Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

coś siedzi w pamięci i przeszkadza w działaniu programów.

marek003 28 Gru 2015 14:51 717 2
  • #1 28 Gru 2015 14:51
    marek003
    Poziom 40  

    Witam,
    Nie mogę sobie poradzić ze zdiagnozowaniem co przeszkadza w działaniu komputera w przypadku jednego z użytkowników.

    Problem pojawił się ok miesiąca temu.
    Mam program księgowy uruchamiany na serwerze który generuje zestawienia do excela.
    Jak wejdę na użytkownika admin, uruchomię program i zacznę generować raport do excela wszystko śmiga jak powinno być.
    Z kolei jak wejdę na użytkownika Olga uruchomię program i zacznę generować raport do excela komputer zaczyna pracować jak żółw - tak jakby miał za mało pamięci albo za słaby procesor.

    Przepatrzyłem usługi i uruchomienia w menadżerze - są takie same dla obu użytkowników (chyba że coś przeoczyłem)
    dr web nic nie znalazł, malaware też nic, adwclean jakieś ze dwa POP'y
    Nie wiem co dalej i czym sprawdzać.

    W załączeniu logi z FRST z użytkownika Olga, może komuś się rzuci coś w oczy co może przeszkadzać w działaniu programu.

    Ps. Przed chwilą pomyślałem że jeszcze zrobię logi na użytkowniku admin i spróbuje porównać (zaraz je też zamieszczę).

    0 2
  • Pomocny post
    #2 28 Gru 2015 14:55
    Kolobos
    Spec od komputerów

    Problem nie ma zwiazku z tematyka tego dzialu.

    Zainstaluj: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2545227

    Fixlist.txt dla FRST:
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\53067790.sys => ""="Driver"
    HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\53067790.sys => ""="Driver"
    Toolbar: HKU\S-1-5-21-3587859294-4136284655-3676415778-1001 -> Brak nazwy - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - Brak pliku

    To tak tylko przy okazji.

    0
  • #3 29 Gru 2015 08:42
    marek003
    Poziom 40  

    Kolobos napisał:
    Problem nie ma zwiazku z tematyka tego dzialu.

    Tak myślałem że nie do końca tu pasuje - jednak miałem nikłą nadzieję że może ktoś wypatrzy jakiegoś dobrze ukrytego "intruza" i to docelowo rozwiąże problem. No cóż ... ale dziękuję kolego Kolobos za te parę wskazówek.

    W związku z powyższym proszę moderatorów o przeniesienie do innego działu - może software.

    Coś mnie jeszcze popycha w stronę usługi "Spooler" (bufor wydruku) tym bardziej że właśnie program księgowy poprzez "generowanie wydruku" zapisuje dane do excela.

    Jednak to, że drugi użytkownik kompa nie ma z tym problemu mnie zastanawia.

    Jak można więc zresetować ustawienia drukarek/portów dla jednego użytkownika lub jak to skopiować między użytkownikami?
    (Windows 7 prof.)

    edit:
    --------------------------------------------------------------
    Trafiłem.
    Przyczyną był błędnie działający "sooler" - po wywołaniu przez program księgowy cały czas pracował/pozostawał w pamięci i obciążał procesor. W Excelu objawiało się to ciągłym "mruganiem" tabelek - jakby cały czas coś wielkiego przeliczał.

    Najprawdopodobniej coś się uszkodziło podczas instalacji nowej drukarki (bizhub c353) którą instalowałem ok miesiąca temu (wcześniej był bodajże bizhub 231).
    Ciekawostka było jednak to, że dla drugiego użytkownika tego samego kompa wszystko było ok.
    Dla pewności usunąłem wszystkie drukarki i sterowniki drukarek z serwera wydruku i ponownie, po kolei zainstalowałem drukarki i już wszystko śmiga jak powinno.
    Dzięki za zainteresowanie tematem.

    0