Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vito 639 2004r 111cdi - brak wszytskich kontrolek po przekręceniu stacyjki

04 Lut 2016 21:32 4692 4
  • Poziom 10  
    Mam mały ale drogi problem. Posiadam vito 639 111cdi 2004 rok . Problem polega na tym ,że jak przekręcam stacyjkę to zapala mi się tylko kilka kontrolek(jak na foto 2 plus kontrola trakcji i świece itp) a dopiero wtedy jak cofnę i przekręce drugi raz to zapalają mi się wszystkie kontrolki(jak na pierwszym zdjęcu) i jest tak do odpalenia gdy odpale, zgaszę i przekręce stacyjkę zapalają mi sie znowu tylko pare kontrolek. Dlaczego o tym pisze? Temu, że jest tak od kiedy kupiłem samochód i co roku w zimie wymieniam stacyjkę, obecnie mam już 3cią i nie dostałem jej za darmo. Mam 2 kolegów co też mają vito 639 i u nich jest inaczej za pierwszym przekręceniem mają wszystkie kontrolki a za drugim tylko kilka kontrolek i nie wymieniają stacyjek , odpalają z przewodów samochód robią co chcą z samchodem a ja martwie się czy jutro odpale bo może znowu padnie stacyjka. Samochód ma wszystko nowe czyli akumulator, kluczyk nowy kupiony w salonie, stacyjka już 3cią i coś mi tu nie pasuje wszyscy mają tylko to inaczej i może to coś psuje?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Czy ktoś ktolwiek diagnolzował to? i czy wymieniłeś stacujkę czy kostkę? moduł? prekażnik? bezpiecznik?
  • Poziom 10  
    Jak kupiłem samochód tak już było z kontrolkami, pierwszej zimy po zakupie samochodu, vito przestało reagować na kluczyk czyli otworzyłem zwykłym kluczykiem i nie chciał odpalić , podgrzewanie stacyjki nic nie dało. Naprawa miała być tania i szybka a wyszło 2 tygodnie i 850zł(zakup drugiej stacyjki ezs przez elektryka -pewnej i drogiej ,że bedzie działać i jej programowanie). Drugiej zimy taka sama sytuacja poprawa tamtej naprawy z gwarancja 400zl(podobno wyprogramowały się kluczyki). Obecnej zimy to samo , w wyniku braku gwarancji(poprzednia naprawa była warunkiem, że wytrzyma najbliższą zimę ale elektryk stwierdził ,że psuje stacyjke i trzeba kupić 2 nowe motorole i koszt tego z naprawą 350zl). Poszedłem do innego majstra chciał kolejną stacyjkę więc mu kupiłem ale on powiedział , że chce 1200zl plus vat i moja nowa stacyjka więc zrezygnowałem. Znalazłem ludzi w innym mieście co zobaczyli moje stacyjki i płakali ze śmiechu jak to mogło działać- osobiście też jestem tego zdania, że w środku wyglądała tragicznie. Do wcześniej kupionej stacyjki wstawiono nowe motorole(jedna podobno padła i zablokowały się wszystkie kluczyki) i wszystko działa ale jest ta dziwna sytuacja z licznikiem która była od zawsze na wszystkich stacyjkach. Błędów w samochodzie istotnych brak. Może to jest przyczyną ,że mam zaprogramowane światła dzienne fabrycznie i one gasną chwile po zgaszeniu samochodu( na dniach postaram sie dostac na SD lub do salonu i spróbuje je wyłączyć). Kiedyś widziałem błąd ,że licznik został zmieniony....ale jak go skasowałem to już się nie pojawił i też nie pokazuje licznik poziomu oleju ale jak wejdę w licznik autocomem to jest napisane ile ma być oleju i ile jest. Coś mi to wygląda na źle zaprogramowany licznik lub wcale, może ktoś go zmienił . Jest funkcja w liczniku w autocomie skasuj zapis sterownika tylko nie wiem co to ma znaczyć i czy pomoże.
  • Spec od Mercedesów
    panam napisał:
    czy wymieniłeś stacujkę czy kostkę?

    Ta stacyjka nie ma wymiennej kostki.
    umek19 napisał:
    Może to jest przyczyną ,że mam zaprogramowane światła dzienne fabrycznie i one gasną chwile po zgaszeniu samochodu

    Załączanie dziennych świateł robi się o ile pamiętam w parametrach licznika.
    umek19 napisał:
    Znalazłem ludzi w innym mieście co zobaczyli moje stacyjki i płakali ze śmiechu jak to mogło działać- osobiście też jestem tego zdania, że w środku wyglądała tragicznie

    Jeździsz kolego po stodołach, a potem się żalisz. Za to, co już wydałeś miałbyś w ASO zupełnie nową, zaprogramowaną pod twoje auto stacyjkę z gwarancją.
  • Poziom 10  
    W jednym się zgodzę- wydałem dużo pieniędzy i poprzedni "naprawiacz" zrobił to źle (umawiałem się na 250zl a skończyło się na 850zl za pierwsza naprawę plus 400zl za drugą)- człowiek uczy się całe życie . Osobiście uważam , że nie jeżdzę po stodołach, naprawiłem stacyjkę obecnie w firmie która reklamuje się na portalach aukcyjnych i w internecie, powiedziałem o problemie, wycenili i naprawili w wyznaczonym terminie za umówioną cenę mam fakturę i gwarancje, stacyjka działa, kluczyki też. W serwisie za naprawę stacyjki to jest: stacyjka nowa plus klucz inicjacyjny, programowanie to cena 4000zl netto, cena ta jest bez weryfikacji usterki - zamawiają stacyjkę nową i ją programują trzeba dostarczyć samochód( z tym nie było by problemu bo blokadę kierownicy zdjąłem po pierwszej ustercę i jest tylko fizycznie zamontowana po deską rozdzielczą żeby w razie awarii móc zholować samochód) gdyby był to nowy samochód to ok ale ma on 12 lat . Bym naprawił u wcześniejszego elektryka ale umawiałem się, że ma działać przez rok , zapłaciłem ile kazał nie targowałem się, części były kupowane przez osobę naprawiającą więc na to wpływu nie miałem jednak mimo to się popsuło a wina spadła na mnie. Co do serwisów-- naprawiałem samochód żony w serwisie opla w białymstoku , kasę wzieli a naprawy nie zrobili-- gdy sam znalazłem przyczyne i sposób usuniecia usterki i im udowodniłem że nie jest naprawione oddali pieniądze-- naprawa jest nie możliwa bo oprogramowanie serwisowe ma błąd. Nie jestem może mechanikiem z wykształcenia ale lubię naprawiać samchody i dla wielu ludzi uratowałem życie i pieniądze na naprawie samochodu bo wydali u mechaników tysiące złotych i samochody dalej nie jeżdziły a ja je naprawiłem, teraz sam potrzebuje małej pomocy w swoim samochodzie czy to tak wiele? Zostały mi już tylko 2 wyjścia - wizyta w warsztacie co ma SD za 4 dni jestem umówiony lub serwis- podłączenie do komputera 300zl jeszcze się nie umawiałem.
    Pytałem się tylko o zachowanie kontrolek podczas odpalania/przekręcania stacyjki moim zdaniem problem leży w liczniku, brak błędów w samochodzie we wszystkich modułach, czujnik poziomu oleju nowy licznik go widzi ale nie pokazuje poziomu(w danych bierzących wszytsko ok i zachowanie kontrolek jak wczesniej.
    Testowałem wszytsko cały dzień i uważam , że nie jest to wina zaprogramowanych świateł dzennych i EZS też raczej odpada bo było tak już na trzech stacyjkach więc co trzy były uszkodzone?, samochód zawsze odpala i wtedy gdy sa wszystkie kontrolki i wtedy gdy jest ich kilka . Wychodzi mi na żle zaprograowany licznik lub uszkodzony co potwierdza brak pokazywania poziomu oleju