Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso - Wysokie obroty

matin82 21 May 2015 10:00 4053 21
  • #1
    matin82
    Level 10  
    Witam
    Jestem posiadaczem Citroena Xsara Picasso 1.8 16V 2002r. benzyna+LPG.
    Od miesiąca zmagam się z wysokimi obrotami silnika na biegu jałowym, zarówno na benzynie jak i na gazie. Wyczyściłem przepustnicę, silniczek krokowy wymieniony. Byłem już w trzech warsztatach. W jednym stwierdzili że bierze "lewe powietrze", uszczelnili, skasowali pieniądze i nic nie pomogło.
    Poniżej są zdjęcia z odczytu komputera. Żadnych błędów nie było.
    Citroen Xsara Picasso - Wysokie obroty Citroen Xsara Picasso - Wysokie obroty Citroen Xsara Picasso - Wysokie obroty

    Czy jest możliwość stwierdzenia po parametrach co może być uszkodzone?
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #2
    BILGO
    Level 38  
    Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe?

    Dodano po 4 [sekundy]:

    Na benzynie i na LPG ma wysokie obroty jałowe?
  • #3
    matin82
    Level 10  
    Tak. Jak chodzi na benzynie obroty osiągają na "luzie" 1600 obrotów, podobnie jest na LPG. Ale najważniejsze jest aby na benzynie chodził prawidłowo a gaz można wyregulować - tak się dowiedziałem
  • #4
    BILGO
    Level 38  
    "Lewe" powietrze jest raczej mało prawdopodobne, no chyba że instalacja gazowa została nieudolnie zamontowana. Trzeba to sprawdzić.
    Obroty jałowe reguluje silnik krokowy. Więc tu należy szukać przyczyny problemu. Jeśli z silnikiem krokowy jest wszystko ok To należy szukać przyczyny w jego sterowaniu. Tu zaczynają się schody.
    Jaki rodzaj instalacji gazowej jest założony?
    Może przez gaz mapa zapłonu i inne ustawienia sterownika silnika się rozregulowaly?
    Nie ma problemu z falowaniem obrotów? Strzelaniem w wydechu bądź kolektorze dolotowym?
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    W teście nastawników krokowy sie porusza?
  • #6
    matin82
    Level 10  
    Wartość silniczka krokowego spadała do 3 kroków w zależności od naciśnięcia pedału gazu.

    Gaz był zamontowany 2 lata temu z firmy stag 4

    Na gazie obroty czasami falują.
  • #7
    BILGO
    Level 38  
    matin82 wrote:
    Gaz był zamontowany 2 lata temu z firmy stag 4

    Której generacji to instalacja gazowa ?
  • #8
    matin82
    Level 10  
    Sterownik to stag-4 plus, jakiej to generacji to nie wiem
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Po zdjęciu rury z przepustnicy sprawdź czy kanałem bypass idącym do krokówki faktycznie ssie ci tyle powietrza.Palcem
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    matin82
    Level 10  
    Quote:
    Wyjmij silniczek (podlaczony elektrycznie) i przeprowadz jego test (test elementow wykonawczych).

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Jak się to przeprowadza?

    Co do lewego powietrza mechanik stwierdził że wszystko co możliwe uszczelnił (ale ile w tym prawdy to nie wiem). Ale słychać że coś tam syczy w tym silniku ale ja jestem laikiem w tych sprawach i nie wiem czy to wina lewego powietrza.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    matin82
    Level 10  
    Bylem juz w trzech warsztatach tak jak napisalem w pierwszym poscie. Niestety nikt nie poradził się z tym problemem. Co do fachowców to ciężko o znalezienie. Problem jest w tym ze nie każdy potrafi wyczytać z parametrów jaka może być przyczyna awarii.

    Lexii nie posiadam, bylem u diagnostyka. Program jaki posiadał to autocom. Błady się nie pojawili a na parametrach się nie znał, stąd moja obecność na forum.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    matin82
    Level 10  
    Chyba mnie nie rozumiesz. Ja auta sam nie chce naprawić bo się na tym nie znam. Piszę na forum bo może dostanę jakąś informację, z którą będę mógł się podzielić z fachowcem. Ile razy mam pisać, że byłem trzech warsztatach, nie po to by się dowiedzieć co jest zepsute, ale w konkretnym celu - naprawienia auta. Auto stało po kilka dni u tzw. fachowców.
    Quote:
    oddaje ci auto z zenujacym usmiechem i przeprosinami za stracony czas i nie jestes mu nic winien.

    Z tym się nie zgodzę. w każdym musiałem zapłacić. Jak się zapytałem "za co mam płacić jeśli auto jest dalej niesprawne" to dostałem odpowiedź - "kilka dni siedziałem przy aucie i co mam robić za darmo, musieliśmy go podpiąć pod komputer a to też kosztuje."
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    georgesgr wrote:
    Jesli auto zostanie naprawione - regulajesz fakture, jesli fachowiec nie jest w stanie dokonac naprawy - oddaje ci auto z zenujacym usmiechem i przeprosinami za stracony czas i nie jestes mu nic winien.

    I Amen :) Potwierdzam.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    matin82
    Level 10  
    Witam ponownie
    Auto naprawione. Przyczyną była dziura w kolektorze ssącym. Wymiana kolektora i po sprawie. Pytanie jakie się nasuwa to z jakiej przyczyny zrobiła się dziura w kolektorze, ale to już myślę zostanie tajemnicą :D

    Nareszcie po miesiącu czasu auto sprawne. Dopiero w czwarty warsztacie udało się! Mechanik wielka klasa, konkretny gość. Polecam!!!
  • #19
    BILGO
    Level 38  
    A masz tzw "klapki" na kolektorze ssący? Masz plastikowy czy aluminiowy kolektor?
    Jeśli aluminiowy to bezwzględnie muszą być założone klapki upustowe jak jest instalacja LPG
  • #20
    matin82
    Level 10  
    Kolektor jest plastikowy. Podobno w tym nowym założonym kolektorze jest jakiś zawór przeciwwybuchowy. W tym starym tego zaworu nie było.
  • #21
    BILGO
    Level 38  
    I właśnie dlatego pojawiła się dziura w starym kolektorze ponieważ nie było tych zaworów ;)
  • #22
    matin82
    Level 10  
    Ok wielkie dzięki za odpowiedź.