logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Raspberry Pi 2B - Domoticz i uruchamianie programu w pythonie

romeok01 09 Lip 2015 16:41 8304 3
REKLAMA
  • #1 14835536
    romeok01
    Poziom 35  
    Ocena: 588
    Jestem początkującym użytkownikiem Raspberry Pi 2B i programu Domoticz.

Jest to dobre oprogramowanie do sterowania automatyki domowej i chciałbym zachęcić do testowania Domoticz na malince.

Instalacja Domoticz na Raspberry Pi opisana jest na stronie -> Link i chyba nikt raczej nie będzie miał z tym problemu.

Aby możliwa była obsługa pinów GPIO należy zainstalować WiringPi -> Link

Po instalacji WiringPi dodajemy wpisy w pliku /etc/init.d/domoticz.sh, jest opisane tu -> Link

Cała procedura jest pokazana na filmie

Widzę, że na forum elektroda jest małe zainteresowanie Raspberry Pi i tworzeniem inteligentnego domu. Szkoda, bo domoticz ma fajne rozwiązania.

Udało mi się rozwiązać problem uruchamiania i zatrzymywania programów w pythonie, czyli możemy tworzyć dowolne kombinacje i programy uruchamiane przyciskiem.

Tworzymy sobie wirtualny przycisk, w tym przypadku MIS.
    Raspberry Pi 2B - Domoticz i uruchamianie programu w pythonie

Mój program mis.py umieściłem w /home/pi/python, teraz tworzymy skrypt lua i zapisujemy go w /home/pi/domoticz/scripts/lua.

Ważne aby jego nazwa była: script_device_nazwa.lua, w moim przypadku: script_device_mis.lua

Skrypt wygląda tak:

Kod: Lua
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Po włączeniu przycisku MIS wykona się program mis.py, a po wyłączeniu zabije proces pythona polecenim pkill.

Nie trzeba umieszczać linków do skrytów pod przyciskiem jak pokazano wyżej.
  • REKLAMA
  • #2 15414909
    oari
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    A co w przypadku uruchomienia kilku programów na różnych wyjściach równocześnie?
  • REKLAMA
  • #3 15455551
    jezus141
    Poziom 11  
    Mi niestety nie działa
    log