Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat W8 silnik 4.0 BDN diagnoza błędów po sprawdzeniu vagiem

26 Gru 2015 14:08 1611 9
  • Poziom 8  
    Witam,koledzy jak w temacie podłaczyłem pod vaga i mam nastepujące błędy:
    -nastawnik wałka rozrządu strona 1 zwarcie do masy
    -nastawnik wałka rozrządu strona 2 zwsarcie do masy
    -termostat zwarcie do plusa
    -pompa powietrza wtórnego zwarcie do masy
    -czujnik położenia przepustnicy błąd sporadyczny
    auto jezdzi normalnie do 3tys. obrotów,powyżej wyrzuca kontrolke ESPi EPc,po czym staje sie wolniejsze,kasuje błędy i dosłownie na chwilke go odpale te same błędy sie pojawiają,czy gdzieś jest zwarcie w instalce?czy czujnik padł fazy rozrządu?i robi zwarcie?auto nie klekocze pracuje cicho,troche kuleje na jałowym
  • Poziom 28  
    Podaj dokładniej. (numer błędu i opis)
  • Poziom 8  
    17702 termostat-zwarcie do masy
    18334 nieznany kod błędu
    17843 przekaznik pompy dodatkowego powietrza-zwarcie do masy
    17943 nastawnik wałka rozrządu strona 2-zwarcie do masy
    17935 nastawnik wałka rozrządu strona 1-zwarcie do masy
    17461 nieznany kod błędu
    17995 nieznany kod błędu
    18012 sterownik silnika uszkodzenie-błąd sporadyczny
    17950 czujnik położenia przepustnicy 1-zła funkcja-błąd sporadyczny
    17972 regulator przepustnicy niskie napięcie do ustawień podstawowych-błąd sporadyczny
    wcześniej miałem zanim wyskoczyły te wszystkie błędy nto najpierw jak wciskałem pedał gazu na włączonym zapłonie to wywalało kontrolke ESP jak wciskałem na sucho kick down
  • Moderator Samochody
    Po prostu brak zasilania na tych elementach. Bezpieczniki w komorze silnika sprawdź.
  • Poziom 8  
    tzn dokładnie gdzie?mozliwe ze wszystko padło odrazu?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Podrzuciłem część schematu, widać w skrzynce ze sterownikiem silnika pod maską na podszybiu jest bezpiecznik F7 10A który zasila wymienione przez ciebie elementy a właściwie ich obwody.

    Musisz odkręcić 5 śrub w tym jedna dostępna po wyjęciu zaślepki w podszybiu po ustawieniu wycieraczek w górnej krańcowej pozycji, wymień go i sprawdź czy będzie działać, jak go wyrzuci, masz schemat i szukaj zwarć i przetarć na tym obwodzie.

    Tu masz zdjęcie poglądowe jak się tam dostać.

    Link
  • Poziom 8  
    Dzięki, będę działał w poniedziałek to dam znać co i jak
  • Poziom 8  
    Witam,
    Kolego pomogłes mi bardzo faktycznie był spalony ten bezpiecznik,wykasowałem błędy odpaliłem i błędy sie nie pojawiły bezpiecznik dobry,więc udałem sie na jazde próbna i marnie znowu otóz operujac delikatnie gazem jest ok,rowno pracuje na jałowym,cichoale gwałtownie przyspieszając znow wyskakuja dwie kontrolki ESP i EPC podłaczenie vagiem:
    -17952 czujnik położenia przepustnicy 1 zwarcie do masy
    a jak na właczonym zapłonie wcisne pedał gazu do spodu(kick down) wyrzuca błąd
    17953 sterowanie przepustnicy
    czujnik pedału gazu do wymiany czy przepustnica?
  • Moderator Samochody
    Przepustnicy i lub okablowanie uszkodzone.

    Sprawdź najpierw okablowanie. Schemat masz.
  • Poziom 8  
    Zanim nastąpiła ta sytuacja przepustnice czyściłem takim środkiem do czyszczenia przepustnic. Czy mogło to spowodować zwarcie w niej?
    Witam,otóż dzisiaj przejrzałem kable są ok.Przeczyściłem przepustnice i lipa,cały czas błędy przepustnicy.Robiłem adaptacje nic nie pomogło,a na dodatek znowu się spalił ten bezpiecznik jak kilkakrotnie naciskałem pedał gazu na sucho do spodu na włączonym zapłonie.Zamówiłem przepustnice bo już mam dosyć tych kombinacji,jeszcze mnie nurtuje ten pedał gazu, ale na vag com nic wychodzi o nim.Jak go nacisnę do spodu na włączonym zapłonie od razu wyskakuje ESP a vag pokazuje błąd sterowania przepustnic. Jeszcze jedna sprawa,gdy wchodzę w bloki pomiarowe 08 dalej 060 wyświetlają się tam wartości dwóch sensorów na jednym jest 14,7% a na drugim 87% o co tu chodzi?
    Witam, temat rozwiązany woda w sterowniku ecu robiła zwarcie,gołym okiem nie było widać,dopiero latarką podświetliłem i było widać.Minus całej zabawy to dodatkowa przepustnica,dzięki za pomoc.Przemyślenia jak mogła się dostać woda są jedne proces powoli trwał,woda dostawała się po kablu od LPG,komputer udało się uratować,wszystko hula,275 KM odzyskane
    Pozdrawiam