Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wsk 125 szarpie na trzecim biegu

26 Gru 2015 18:03 3618 8
  • Poziom 6  
    Witam mam problem z wsk 125 a mianowicie gdy jadę na trzecim biegu ok 60 km/h to tak co 3s szarpie nią występuje to tylko na trzecim biegu.
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 10  
    rozpołowić silnik sprawdzić stan : tulejek na wałkach , aparatu zmiany biegów , wałków i trybów możliwe że 3 bieg nie zazębia jak powinien chodzi mi głównie o tryb przesówny
  • Poziom 29  
    Sprawdzić sprzęgło. Mogą być zużyte tarcze.
  • Poziom 10  
    ja nie spotkałem się żeby zużyte sprzęgło szarpało powinno się ślizgać i kolega mówi że tylko na 3 szarpie więc z pełnym szacunkiem i wedle mnie odpada
  • Poziom 29  
    Na 3 biegu sprzęgło jest naibardziej obciążone. Może być olej między tarczami - trzeba wyczyścić. Bez wciskania dźwigni nie powinno się ślizgać.
    Sprzęgło łatwo sprawdzić "na pych" czy kręci silnikiem na 3 biegu.
  • Poziom 32  
    Sprawdzić dokładnie tak jak pisał kolega wyżej - zębatki i cały mechanizm zmiany biegów.
    W WSK-ach często występowało tzw. "wyskakiwanie biegów", najczęstszym powodem tej usterki był nadmierny luz w aparacie zmiany biegów na palcu który przesuwał zębatkę, był on nitowany do całego aparatu, ale w taki sposób że musiał się obracać, ale tylko z minimalnym luzem. W czasie eksploatacji luz się powiększał, a palec zaczynał się "bujać" i to powodowało powyższe problemy gdyż podczas zmiany biegów z powodu zbyt dużego luzu nie dopychał zębatki w swoje miejsce i zębatka zazębiała się tylko "połowicznie"
    (czerwona strzałka - palec przesuwu zębatki)
    Wsk 125 szarpie na trzecim biegu
  • Poziom 12  
    Tu może być nawet zatarte łożysko w kole i akurat przy 60km/h strzelać. Trzeba posłuchać dobrze skąd wydobywa się dźwięk.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strzela tylko jak silnik ciągnie?
  • Poziom 6  
    Strzelaniem bym tego nie nazwał, lecz tak jak napisałem wyżej "szarpaniem" 1 i 2 bieg działa super bez problemowo, ale trójkę jak wrzucę to nawet jak jeszcze się dobrze nie rozpędzę to szarpie tak co 3-4 sekundy, i tak w kółko.
    W poniedziałek spróbuję jeszcze włożyć podkładkę dystansującą między dekielek wałka zdawczego a łożysko wałka być może coś pomoże.
    A co do tarcz sprzęgłowych to założyłem nówki, na wałku głównym i zdawczym są nowe łożyska.
    Ten wąs sterujący kołami przesuwnymi był luźny więc zaklepałem go z wyczuciem młotkiem ogólnie aparat bym wykluczył bo testowałem go na sucho bez skrzyni biegów i działał super wbijał biegi, a tak że redukował bez problemów.
    Podejrzewam, że problem może tkwić w tych tulejkach mosiężnych luz osiowy wałka pośredniego po skręceniu już karterów z uszczelka i silikonem nie był większy niż 1 mm. Włożyłem w lewy karter nową tuleję te współczesną chińszczyznę, a w drugi tą oryginalną jeszcze z prl ale używaną.Lecz w oryginalnej tulejce wałek posiadał dużo większy luz promieniowy, niż w tej nowej. Natomiast w nowej takich luzów nie miał wałek.
    A i jeszcze tryb z-23 miał luz na wałku pośrednim tzn: nie siedział ciasno tylko miał luz obrotowy ok 1 mm.
  • Poziom 6  
    Włożyłem dzisiaj jak już wyżej napisałem tą podkładkę dystansową między łożysko a dekielek wałka zdawczego no i jak na razie śmiga super, ile będzie działać czas pokaże.
    Dzięki wielkie za pomysły i podpowiedzi które napisaliście co do tej sprawy.
    Myślę że temat można zamknąć.