Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra 1.4 Falowanie obrotów na luzie tylko podczas jazdy

01 Sty 2016 22:03 1422 17
  • Poziom 6  
    Witam. Mam problem z Oplem tigra rok 96 silnik 1.4 90KM. Otóż jak jade i wrzuce bieg jałowy to obroty zaczynają falować w zakresie około 1100 - 1900. Jesli natomiast auto sie zatrzyma, po chwili obroty spadaja do własciwej pozycji.
    Auto duzo pali około 11l/100km.
    Oczywiscie forum przeszukiwałem, nie natrafiłem na podobny problem.
  • Poziom 6  
    robokop od czego ten czujnik i gdzie go szukac ?
  • Admin grupy Samochody
    Otwieram, na prośbę autora.
  • Poziom 6  
    Ustaliłem.

    Czujnik VSS vehicle speed sensor - sensor prędkościomierza, prędkości obrotowej.
    Gdzie sie znajduje - różnie, w tym modelu podobno w liczniku.
    Wskazówki prędkościomierza i obrotomierza działają prawidłowo.
    ABS nie ma.
  • Moderator Samochody
    ziemol2 napisał:
    Ustaliłem.

    Czujnik VSS vehicle speed sensor - sensor prędkościomierza,
    To się zgadza
    Cytat:

    Gdzie sie znajduje - różnie, w tym modelu podobno w liczniku..
    A to już niekoniecznie. Corsa miała licznik na linkę, faktycznie tam był czujnik prędkości, Tigra może mieć licznik elektroniczny, z impulsatorem przy skrzyni.
    Cytat:
    Wskazówki prędkościomierza
    Więc czujnik jeśli jest przy skrzyni jest sprawny
    Cytat:
    i obrotomierza działają prawidłowo.
    A dla obrotomierza nie ma on znaczenia. Masz wyświetlacz DID/TID na desce rozdzielczej? To ten pokazujący czas, datę, informacje RDS radia?
  • Poziom 6  
    Nie ma wyswietlacza DID/TID na desce rozdzielczej.
  • Poziom 6  
    Ok, odłączę radio i wtedy zobaczę.
  • Poziom 6  
    Odłączyłem radio i cały czas to samo.
    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
  • Poziom 2  
    miałem podobny problem w fiat ulysse problemem okazał sie silniczek krokowy . w kangoo 1.2 podobnie . może w ten desen uderzyć ????
  • Poziom 6  
    Silniczek krokowy wymieniony - niestety bez rezultatu.
  • Moderator Samochody
    To napisz teraz do kolegi @arturo2309 , żeby zwrócił pieniądze za zbędną wymianę. Bo co ma silniczek krokowy do tego czy silnik faluje obrotami w trakcie jazdy? Swoją droga diagnostyki nadal nie zrobiłeś, więc wyczerpałeś możliwości samodzielnej naprawy.
  • Poziom 10  
    Być może powód jest mechaniczny a nie elektroniczny (czujniki itp)
  • Poziom 6  
    Silniczek krokowy wymieniłem głownie dlatego, że po podłączeniu do kompa jedyna błąd jaki był to "błędna liczba skoków regulatora biegu jałowego". Niestety jego wymiana nic nie dała.
  • Poziom 10  
    A moze coś z układem paliwowym ze niekiedy dostaje wiecej paliwa a niekiedy mniej i tak skaczą obroty
  • Poziom 6  
    Problem rozwiązany.
    Winowajcą było lewe powietrze.
    Dokładnie wąż łączący kolektor ssący z przepustnicą.