wiem w ogóle jak się zabrać za zaprogramowanie tego, więc liczę że poprowadzicie mnie krok po kroku lub wskażecie odpowiednie źródło. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 14718682
    pancio
    Poziom 16  
    Ocena: 13
    zrób wcięcie po while:

Python jest wrażliwy na wcięcia w kodzie..
  • #5 14719989
    michal0296
    Poziom 10  
    teraz pojawia się kolejny błąd...

pi@raspbmc:~$ sudo python zasilacz.py
    Traceback (most recent call last):
    File "zasilacz.py", line 2, in <module>
    import RPi.GPIO as GPIO
    ImportError: No module named RPi.GPIO
  • Pomocny post
    #6 14720341
    pancio
    Poziom 16  
    Nie masz biblioteki RPi.GPIO na swojej Malinie... doinstaluj go. Proponuję wykorzystać wiringpi2:

WiringPi-Python

na tej stronce masz wytłumaczone jak używać - swoją drogą bardzo dobrze dopracowane narzędzia, znane z Arduino. Używam WiringPi2 w kilku rzeczywistych "dużych" projektach. Soft radzi sobie nawet z jednoczesną obsługą kilku ekspanderów podpiętych po magistrali I2C.
  • REKLAMA
  • #7 14720385
    michal0296
    Poziom 10