Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ASEMBLER] - Połączenie dwóch progamów - KLAWIATURA + LCD

przemok123 28 Gru 2015 20:26 4113 3
  • Poziom 2  
    Witam

    Mój problem polega na tym ,że muszę połączyć dwa programy w języku ASEMBLER. Niestety z programowania jestem słaby, a z języka niskiego poziomu to już w ogóle jest masakra. Ogólnie mam za zadanie zrobić mały projekt, który polega na tym ,że trzeba zaprogramować układ ADuC842 tak ,aby wyświetlił on na wyświetlaczu wpisany tekst z klawiatury (podłączonej przez złącze RS - 232). Wszystko mam ładnie podłączone tylko została kwestia kodu. Posiadam dwa kody:

    1. Wyświetlający na sztywno ustawiony napis i kod ten działa na 100% ,bo go przetesowałem dla różnych napisów.

    Kod: avrasm
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    2. Kod odbiór znaku z klawiatury, ten kod znalazłem w Internecie na stronie gdzie był poradnik "podstawy projektowania systemów mikroprocesorowych" to jakiś obszerny poradnik ,więc zamieszczony kod też powinien być dobry (mogłem przy przepisywaniu popełnic jakiś błąd , jakbyście coś zauważyli proszę dać znać).

    Kod: avrasm
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    I to są te dwa kody, za bardzo nie mam pomysłu jak je połączy... Może ktoś z forum sobie z tym poradzi.

    Na zdjęciu pokazane mam jak podłączyłem klawiature
    [ASEMBLER] - Połączenie dwóch progamów - KLAWIATURA + LCDschema..jpg Download (126.04 kB)

    Z góry bardzo dziękuje i pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Wyświetlanie:
    - inicjalizacja wyświetlacza 4 lub 8 bitów + procedura ustawiania kursora + procedura zapisu do wyąwietlacza itp

    Klawiatura:
    - procesor wyposażony jest w uart i łatwiej będzoie jego użyć. W tym celu potrzebna inicjalizacja prędkości i systemu przerwań.
    - w przerwaniach odbierasz znaki
    - potrzebny będzie parser realizujący funkcje jak kasuj wyświetlacz, nowa linia, home na podstawie znaków otrzymanych z uart
    - odebranie znaku komendy steruje wyświetlaczem
    - odebranie znaku danych powoduje zapis znaku do wyświetlacza
    - może się okazać że przydatny będzie bufor odebranych danych typu fifo do którego trafią dane z uart i z którego pobierzesz dane do wyświetlania
    - musisz ustalić coś na kształp protokołu komunikacji oraz timeouty
  • Poziom 12  
    Witam

    "tekst z klawiatury (podłączonej przez złącze RS - 232). Wszystko mam ładnie podłączone tylko została kwestia kodu" tak piszesz a na zdjęciu widać złącze PS-2 od klawiatury. Czy to klawiatura od PC-ta?

    Pozdrawiam Wojtek
  • Poziom 2  
    oj... mój błąd ..bardzo przepraszam ,źle napisałem ... tak tak, klawiatura jest od PC-ta przez złącze PS-2 ,a nie RS -232, jak napisałem wyżej