Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 420R 2005r. klimatyzacja przestaje działać po kilku km

ziko1979 08 Jul 2015 09:51 2634 13
  • #1
    ziko1979
    Level 7  
    Witam wszystkich na tym forum!!
    Mam problem z klimatyzacją w scanii R420 z rocznika 2005 z panelem klimatronikiem!
    Jak odpalę rano to klima działa po przejechaniu kilku kilometrów przestaje działać,czasami jeszcze parę razy się załączyła teraz tylko rano.Gazu jest dosyć czujnik ciśnienia na parowniku jest ok.panel klimatronika podmieniony i jest to samo.Na komputerze delphi chińskim wyszło opis przełącznik ciśnienia chłodzenia za wysoki zakres.Podobno jest jakiś termostat koło filtra?
    Moje pytanie jak się do niego dostać i sprawdzić?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    daro111
    Level 31  
    Witam.
    ziko1979 wrote:
    Na komputerze delphi chińskim wyszło opis przełącznik ciśnienia chłodzenia za wysoki zakres

    Najlepiej podjedź gdzieś do dobrego warsztatu gdzie robią a nie tylko "nabijają" klimatyzację. Trzeba podłączyć manometry i posprawdzać co się dzieje z ciśnieniami, jak to wszystko działa. Przyczyn może być wiele, dlatego trafna diagnostyka oszczędzi Ci czasu i pieniędzy. ;)
  • #3
    ziko1979
    Level 7  
    witam
    W mojej okolicy nie ma dobrego warsztatu co naprawiają klimy w ciężarówkach tylko w osobówkach wiadomo że jest prawie to samo i mówią że zabiera dużo czasu.
    Dzięki za odp.
  • #4
    szaman108
    Level 31  
    Ciekawe co by powiedzieli na autobus :D
  • #5
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    szaman108 wrote:
    Ciekawe co by powiedzieli na autobus
    Raczej by nic nie powiedzieli hehe
  • #6
    daro111
    Level 31  
    ziko1979 wrote:
    w osobówkach wiadomo że jest prawie to samo i mówią że zabiera dużo czasu.

    Dokładnie prawie to samo ale dostęp o wiele lepszy a diagnostyka układu taka sama ;więc w czym problem?...
  • #7
    saron22
    Trucks specialist
    daro111 wrote:
    ;więc w czym problem?...


    Pewnie w tym, że nie mają komputera
  • #8
    daro111
    Level 31  
    saron22 wrote:
    Pewnie w tym, że nie mają komputera

    Akurat w tym przypadku komputer nie potrzebny , poza tym dostępna diagnostyka "z deski".
    Tutaj problem będzie z samym układem klimatyzacji... (ale... jak nie ma komputera do diagnostyki to się nie podejmują ;) )
  • #9
    saron22
    Trucks specialist
    darro111, z serwisantami od osobowych jest tak samo jak z fachowcami od Trucków. Sam nie tykasz się osobówek bo nie lubisz, nie masz sprzętu, nie masz doświadczenia itd. Oni tak samo patrzą na Trucki.

    W mojej opinii mechanik od samochodów osobowych i od Trucków to tak jak lekarz i weterynarz. Niby jeden i drugi leczy ale jeden drugiego nie jest w stanie zastąpić.
  • #10
    daro111
    Level 31  
    saron22 wrote:
    Sam nie tykasz się osobówek bo nie lubisz, nie masz sprzętu, nie masz doświadczenia itd.

    Akurat w moim przypadku "tykam" od autobusów po osobowe... :D
    Nie ma co dalej roztrząsać tego, bo nie na temat...
    Pewne podstawowe rzeczy można sprawdzić bez sprzętu np. sprężarkę, ciśnienia, okablowanie, presostat, zawór rozprężny itp.
  • #11
    ALIBABA I
    Level 28  
    Kol. daro111 napisał ... Najlepiej podjedź gdzieś do dobrego warsztatu gdzie robią a nie tylko "nabijają" klimatyzację. Trzeba podłączyć manometry i posprawdzać co się dzieje z ciśnieniami, jak to wszystko działa. Przyczyn może być wiele, dlatego trafna diagnostyka oszczędzi Ci czasu i pieniędzy.. i właśnie koszt niewspółmierny do efektu pozdro
  • #12
    kwantor
    Level 38  
    Prawdopodobnie masz zgnite piny we wtyczce na skraplaczu (chłodnica gazu) Jeśli biegna tam 2 przewody, to zewrzyj je na próbę. Czasem przewody są przetarte wyżej pod atrapą nad chłodnicami.
  • #13
    ziko1979
    Level 7  
    witam
    Mój chiński zestaw diagnostyczny pokazał błąd 11-czujnik temperatury parownika wartość poza zakresem.Piny zmieniłem bo były załamane jak zewrze to się włączy ale jak jest zimny samochód rano po rozgrzaniu i przejechaniu kilu nastu kilometrów nie chce się załączyć czasami się załączy po 100 kilometrach i daje tak mocno że robi się zimno.Mi się wydaje że jest jakiś termostat co on reguluje i przypominam że mam wymieniony zawór wodny od nagrzewnicy na orginalny.
  • #14
    kwantor
    Level 38  
    To jest klimatronik i nie ma jakichs termostatów, jest czujniczek temp wewnęyrznej w panelu sterującym. Skoro błąd prowadzi do czujnika temp. parowacza, to trzeba go podmienić, żmierzyc.. nie wiem. Wyciąganie jego jest dośc upierdliwe. Mieści się po lewej stronie nagrzewnic w okolicach nad pedałem gazu. Taki sztyft przekręca sie i wyjmuje. On dba tylko o to, aby parowacz nie zamarzał.