Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wstawał z problemami, teraz przestał

01 Cze 2005 11:15 1512 8
  • Poziom 2  
    Hello,

    potrzebuję porady. Moje dziewczę ma składaka, który do tej pory działał całkiem przyzwoicie, jak się wiedziało, gdzie uderzyć ;). Od początku miał problemy ze startowaniem. Wentylatorki i dyski w ogóle nie ruszały, świeciła się jedynie LEDa na płycie.

    Zwykle pomagały sztuczki typu poruszanie/ogrzanie baterii na biosie, całkowite wyłączenie z prądu i włączenie po paru minutach albo poruszanie kablami wewnątrz. Wymiana baterii pomogła radykalnie (takie "sztuczki" zupełnie przestały być potrzebne), ale tylko na parę miesięcy. Przez ostatnie parę dni znowu zachowywał się dziwnie, a teraz zupełnie nie wstaje.

    Wcześniej raz sie zdarzyło ze nie wstawał zupełnie (wtedy tu pisałem); pomogło zupełne rozebranie kompa na części pierwsze i wymiana taśmy od dysku. Teraz właśnie go rozmontowałem i niestety nie pomaga. W obudowie jest jedynie płyta i procek z wentylatorem.

    Zasilacz jest nowy, tak samo RAM ( Twinmos ), płyta używana Asus a7v333. Jakiś pomysł ? :-)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 19  
    Wentylatory startują czy zupełny trup?
    Jak się zachowuje na stole płyta,głośniczek, grafika, pamięć i zasilacz?
    Jak się zachowyje powyższa konfiguracja bez pamięci?
    W jaki stanie są kondki na płycie?

  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po pierwsze zmierz napiecia na zasilaczu miernikiem i podaj jakie są.
    Po drugie jezeli jest taki czuły na rozbieranie to może być socket procesora. Weź wyciągnij procesor zobacz czy jest dobrze posmarowany i poruszaj parę razy zawiasem od socketa. Czasem styki lubią nie łączyć.

    Powodzenia
  • Poziom 25  
    Proponuję wyjąć zasilacz z komputera, i sprawdzić go poza nim. Podłacz go do prądu, i połącz piny 3 i 4 od strony zacisku wtyku ATX idącej do płyty głównej. Są to chyba kable zielony i czarny. Powinno być na nich 5V. Jeżeli działa, to przyjrzyj się kondensatorom na płycie głównej. Może coś z nimi jest nie tak (np. napuchły).
    Jest bardzo wiele przyczyn z jakich komputer może nie wstać. Począwszy od prostego niestykania przewodów np. uszkodzony włącznik do uszkodzenia płyty głównej, procesora, zasilacza. Wszystko jest na Elektrodzie. Wielu osobą dzieje sie tak, że komputer działał, a teraz kicha - ZERO REAKCJE jak często można przeczytać takie nagłówki postów. Poczytaj takie tematy w przerwie na odpowiedzi innych w tym temacie.
  • Poziom 2  
    Dzieki za odpowiedzi.
    Komp wstal po kupieniu nowej baterii do biosa. Zastanawiam sie tylko dlaczego ta bateria tak szybko pada i co to moze byc. Zasilacz jest nowy, w zasadzie dlatego kupilismy nowy bo na starym dzialo sie to samo i byly podejzenia ze to przez uzywany zasilacz. Kondensatory sa w pozadku, na tyle na ile mozna to ocenic optycznie, zadnych wyciekow i takie tam.
    Na forum szukalem i widzialem mase podobnych problemow, ale nie dokopalem sie do zadnego takiego samego, dlatego pisze.
    Niedlugo bede mial mozliwosc wymiany plyty glownej na sterego solteka i zobaczymy co to pomoze :)

    jeszcze raz dzieki
    Mirach
  • Poziom 17  
    Witam

    Dziwi mnie dlaczego na taka usterkę miała by pomóc wymiana baterii biosu?

    Przecież każdy komputer PC startuje bezproblemowo bez tej baterii, bo ona służy tylko do podtrzymania ustawień w biosie, baa nawet niektóre komputery (notebooki) w ogóle nie mają tej baterii!!

    Według mnie to raczej problem z zabrudzeniami styków np w AGP albo gniazdach RAMu , czasem zdarza się że trochę kurzu się zbierze i niby komputer "martwy" Proponuję wszystko dokładnie wyczyścić, bo problem może się powtarzać.

    To nie była wina baterii i myślę, że większość forumowiczów się ze mną zgodzi.

    pozdrowienia
  • Poziom 25  
    gaspaccio Niestety nie masz racji. Często zdarza się tak, że komputer nie wstanie bez baterii, lecz to zależy już od producenta płyty. Na forum były już takie przypadki, gdu komputer nie chciał wstać. Dziwne, że ta bateria padła tak od razu, ponieważ wcześniej powinieneś zauważyć np. że BIOS po wyłączeniu kompa i ponownym włączeniu pokazuje ustawienia standartowe. Być może u Ciebie zamiast tego komputer po prostu nie wstawał a gdy postał sobie i bateria troszke odpoczęła i zgromadziła się w niej jeszcze resztka energii, włączał się do czasu ponowego wyłączenia. Szczególnie jest to prawdopodobne gdyż piszesz na początku że:
    Cytat:
    Zwykle pomagały sztuczki typu poruszanie/ogrzanie baterii na biosie, całkowite wyłączenie z prądu i włączenie po paru minutach

    Cytat:
    Przecież każdy komputer PC startuje bezproblemowo bez tej baterii, bo ona służy tylko do podtrzymania ustawień w biosie, baa nawet niektóre komputery (notebooki) w ogóle nie mają tej baterii!!

    No to ciekawe jak w nich realizowane jest podtrzymanie pamięci wewnętrznej? Nawet aparaty cyfrowe maja podtrzymanie pamięci np. CASIO QV-R40 ma w sobie akumulator na 3V który ładuje się gdy dwa ogniwa 1.2V są w aparacie aparat ładuje baterię, a gdy ich nie ma to aparat kożysta z baterii przez co aparat może pamiętać nawet tydzień ustawienia daty godziny itp. Co do notebook'ów, to nie był bym taki pewien. O ile wiem, to bateria nie występuje w nich jako ogniwo, lecz energia jest gromadzona w baterii jako kondensatorze. Takie coś mnie się obiło o uszy i wyczytałem to na elektrodzie chyba w jakimś temacie to zresetowaniu BIOS'u w laptopie. Poszukasz a znajdziesz.
  • Poziom 17  
    Agentlos napisał:
    Dziwne, że ta bateria padła tak od razu, ponieważ wcześniej powinieneś zauważyć np. że BIOS po wyłączeniu kompa i ponownym włączeniu pokazuje ustawienia standartowe. Być może u Ciebie zamiast tego komputer po prostu nie wstawał

    ale ja akurat tego nie zauważyłem, bo to mirach miał opisywany problem :D

    Co do notebooków to nie mogę sie zgodzić z tego wzglądu że miałem doczynienia z dziesiątakim płyt głównych od modelu FS Amilo Pro V2010 (http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=15884) i akurat on nie miał baterii, baa nawet w biosie nie miał funkcji default (bo po co) a jakiekolwiek ustawianie po wyjęciu baterii jest ustawiane na domyślne

    (nie polecam tego modelu :/)
  • Poziom 25  
    Pisząc to miałem na myśli autora, lecz tego nie zaakcentowałem w należyty sposób, i stąd ta nieścisłość :-). Co do amych laptopów to jeszcze tej informacji poszukam dla potwierdzenia. Kłucić się nie mogę, bo nie najmusię się tym sprzętem :-).
    O jak miło. Jest od groma tematów o bateriach w laptopie. Przykłąd
    Cytat:
    wyjecie bateri nie pomagalo w usunieciu hasla dlatego ze kondesator podtrzymywal pamiec biosu wiec wystarczylo go odciac od zasilania na jakis czas i po problemie

    Cytat:
    laptop nie trzyma ustawień i wraca do ustawień fabrycznych, tzn. bootuje się tylko z dyskietki zamiast z dysku. Wymieniłem już bateryjkę na nową.

    I pewnie dużo więej można wypisywać :-)