Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Vitara - LPG w Suzuki Vitara 2WD 2015/2016 - czy ma sens?

elv_invest 19 Dec 2015 22:30 11730 9
  • #1
    elv_invest
    Level 8  
    Witam szanownych Forumowiczów

    Jestem tuż przed zakupem nowej Suzuki Vitary i zastanawiam się, czy wmontowanie do tego auta instalacji gazowej ma sens. Nie chodzi mi tutaj o kwestie finansowe a techniczne. Model jest stosunkowo nowy, dlatego szukam jakichkolwiek informacji na temat eksploatacji tego auta z instalacją LPG. Czy silniki zastosowane w Vitarze (2WD) dobrze znoszą zagazowanie? Czy jak w tym poście nie nadają się pod gaz? Jeśli ktoś z Forumowiczów posiada takie auto to bardzo proszę o poradę.
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Jeśli silnik 1.6 to jak najbardziej można zamontować IV generację LPG i co kilkanaście tysięcy sprawdzać luz zaworowy o ile tam nie ma hydropopychaczy.
  • #3
    wichurewicz
    Level 25  
    Jeśli się nie mylę ten 1.6 to lekko zmodernizowana jednostka M16A, ta sama co w modelach Grand Vitara, SX4, SX-Cross i Swift. Żadna magia, choć nie wiem jak się spisują na LPG.
  • #4
    elv_invest
    Level 8  
    Tak, jest to "M16A z VVT" czyli jednym słowem o radę proszę również osoby posiadające wyżej wymienione modele aut.
  • #5
    sebap
    Level 41  
    Nie trzeba mieć tego modelu auta żeby wiedzieć, że
    sebap wrote:
    jak najbardziej można zamontować IV generację LPG i co kilkanaście tysięcy sprawdzać luz zaworowy
    .
  • #7
    bronzik
    Level 12  
    Musisz udać się do solidnego warsztatu zajmującego się montażem LPG , tam powinni sprawdzić Ci wszystko i doradzić instalację . Z tego co Mi wiadomo BRC montuje gaz do nowych aut bez utraty gwarancji .
  • #8
    skubikuba
    Level 2  
    Witaj, w tej Vitarze jest silnik generacji M16A (tak jak ktoś pisał, scross, swift, sx4), głowice tych silników na rynek EU, znoszą LPG do 20-30 tys, tu jest koniec regulacji zaworów i zaczynają się koszty regeneracji głowicy. Nie jestem przeciwnikiem LPG, ale w tym przypadku nie wierz w dotrysk paliwa, dodatkowe smarowanie itd. Generalnie radzę przemyśleć temat, ten model normalnie traktowany pali 6-8 litrów paliwa. Pozdrawiam
  • #9
    wichurewicz
    Level 25  
    Na przód z elektronicznie dołączanym tyłem, jak większość. Poprzednia generacja miała stały napęd 4x4.

    Tylny napęd zimą przestał być straszny wraz z odejściem w niepamięć motoryzacyjnych abominacji pokroju Poloneza. Nie ma sensu powielać nieaktualnych mitów.
  • #10
    jarekstryszawa
    Level 22  
    Czyli 4WD a nie 2WD. Myślałem, że robią już kastraty jak uprzednio w przypadku seryjnych jimmiaków bez dyfra z przodu i reduktora.
    Co do auta RWD to ja nic strasznego dla myślącego usera, w rękach przypadkowego drivera różnie to bywa...
    Żeby nie było- prawko mam od 1988 roku, siakies 10 lat mam samurajka, którym w większości jeżdżę na samym tyle, w zimie na BFG winter slalom wyjadę dalej niż plaskatym FWD ale taki samochód wymaga więcej myślenia niż auto pędzonę na przednią ośkę.