Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter chiński 4T - nie trzyma wolnych obrotów

8850 01 Sep 2015 22:48 14106 14
  • #1
    8850
    Level 21  
    Witajcie proszę o radę. W Baotianie BT50QT-6 chiński 4T nie sposób ustawić wolnych obrotów, skuter jak rozgrzany to na wolnych obrotach gaśnie, na każdym skrzyżowaniu gaśnie lub zbiera się do gaśnięcia, nie trzyma obrotów jałowych. Macie na to pomysł?

    Seryjna niemodyfikowana 50cm, wymieniony gaźnik na nowy to samo, regulację nowego i starego gaźnika przeprowadzałem ja, a poźniej mechanik od motorów. Szczególnie to nie pomogło, nadal gaśnie na jałowych. Ssanie pracuje prawidłowo - czyli na jałowych nie gaśnie. Skuter nie tuningowany. Wymieniony pasek napędowy na nowy. Skuter rozblokowany, jedzie ok. 65 km/h po rozpędzeniu na prostej. Wcześniej oczywiście gaźnik był czyszczony oraz przedmuchiwany i regulowany po kilka razy ale nic to nie dało skuter albo szybciej albo wolniej się zbiera po regulacjach. Kranik podćiśnienia działa prawidłowo, czysty filtr wyprany w benzynie. Skuter przejechane ma 13 tyś. km. Regulacja śróbką taką jak tutaj *(taki sam gaźnik): https://www.youtube.com/watch?v=IiF1tvy1aU0 nie przynosi rezultatu - silnik ma mocny wybieg a na ssaniu goni jak szalony. Aby utrzymać bieg jałowy bez zgaśniecia trzeba co chwila dodawać gazu manetką. Kiedyś rok temu ładnie pracował nie gasł. Nie mam już pomysłu, mechanik od motorów też nie. Co dalej?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    13 tysięcy, to już sporo. Pomiar ciśnienia sprężania by się przydał. Zawory ustawione?
  • #3
    8850
    Level 21  
    Tak ja ustawiałem książkowe zawory a potem za 2 miesiące mechanik jak czyścił gaźnik a potem zakładał nowy. 12 barów ciśnienie sprawdzane pół roku temu. Nie mam pomysłu co dalej, skuter ładnie się zbiera, szybko jedzie bo przy wadze 90 kg kierowcy jedzie 65 km/h szybko wyjeżdza pod nieduże górki i małe wzniesienia ok. 40-50km/h, ale na jałowych pracuje nierówno chwilę oraz ich po prostu nie trzyma i gaśnie. Świecę wcześniej wymieniałem, cewkę oraz fajkę. Statora jeszcze nie wymieniałem. Jak filtr powietrza ściągłem to głośno chodzi (brumi, warczy) ale to normalne. NIe mam pomysłu i zanoszę się z zamiarem sprzedaży bo mnie to denerwuje. co sprawdzać dalej?
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak niskie próbujesz ustawić te wolne obroty? Skład mieszanki wyregulowany? Czy tylko kręciłeś śrubką od obrotów?
  • #5
    8850
    Level 21  
    Nie mam obrotomierza, próbuję ustawić takie obroty aby nie gasł tylko tyle,lub więcej ale jak ustawię tak aby nie gasł na jałowych to silnik ma mocny wybieg czyli dodaję gazu i motor bardzo wolno i długo schodzi na jałowe a jak jest na ssaniu zimny to goni na jałowych tak jakby chciał wyrwać silnik. Skład mieszanki wyregulowany - skuter szybko jedzie i szybko się zbiera. Gażnik regulowałem kilka razy, mechanik też, był sprawdzany stary gaźnik i nowy. Kręcone śrubami od mieszanki i wolnych obrotów (tak naprawdę to śruba od linki gazu) jak pisałem wyżej. czy coś jeszcze oprócz gaźnika odpowiada za bieg jałowy?
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    8850 wrote:
    Skład mieszanki wyregulowany

    Jaki kolor świecy?
    8850 wrote:
    tak naprawdę to śruba od linki gazu

    Tak na prawdę, to śrubka od uchylenie przepustnicy.
    Z doświadczenia wiem, że jakiekolwiek czyszczenie i przedmuchiwanie tych gaźników nie wychodzi im na dobre. Z reguły, jak się zapcha, to do wymiany. Co ze ssaniem automatycznym? Jak zachowuje się silnik, jak je odepniesz?
  • #7
    8850
    Level 21  
    Sprawdzę w najbliższym dniu świecę ale spodziewam się właściwego koloru ponieważ skuter jest mocny szybko się zbiera i szybko jeździ więc przypuszczam że mieszanka zbliżona do stechiometrycznej jest zachowana. Ssanie automatyczne działa prawidłowo, tzn. jak zimny to ma podwyższone obroty i nie gaśnie na jałowych. Jak zagrzeje się to gaśnie. Nie odpinałem ssania w silniku do testów jeszcze.
  • Helpful post
    #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakie minimalne obroty możesz ustawić, by silnik nie gasł? Jak bardzo jest śrubka przepustnicy wkręcona?
  • #9
    8850
    Level 21  
    śrubka przepustnicy jest wkręcona na tyle że silnik nie ma wybiegu czyli szybko wkręca się na wysokie obroty i po puszczeniu manetki natychmiast spada z nich w dół do tego samego poziomu z którego startował. Jak podkręcę obroty na śrubce przepustnicy wówczas silnik ma duży wybieg, bardzo wolno spada na obroty jałowe ale wtedy jakoś obroty jałowe jeszcze utrzymuje (nie gaśnie) - ale w takim układzie jak jest na ssaniu jak zimny to goni jak szalony i kręci kołem stąd tak nie można go wyregulować. Jedyny sposób teraz aby silnik nie zgasł na ciepłym (na skrzyżowaniach) to co chwilę dodawanie leciutko gazu, takie drganie manetki.

    Zaczynam się zastanawiać czy wymienić kranik i wężyki. Chociaż kranik działa bo przecież skuter dobrze jedzie ale może na jałowych ma zbyt małe podciśnienie aby płyneło paliwo?
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To zasymuluj otwarcie zaworu. Ściągnij wężyk z dolotu, zaślep otwór, wpakuj wężyk do ust i zassaj :D I sprawdź, co się dzieje. Ale paliwo w filtrze jest? Jeśli tak, to raczej nie tędy droga.
  • #11
    8850
    Level 21  
    Błażej jutro będę symulował otwarcie zaworu. Paliwa w filtrze powietrza nie ma, jest sucho. Ale paliwo jest w filtrze paliwa.
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli jest paliwo w filtrze paliwa, to znaczy, że spływa. Masz możliwość podstawienia jakiegoś pewno gaźnika? Na przykład z jeżdżącego skutera? Możesz też zamontować tam swój gaźnik. Wiesz, wypadki chodzą po chińskich produktach...
    Sprawdzałeś membranę? Pod światło i delikatnie ponaciągać.
  • #13
    8850
    Level 21  
    W tej chwili udało mi się doprowadzić że skuter nie gaśnie na ciepłym ale trzyma obroty biegu jałowego. Natomiast gaśnie na ssaniu na wolnych obrotach. Najprawd. ssanie będę wymieniał. Co zrobiłem? Zacząłem znów kręcić gaźnikiem na śrubach oraz na lince od gazu. Nic z tego nie rozumiem. Pojeżdżę kilka dni i zobaczę co dalej.
  • Helpful post
    #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wyciągnij mechanizm ssania, zmierz suwmiarką wysunięcie iglicy i tłoczka. Nie składaj suwmiarki. Podłącz zasilanie do ssanie. Odstaw na kilka minut. Zmierz ponownie. Iglica i tłoczek powinny się wysunąć o kilka mm. Jeśli kręcenie pomaga, to obstawiałbym gaźnik. Bo ta informacja o czyszczeniu i przedmuchiwaniu brzmi nie za dobrze. Kiedyś też walczyłem kilka dni z gaźnikiem, który "idealnie" wyczyściłem i przedmuchałem, a na którym silnik nie chciał pracować. Po wymianie na nowy, silnik nie do poznania. Możesz podstawić gaźnik z innego skutera? Podjedź jeszcze gdzieś na pomiary ciśnienia sprężania.
  • #15
    8850
    Level 21  
    Dzięki Błażej za rady, tak zrobię, klikam pomógł i dalej leczę skuter :)