Witam,
Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu z obsługą FAP, przypuszczam iż ktoś grzebał w ECU ale nie mam żadnego doświadczenia w zgrywaniu mapy i jej ocenie bo co do reszty diagnostyki to już się poddałem....do rzeczy
Kalkulator dodatku po zatankowaniu paliwa nie zwiększa licznika dozowania dodatku więc przypuszczam iż wcale go nie dodaje do paliwa, procedura wypalania fap często trwa b.długo bo nawet 50km i powtarza się z 5-6razy gdzie temperatura przed fap dochodzi do 700st.C a ponieważ dużo jeżdżę w mieście to średnio raz na tydzień dochodzi do wypalania co mnie już doprowadza furii i skończy się chyba utopieniem auta w pierwszym bagnie
diagnostyka:
Mam zewnętrzny kalkulator płynu FAP firma MARWAL, dane z kalkulatora
Licznik całkowitej ilości dodatku wtryśniętej do FAP : 0
Licznik całkowitej ilości dodatku wtryśniętej ze zbiornika dodatku : 15
Kalkulator silnika
ilość dodatku [g] w FAP : 0
całkowita ilość dodatku pozostała w zbiornika : 0
- poziom dodatku mam na full, w pp2000 zrobiłem procedurę uzupełniania z resetowaniem 2 licznika dodatku, bez efektu
- otwarcie korka paliwa jest sygnalizowana w ecu dodatku
- próba telekodowania ilości dodatku w kalkulatorze silnika kończy się niepowodzeniem (wystąpił błąd - tyle informacji) możliwe, że skoro jest zewnętrzny kalkulator dodatku to tak ma być, ale przed próbą telekodowania jest pytanie czy posiadam zewnętrzny kalkulator i po wyborze TAK mam błąd telekodowania, generalnie w kalkulatorze silnika nie można wprowadzić ilości dodatku w zbiorniku dodatku (też nie wiem może tak ma być w tym roczniku....
byłem w serwisie i po diagnostyce powiedzeli, że te liczniki są tylko poglądowe i skoro nie ma błędów w kalkulatorach to wszystko działa i nie ma co wnikać....
ale wszędzie ludzie piszę, że te liczniki działają więc już głupi jestem... bo dla mnie to wygląda na coś popierniczone w mapach ecu lub kalkulatora dodatku... bo kupy to się nie trzyma...
posiadam oryginalny interfejes i pp2000, ale jak zgrać mapę do oceny nie mam pojęcia...
Dziękuje za ew. pomoc.
Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu z obsługą FAP, przypuszczam iż ktoś grzebał w ECU ale nie mam żadnego doświadczenia w zgrywaniu mapy i jej ocenie bo co do reszty diagnostyki to już się poddałem....do rzeczy
Kalkulator dodatku po zatankowaniu paliwa nie zwiększa licznika dozowania dodatku więc przypuszczam iż wcale go nie dodaje do paliwa, procedura wypalania fap często trwa b.długo bo nawet 50km i powtarza się z 5-6razy gdzie temperatura przed fap dochodzi do 700st.C a ponieważ dużo jeżdżę w mieście to średnio raz na tydzień dochodzi do wypalania co mnie już doprowadza furii i skończy się chyba utopieniem auta w pierwszym bagnie

diagnostyka:
Mam zewnętrzny kalkulator płynu FAP firma MARWAL, dane z kalkulatora
Licznik całkowitej ilości dodatku wtryśniętej do FAP : 0
Licznik całkowitej ilości dodatku wtryśniętej ze zbiornika dodatku : 15
Kalkulator silnika
ilość dodatku [g] w FAP : 0
całkowita ilość dodatku pozostała w zbiornika : 0
- poziom dodatku mam na full, w pp2000 zrobiłem procedurę uzupełniania z resetowaniem 2 licznika dodatku, bez efektu
- otwarcie korka paliwa jest sygnalizowana w ecu dodatku
- próba telekodowania ilości dodatku w kalkulatorze silnika kończy się niepowodzeniem (wystąpił błąd - tyle informacji) możliwe, że skoro jest zewnętrzny kalkulator dodatku to tak ma być, ale przed próbą telekodowania jest pytanie czy posiadam zewnętrzny kalkulator i po wyborze TAK mam błąd telekodowania, generalnie w kalkulatorze silnika nie można wprowadzić ilości dodatku w zbiorniku dodatku (też nie wiem może tak ma być w tym roczniku....
byłem w serwisie i po diagnostyce powiedzeli, że te liczniki są tylko poglądowe i skoro nie ma błędów w kalkulatorach to wszystko działa i nie ma co wnikać....
ale wszędzie ludzie piszę, że te liczniki działają więc już głupi jestem... bo dla mnie to wygląda na coś popierniczone w mapach ecu lub kalkulatora dodatku... bo kupy to się nie trzyma...
posiadam oryginalny interfejes i pp2000, ale jak zgrać mapę do oceny nie mam pojęcia...
Dziękuje za ew. pomoc.