Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Massey ferguson 6475 - miga litera N

04 Sie 2015 20:57 2940 22
  • Poziom 7  
    Witam

    Jestem tu nowy

    zakupiłem ciągnik MF 6475 dyna 4, wszystko fajnie w nim pracuje, ale nie jestem obyty w rewersie zmiany biegów, przez 3 miesiące było wszystko ok, po ostatnim zoraniu 1h pola, zgasiłem ciągnik aby zrobić sobie chwilę przerwy, odpaliłem i ruszyłem, ale przy zmianie biegu zaczeła migać litera N i nie chciał jechać, teraz muszę powtarzać rewersem z neutralnego do przodu, i rusza, dodam że gdy odpalę ciągnik na wyświetlaczu pokazuje się " Er ".

    Proszę o pomoc czy coś wcisnołem i tak jest bo nie znam się bardzo na elektronice czy coś się zepsuło?
  • MetalworkMetalwork
  • Użytkownik usunął konto  
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 7  
    dzięki bardzo mi pomogłeś heh...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    dobrze inaczej, myślałem że to podstawa instrukcja, ale ok. Kupiłem instrukcję przeczytałem 2 razy i dalej nie wiem co to jest. Dodam że napisałem ten post w ten sam dzień co ta usterka wynikła, dzisiaj odpaliłem i jest normalnie, ale był zimny a w tedy rozgrzany.
    Czy bez serwisu się nie obędzie ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    oo z tym kodem błędu dzięki, jak znowu mi się to przytrafi nie omieszkam podać, a może masz coś takiego jaki symbol co oznacza ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    część ponownie
    znowu ta sama sytuacja
    kod błędu:
    poprzedzoną literką t 218 potem 222 i tak na zmianę.
    Podpowiesz mi gdzie się dostać abym to mógł sam naprawić?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    ok dobra dzięki wielkie za pomoc
  • Poziom 16  
    Czujnik sprzęgła to bardzo częsta awaria we wszystkich nowszych fergusonach.
  • Poziom 7  
    Arek ale tak właśnie zachowuje się ciągnik jak opisie ?
  • Poziom 16  
    Tak. Czasami na chwile pomoże strzał ze sprzęgła. Ale najlepiej nie używać sprzęgła nożnego tylko rewersu wtedy nie będzie problemu.
    Koszt czujnika w serwisie ok 250zł.
  • Poziom 7  
    tylko powiedz mi dlaczego to się dzieje jak zaorzę 2h ziemi ?, czy ma wpływ rozgrzanie silnika? to jest bardzo dziwne, a ciągnik to dyna 4 więc żeby przerzucić bieg jadąc szybciej drogą, muszę nacisnąć sprzęgło
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    no jeszcze nie

    Moderowany przez Błażej:

    To liczę na to, że kolejne posty pojawią się już po jego wymianie. Najchętniej oczekujemy informacji o usunięciu usterki.

  • Pomocny post
    Poziom 16  
    artut1232 napisał:
    tylko powiedz mi dlaczego to się dzieje jak zaorzę 2h ziemi ?, czy ma wpływ rozgrzanie silnika? to jest bardzo dziwne, a ciągnik to dyna 4 więc żeby przerzucić bieg jadąc szybciej drogą, muszę nacisnąć sprzęgło


    W 99% przypadków ten czujnik wysiada po rozgrzaniu, na zimno działa.
    W czasie jazdy pociągnij dźwigienke rewersu do góry (do kierownicy), wtedy włącza się sprzęgło i można zmieniać biegi.
  • Poziom 7  
    dzięki za odpowiedź pomogłes
  • Poziom 23  
    artut1232 napisał:
    tylko powiedz mi dlaczego to się dzieje jak zaorzę 2h ziemi ?, czy ma wpływ rozgrzanie silnika? to jest bardzo dziwne, a ciągnik to dyna 4 więc żeby przerzucić bieg jadąc szybciej drogą, muszę nacisnąć sprzęgło
    W dyna 4 pedału sprzęgła może nie być wcale. Wszystkie biegi zmieniasz bez sprzęgła
  • Poziom 16  
    Można nie używać pedału sprzęgła ale sprzęgło (fizyczne, tarcze) musi być użyte do zmiany biegów głównych.
  • Poziom 23  
    Na codzień użytkuję MF 5455, MF 5465, MF 6499, nie pamiętam kiedy wciskałem nogą sprzęgło, zmiana biegów głównych i ćwiartek zawsze prawą ręką, tylko przód -tył przy kierownicy. Reszta kwestia gustu, i w tym i w tym lewarku jest sprzęgło.
  • Poziom 7  
    bo nigdy się nie przesiadłeś z C360 i nie masz nawyku;)