Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1,9 TDI 115 KM silnik AUY rok 2002

16 Lut 2016 16:38 2727 14
  • Poziom 8  
    Witam .Mam taki problem w VW Sharan 1,9 TDI 115KM silnik AUY .Przy niskim poziomie paliwa trudno zapalić silnik.Trzeba długo kręcić rozrusznikiem.Nadmieniam ze uszczelniłem pompę tandemowa firmy LUK oraz wymieniłem pompę paliwa wraz z wkładem w zbiorniku i wymieniłem świece żarowe .Czy możne ktoś miał podobny przypadek?I chciałby podzielić się informacja
  • Poziom 38  
    Ale to nie odpala bo nie ma paliwa czy jak? Malo tzn. ile 1/4 zbiornika, rezerwa?
  • Poziom 21  
    Trudno zapalić silnik - czyli trzeba długo kręcić? jak długo?, czy załapuje w trakcie kręcenia,? czy temperatura ma wpływ na odpalanie?
  • Poziom 8  
    Witam ponownie Wskaźnik paliwa pokazuje ze w zbiorniku powinno być okolo 10 l ale czy jest tyle nie wiem musialbym zajrzeć do środka Mysle ze temperatura nie ma nic do tego bo czy cieplo +10 czy 0 stopni C to problem jest taki sam Wczesniej palil odrazu tj od kopa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Miesz kręcić trzeba jedna seria 15 sekund i przy drugiej Seri zapala ale musze jeszcze pompować pedalem gazu
  • Poziom 20  
    Pedałem gazu pompowało się w dużym fiacie. Tam miało to jakieś znaczenie.
  • Poziom 11  
    Skoro problem występuje tylko przy małej ilości paliwa to wygląda jakby się wtedy zapowietrzał. Sprawdziłbym czy pompka podaje paliwo, gdy jest właśnie mało paliwa...zdejmij przewód zasilający do filtra paliwa, druga osoba włącza zapłon i patrzysz czy leci paliwo bez powietrza. Może Ci wskaźnik paliwa przekłamuje?
  • Poziom 38  
    Jak już złapie to chodzi, nie przerywa?
  • Poziom 8  
    Tak jak złapie to praca silnika jest czysta .Zaprzyjazniony mechanik mówi ze plywak się zawiesił w zbiorniku paliwa i przy niskim stanie nie pokazuje rezerwy i kontrolka rezerwy tez nie świeci się Mówi ze trzeba wyjąć pompę paliwa z baku i sprawdzić ja na sucho Może cos w tym jest Ale przeciez wymienialem ja na inna uzywke
  • Poziom 21  
    Problemem jest cofające się do zbiornika paliwo i zapowietrzenie układu. Pompy LUK mają wewnątrz zaworek zwrotny - kulka i sprężynka. Pęknięcie sprężynki powoduje, że kulka nie trzyma ciśnienia paliwa w głowicy. Pierwszym objawem jest najczęściej nietrzymanie przy niskim stanie paliwa w zbiorniku. Dlaczego - czort wie. Potem ciężko pali przy mrozach. Zależnie jak pęknie sprężynka tak trzyma ciśnienie. Zaworek nienaprawialny - najlepiej druga pompa i nie LUK tylko BOSCH - są zamienne. Pomaga też dodatkowy zaworek na powrocie. Pompa paliwa nie przepuści paliwa z powrotem do zbiornika. Temat przerabiałem na swoim AWX.
  • Poziom 38  
    Jakby cofało się paliwo to tak samo działoby się niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku. Z tym pływakiem to opcja do sprawdzenia, ale wydaje mi się że to nie to, co do używki to nie powiedziane że jest sprawna trzeba by zmierzyć jakie daje ciśnienie.
  • Poziom 21  
    Właśnie ta dziwna sytuacja z cofaniem się paliwa przy jego małej ilości gmatwa sprawę. Ja też nie mogłem tego zrozumieć i męczyłem się długoooo. Dopiero po zmianie pompy problem ustał całkowicie już na 2 lata. Wystarczy zacisnąć porządnie przewód powrotny od pompy albo dobry zaworek i rano będzie wiadomo. Po rozpruciu 2 pomp LUK-a i dojściu do zaworka wszystko stało się jasne. Nigdy nie spotkałem się z taką usterką w pompach BOSCH bo mają inną konstrukcję zaworka utrzymującego ciśnienie. Taka jest moja podpowiedź a jawik 40 niech eksperymentuje.
  • Poziom 8  
    Dziękuję za podpowiedz mysle ze skoro uszczelnildm pompę tandemowa bo ciekla myślałem ze będzie z głowy po problemie ale do zaworka nie dotarłem i być może ze to jest przyczyna Będę musial nabyć nowa pompę Bosch i powiem co się działo
  • Poziom 8  
    Witam Dzisiaj zamowilem nowa pompe tandemowa firmy Bosch i mysle ze w weekend zamontuje ja Opisze czy tu byl problem
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich zainteresowanych moim problemem .No tak jak przepuszczałem wymieniłem pompę Luka na Boscha i wszystko wróciło do normy. Silnik chodzi jak trzeba .Przyczyna padła pompa wysokiego ciśnienia a dokładnie zaworek w niej i nie trzymał paliwa.Zamykam temat
  • Poziom 11  
    Tak na przyszłość to wystarczy zamontować kawałek przeźroczystego wężyka na zasilaniu i obserwować jak się zachowuje w nim paliwo, jeżeli spada to sprawa jasna