Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozterka na temat poprawności użytkowania sprzętu :-)

21 Sie 2015 16:56 885 1
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich na początek :-)

Jestem tutaj nowy i jeśli powieliłem temat, to przepraszam, przestudiowałem forum, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Dodam, że nie znam się na elektronice, moja wiedza z fizyki ze szkoły jest średnia ;-) a wszystkie wnioski wyciągam na podstawie 15 letniej praktyki w graniu na różnych imprezach i w różnych konfiguracjach :)

Oto moje rozterki:

Dzisiaj mnie coś zebrało i troszkę zacząłem się zastanawiać nad tym wszystkim, tym bardziej, że musiałem rozebrać jedną kolumnę bo spalił się w niej głośnik.

I teraz moje wątpliwości, a w zasadzie rozterki i przemyślenia. :-)
    Zacznijmy od wspomnianego wcześniej uszkodzenia. Spalił się wysokotonowy głośnik w jednej z kolumn odsłuchowych. Nominalnie, cała kolumna jest 4 Ohm, zarówno nisko jak i wysokotonowy głośnik. Niestety, głośnik, który w niej był, jest nie do kupienia w Polsce, więc napisałem do producenta głośników, Tonsil, aby zaproponował mi jakiś zamiennik. Zaproponowali, parametry podobne, niektóre nawet wyższe, ale impedancja 8 Ohm. I teraz nasuwa się pytanie. Co się stanie jak wepnę tam 8 Ohm głośnik i jaką impedancję całościową będzie miała cała kolumna ?? Czy zwrotnica, która tam jest będzie działała prawidłowo ? Według mnie nie, ale to tylko moje wnioski na podstawie doświadczenia, nie poparte prawami fizyki czy jakimikolwiek obliczeniami, bo nie wiem jak się takowe robi ;-)