Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mitsubishi Space Star 1.6 benz - Wypadanie zapłonów pomimo napraw.

BHO 13 Nov 2015 18:14 8478 37
Wago
  • #1
    BHO
    Level 13  
    Witam kolegów
    Otóż kupiłem kilka miesięcy temu samochód Mitsubishi Space Star z 2002r poj. 1600cc silnik 4G18 i po 2 tygodniach zaczęły się z nim problemy.
    Sprawy mechaniczne zostały w większości wyeliminowane, ale jest owe wypadanie zapłonów, którego nie idzie się pozbyć.
    Silnik nie bierze oleju, poci się trochę pokrywa zaworów, ale uszczelka już do mnie jedzie.
    Za pierwszym razem gdy zapalił się check engine silnik gasł nawet na wolnych obrotach.
    Zawiozłem samochód do renomowanego serwisu, i 9 dni nad nim siedzieli, po czym zaślepili mi egr twierdząc, że najprawdopodobniej to było problemem.
    Auto jeździło ale po kolejnych dwóch dniach powtórka.
    Poradzono mi wymienić sondę lambda, więc kupiłem oryginał Denso za 300zł
    Po kolejnych dwóch dniach znowu check.
    Znowu poradzono mi tym razem zamianę cewki miejscami, co też uczyniłem.
    Na początku wypadanie zapłonów dotyczyło czwartego cylindra, później przeskoczyło po zamianie cewek na drugi, więc diagnoza padnięta cewka.
    Zakupiłem na Allegro cewkę Oyodo droższa od chińskich produktów, ale tańsza od Denso, no i niecały dzień minął, a samochód znowu szarpie i zapalił się check, a po podłączeniu ELM327 informacja "Cylinder 2 misfire detected"
    Silnik w moim samochodzie to konstrukcja dwu cewkowa, cewkę wkłada się w pierwsze i trzecie gniazdo od prawej, nową cewkę włożyłem w to trzecie od prawej, czy inaczej pisząc w drugie gniazdo od rozrządu.
    Do tej pory wymienione zostały kable wysokiego napięcia na Tesla, świece na Denso TT, olej, filtry, remont zawieszenia, regeneracja alternatora...
  • Wago
  • #3
    milejow
    Level 43  
    BHO wrote:
    a po podłączeniu ELM327 informacja "Cylinder 2 misfire detected"

    Jak mechanicy grzebiący przy tym aucie podpierają się takim sprzętem to gratuluję im wiedzy i doświadczenia.
  • #4
    BHO
    Level 13  
    Szczerze to mój sprzęt :)
    Oni mają pewnie inny, ale ja na swoje prywatne potrzeby kupiłem właśnie taki.
    Rozrząd wymieniałem od razu właśnie wtedy gdy wyskoczyło pierwsze gubienie zapłonów.
    Skorzystałem z okazji, że samochód stał u mechanika i poleciłem mu od razu jego wymianę.
    Wymienił i rozrząd i uszczelniacze wału.
    Na samym początku po zakupie błąd P0421: Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
    Po wykasowaniu kodu z komputera spokój
    Później silnik nie odpalał, kod błędu P1610 Immobiliser system
    Reset komputera i znowu działa.
    Później P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
    I ostatnio P0302: Cylinder 2 Misfire detected
    Zczytane programem Torque Pro na androida
    Najbardziej szarpie na niskich obrotach.
  • Wago
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Sprawdzał ktoś ciśnienie sprężania?
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamień cewki miejscami i zobacz jakie błędy wyjdą.
  • #7
    BHO
    Level 13  
    Z ciśnieniem sprężania to nie wiem, zapytam się faceta jutro bo dzisiaj śpi, ale warsztat ma dobrą renomę.
    Zamówię drugą cewkę, kto wie może obie padły, w końcu auto jest z 2002 roku.
    Ale najpierw zamieniłem miejscami cewki... ponownie.

    Moderated By Pawel wawa:

    Link do strony z opiniami usunąłem. 3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

  • #8
    BHO
    Level 13  
    Przepraszam moderatora za niezamierzone złamanie regulaminu.
    A samochód na razie pracuje w miarę przyzwoicie, cewki zamienione, ale w przedziale 1500-2000 obrotów szarpie nadal, choć check nie zapala się.
    Mechanik powiedział, że silnik w porządku, sprawdzali kompresję, zagadką jednak jest co to może być?

    Edit:
    Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida
    ===================================
    P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
    Dziennik usterek prawdopodobnych
    ------------------
    P0421: Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
    Dziennik historii usterek

    Czyli druga cewka też jest padnięta, ale ten kod P0421 o czym on świadczy?
    Ma to jakiś związek z padniętą cewką?
    Sonda Lambda nowiusieńka, oryginał Denso DOX-0313.
    A teraz zamówiłem cewkę Denso DIC-0107
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    BHO wrote:

    Czyli druga cewka też jest padnięta, ale ten kod P0421 o czym on świadczy?
    Tym się nie martw, po wymianie cewek na sprawne, wszystko będzie OK.
  • #10
    BHO
    Level 13  
    Pojeździłem 2 dni raptem jakieś 15km, i dzisiaj znowu check P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
    Zamówiłem jeszcze nowe świece starszego typu, bo w Google wyczytałem, że facet miał po zmianie na Denso TT szarpanie Link
    Zamiast K20tt założę NGK BKR6E-11 2756 kto wie, może stare jednostki wolą stare rozwiązania?
  • #11
    gawlo235
    Level 19  
    Czy kable w.n. , cewki są czyste? Wyczyść całe w. n. np. benzyna ekstrakcyjna by nie było brudu,tłustego itd. W ciemności warto sprawdzić czy gdzieś nie "przebija" do masy wys. n.
  • #12
    BHO
    Level 13  
    Ach, żeby to było takie proste.
    Cewki są nowe, więc oczywiście, że są czyste.
    Kable zresztą też.
    Przebicia nie ma, sprawdzałem kilka razy wieczorem czy nie iskrzy, nawet dotykałem dla pewności kabli i cewek, oraz metalowym kluczem z gumową rączką przeciągnąłem po całej długości żeby w razie czego móc zobaczyć przeskok iskry.
    Nie ma przebicia.
    Poza tym 3 dni temu zmieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów, więc nie ma prawa być brudno, dokładnie oczyściłem sprayem do czyszczenia tarcz hamulcowych.
    Powiem szczerze, że najczęściej pojawia się to w czasie opadów deszczu, może zbieg okoliczności, a może nie?
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Cewki jakie zostały kupione? Pytam nie bez przyczyny, bo to kolejne auto z takimi objawami. Cewki wytrzymywały dwa dni. Używana lub oryginał rozwiązuje sprawę.
  • #14
    BHO
    Level 13  
    Jedna cewka na początku to Oyodo, ale to pakowacz bo opakowanie biały zwykły kartonik a na cewce napis bodajże Magneti, ale na 100% jutro zobaczę.
    Druga oryginał Denso kupiona w dużej firmie.
    Kable zapłonowe Tesla.
  • #15
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Zmień paliwo na 98 okt.
  • #16
    BHO
    Level 13  
    Z paliwem trzeba będzie poczekać, na razie mam zalane do full 95 z BP
    Cewka siedząca na czwartym cylindrze to BREMI 20428
    Po wymianie świec jeżeli problem ponownie się pojawi to znowu zrobię zamianę cewek miejscami.
  • #17
    emeryt2
    Level 42  
    Wilgoć? ale gdzie? ,czy tylko cewki?
    Sprawdź kluczowanie na cewki - prostym próbnikiem na diodzie LED.(LED plus opornik 500 Ohm).
    Zapytam niesmiało ,silnik jest zagazowany?
  • #18
    BHO
    Level 13  
    Z tą wilgocią to tak, że owe wypadanie zapłonów jak do tej pory pojawiało się przeważnie podczas opadów deszczu, stąd moje z tym powiązanie, choć niekoniecznie musi być trafne, może to przecież być zbieg okoliczności.
    Dzisiaj wykręciłem świecę z czwartego cylindra i ma normalny kolor, kawy z mlekiem.
    Widzisz szanowny panie emerycie, nie mam bladego pojęcia o czym piszesz, ale chciałbym móc sprawdzić owe kluczowanie, wiem gdzie jest u mnie sklep z elektroniką, więc podpowiedz proszę co mam kupić, sądzę że diodę led i opornik 500 Ohm, ale jak to później podłączyć, jak sprawdzić?
  • #19
    emeryt2
    Level 42  
    Na odległośc nie naucze Cie podstaw elektroniki.
    W tym sklepie poproś to Ci to zestawi - powiedź do czego potrzebujesz.
    Stasiu który się Chwali , sugeruje zmiane oktanów , jak podpowiem inne rozwiązanie; wypnij czujnik spalania stukowego i sprawdź pracę silnika - ostrożnie z pedałem gazu.
  • #20
    BHO
    Level 13  
    Zapomniałem dodać, że spalanie drastycznie wzrosło.
    Zaraz po zakupie komputer wskazywał niecałe 8l/100km, teraz rzadko kiedy schodzi poniżej 14l/100km, przeważnie 14-15l/100km.
    Umówiłem się z mechanikiem na wizytę pod koniec tygodnia.
    Podrzucę mu wcześniej link do tego tematu niech ogarnie wasze rady, może wspólnie uda się nam znaleźć rozwiązanie.
  • #21
    BHO
    Level 13  
    A co sądzicie o uszkodzonym sterowniku silnika?
    Dzisiaj wymieniłem świece na standardowe NGK, problem na godzinę uległ zmniejszeniu, ale wiążę go z czymś innym.
    Otóz kupiłem chip tuningowy Link
    I tenże chip miałem podłączony, a obroty były w miarę stabilne, choć nie idealne, to jednak stabilne.
    Po odłączeniu go rwanie, 10 minut jazdy i ponownie rwanie, szarpanie, kangurze skakanie...
    Nie wiem czy to ten chip poprawił kulturę pracy silnika, ale on nasunął mi na myśl uszkodzony sterownik, w końcu samochód jeździł dobrze zanim nie oddałem go do mechanika, później zaczęły się problemy.
  • #22
    andrzej20001
    Level 43  
    Latasz na ubogiej mieszance stąd cyrki. Masz pęknięty katalizator
  • #23
    BHO
    Level 13  
    Z tą mieszanką to sprawdzę, choć wiem, że poprzedni właściciel śmigał na 95 i nie miał problemów.
    Pęknięty katalizator?
    Mechanik raczej by to stwierdził gdy szukał przyczyny problemu, od razu zalepił EGR myśląc, że nie jest drożny.
  • #24
    andrzej20001
    Level 43  
    BHO wrote:
    Catalyst Efficiency Below Threshold

    Pękniety kat, zaslepiony EGR. Źle.
    Do sprawdzenia cisnienie paliwa, przepływomierz ew. map sensor. Mozliwe tez że świruje czujnik temp silnika.
  • #25
    BHO
    Level 13  
    EGR mogę kupić używkę, katalizator drogi strasznie, więc ewentualnie strumiennica, przepływomierz też używka na Allegro...
    Dużo tego, boję się, że jak zaczną mi wymieniać jedno za drugim, to zaraz okaże się, że nie mam co jeść :(
  • #26
    andrzej20001
    Level 43  
    Wsadź "emulator" na 2 sondę , egr "odślep" , i sprawdź ciśnienie paliwa.
  • #27
    BHO
    Level 13  
    Ok emulator zaraz zamówię na Allegro tylko podpowiedz który, bo są z różną średnicą dziury, i kolego, z całego serca dziękuję za podpowiedzi bo nie mam już siły walczyć z tym złomem.
    Wszystkim dziękuję za okazaną pomoc, każdy pomysł jest na wagę złota.
  • #28
    andrzej20001
    Level 43  
    dziurke mozna powiększyć albo zminiejszyć ,spawarka czyni cuda
  • #29
    BHO
    Level 13  
    Ok, zamówiłem 2mm bo powiększyć jest ją łatwiej.
    Kupiłem kilka dni temu miernik sprężania, właśnie dokonałem pomiaru zgodnie z instrukcją, na każdym cylindrze wychodzi 14 BAR, +- 0,1
  • #30
    Kkuba79
    Level 12  
    Witam
    Jakiś czas temu posiadałem Carisme 98r z silnikiem 1600 (bez LPG) w którym był problem wypadania zapłonów. Silnik z dwiema cewkami + dwoma krótkimi kablami WN więc chyba taki sam jak u kolegi BHO. Wypadanie zapłonów najczęściej objawiało się przy niskich obrotach podczas gwałtownego wciśnięcia pedału przyspieszenia (szarpanie). Wtedy wymienione zostały świece + dwa kable WN. Efektów brak. Z pomocą przyszło forum mitsubishi. Przyczyną okazały się fajki na cewkach zapłonowych. Łatwo było to sprawdzić, fajki cewek zostały spryskane olejem (jakiś gęsty nie pamiętam nazwy) który dobrze izolował. Po tym zabiegu auto odzyskało moc. Wymieniłem fajki na nowe i z tego co mi wiadomo do dziś jest ok.