Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master 2.3 Dci 2011r - Magneti Marelli lpq080 światła do jazdy dziennej.

adolfone 08 Feb 2016 13:19 4020 6
  • #1
    adolfone
    Level 13  
    Witam zakupiłem drl magneti marelli, instrukcja zaleca podpięcie modułu do akumulatora, niestety w tym samochodzie akumulator jest schowany pod podłogą, zamontowałem to w ten sposób - plus podłączyłem do zacisku pod maską który służy do odpalania samochodu za pomocą kabli rozruchowych, natomiast masę pod istniejąca śrubę masy karoserii. Instalacja ta zda egzamin? Moduł ten działa na zasadzie takiej że mierzy napięcie i jeśli alternator nie ładuje to światła są wyłączone gdy alternatora zacznie ładować to zapalają się. Zauważyłem że światła gasną podczas jazdy, jak się włączy więcej odbiorników, klimatyzacja, ogrzewanie. Jest jakiś sposób na to aby ten moduł działał poprawnie w tym samochodzie? Pozdrawiam
  • #2
    kindlar
    Level 41  
    Zmierz jakie masz napięcie gdy włączysz te odbiorniki.
  • #3
    adolfone
    Level 13  
    Witaj. Sprawdzę napięcie, ale z tego co pamiętam ostatnio sprawdzałem na włączonych światłach i pokrętle ogrzewania na max i nie spadło poniżej 14V.
  • Helpful post
    #4
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Adolf popełniłeś błąd kupując ten zestaw, możesz to naprawić podłącząjąc bezpośrednio pod alternator.
    W masterach zawsze montuje dzienne załączane napięciem stacyjki w lewym nadkolu jest skrzynka bezpiecznikowa tam wystarczy się podpiąć i bez problemu wszystko działa , a gratis masz odprowadzane do domu światłąmi dziennymi w nocy bo przekaźnik systemowy puszcza po ok 15 sekundach po wyłączeniu stacyjki.
  • #5
    adolfone
    Level 13  
    Dj-u jesteś niezastąpiony:). Nie chciałem żadnych wydziwionych, no ale widzisz namówił mnie sprzedawca, napisałem do Magneti może coś wymyślą.

    Dodano po 23 [minuty]:

    W instrukcji coś naskrobali że w przypadku nie działania zestawu żółty przewód dołączyć do zacisku bezpiecznika nr, 15. Nie wiem czy w tym zestawie przewód żółty może służyć jak plus po zapłonie, jeśli tak, sprawa była by załatwiona bo działałoby to jak w standardowych DRL.
  • #6
    transcom
    Level 13  
    Miałem podobny problem. Należy podłaczyć zasilanie świateł praktycznie na klemach akumulatora. Ponieważ tak jak piszesz jak właczysz wiecej odbiorników to sa znaczne spadki na przewodach (spada wartość napiecia i swiatła się wyłączają). Po podpieciu bezposrednio pod zaciski akumalatora wszystko działało OK
  • #7
    adolfone
    Level 13  
    Quote:
    Należy podłaczyć zasilanie świateł praktycznie na klemach akumulatora.

    Jest to do zrobienia tylko obawiam się że może zabraknąć przewodów do lamp, ponieważ musiałbym przeciągnąć wszystko do progu samochodu bo tam znajduje się akumulator.