Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Actros 1844 MP2 2008 WYSOKIE SPALANIE! Jestem bezradny!

mbactros_2004 28 Jan 2016 03:43 3093 7
  • #1
    mbactros_2004
    Level 8  
    Witam wszystkich forumowiczów. Mam bardzo poważny problem z moją gwiazdą ponieważ ma bardzo wysokie średnie spalanie. Dla przykładu na pusto potrafi zejść do 27l a przy obciążeniu 24t spalanie z kotłów jest w granicach 40l i nie ważne czy jadę wolniej czy szybciej czy zima czy lato. Auto jest zaćpane elektroniką oraz posiada retarder VOITH R115 HV. Auto nabyłem w kwietniu ub roku. Przez pierwszy miesiąc było lalka poza tym że na samym wstępie wymieniłem rdzeń intercoolera (był dziurawy) a później zaczął się mój koszmar. W czerwcu posłuszeństwa odmówił retarder, zauważyłem zwiększone spalanie, a więc wyjalem wtryski i dałem do sprawdzenia wraz z pompami PLD. Pompy ok, wtryski regeneracja (serwis bosch) przez moment wydawało się że jest ok ale problem trwa do dzisiaj. W trakcie eksploatacji wymieniłem pompę wstępną. Filty kupuje w serwisie bo pakiety są w dobrej cenie, olej syntetyczny wymieniany w serwisie i nadal jest ten sam problem. Myślałem że może to przez retarder ale ten odlaczylem od zasilania i bez większych zmian. Cały czas jak nim jadę mam wrażenie jakby coś go trzymało z tymże napewno nie są to zaciski ani siłowniki bo wszystko regenerowalem a siłowniki nowe. Może wybrać się na hamownie? Co doradzicie? Proszę pomóżcie bo już mi ręce opadają i auto kasę którą zarobi to przepali. Ja niedługo zacznę brać z niego przykład jak tak dalej pójdzie.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    maher440
    Level 15  
    Miałem podobny problem,jeżeli stardiagnozą zrobisz test zrównoważenia cylindrów i któryś wtrysk przekroczy wynik między1-1.5 to może tak palić raczej wszystkie powinny mieścić się do 0.8
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    maher440
    Level 15  
    W moim przypadku MB przez ostatnie 8tyś.km. nie miał żadnego błędu,ciśnienie doładowania w okolicach 3bar pod pełnym obciążeniem wiec sugeruję sprawdzenie dawek jeśli cała reszta jest ok.
  • #6
    mbactros_2004
    Level 8  
    Minął rok problem nadal tkwi!! Retarder ogarnięty. Dodam że przy ładunku 24 jak i 5 t czasami zachowuje się jakby go wogole nie czuł a zazwyczaj to przy Ok 10t odczuwalny jest tonaż 24 nie ma siły, ponadto visko czy zimny czy gorący motor tj 85st załącza się za każdym razem po uruchomieniu silnika i chodzi na pełnych obrotach jakieś kilka ładnych minut. Pytanie, czy tłumik może być zapchany??? Katalizator może blokować ujście spalin???? Może go wyciąć???
  • #7
    chicken19
    Level 12  
    Ja na Twoim miejscu pojechał bym do dobrego elektryka załadowanym zestawem i sprawdził na komputerze parametry podczas jazdy.Bo tak będziesz gdybał i wymieniał do śmierci.Poza tym po co dwa takie same tematy zakładasz?Skasuj ten z jednym postem.
  • #8
    mbactros_2004
    Level 8  
    chicken19 wrote:
    Ja na Twoim miejscu pojechał bym do dobrego elektryka załadowanym zestawem i sprawdził na komputerze parametry podczas jazdy.Bo tak będziesz gdybał i wymieniał do śmierci.Poza tym po co dwa takie same tematy zakładasz?Skasuj ten z jednym postem.


    Zaraz usunę, nie wiedziałem jak się tu poruszać 😃