Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 525I E39 FL - Wymiana uszczelki pod głowicą

fiend_ 27 Lut 2016 23:12 6408 9
  • #1 27 Lut 2016 23:12
    fiend_
    Poziom 43  

    Szykuje mi się wymiana UPG w e39 z silnikiem m54b25 - tester wykazał obecność spalin w układzie chłodzenia. Auto bardzo opornie przyspiesza (w pamięci był błąd z czujnikiem położenia wałka rozrządu), po krótkim czasie wywala płyn ze zbiornika wyrównawczego i się przegrzewa, choć wskazówka temperatury trzyma pion.

    Za wszystkie głupoty/bzdury z góry przepraszam, w tym temacie jestem kompletnym laikiem, więc proszę o wyrozumiałość :D

    Mam kilka pytań.
    1. Czy przegrzewanie wskazuje również na pompę wodną? W jaki sposób sprawdzić, czy działa?
    2. Jakie uszczelki wymienić? Pokrywy zaworów, głowicy, kol. ssącego i wydechowego, uszczelniacze zaworowe również? Coś jeszcze warto przy okazji zmienić? Myślałem o wymianie uszczelek Vanosa na odporniejsze z viton'u, podobno ich wymiana polepsza dynamikę silnika.
    3. Marki - którymi warto się zainteresować? OEM jest stanowczo za drogie, a podobno Elring to to samo, co idzie na pierwszy montaż.
    4. Ile kosztuje robocizna za samą wymianę UPG w M54/M52TU?
    5. Ile kosztuje planowanie głowicy R6 z testem szczelności? Coś jeszcze poza planowaniem i szczelnością warto zrobić?

    0 9
  • #2 27 Lut 2016 23:54
    bearq
    Poziom 36  

    1. Możliwe, sprawdź luzy i jej stan.
    2. Wszystkie które są zużyte, z naciskiem na sprawdzenie stanu głowicy, uszczelniaczy, prowadnic, zaworów.
    3. Zależy od twojej kieszeni, średnia pólka jest ok.
    4. Spytaj mechanika w swojej okolicy
    5. Tak jak w punkcie 2, cała głowica do sprawdzenia, szczelność też by się przydała w takiej sytuacji

    0
  • #3 28 Lut 2016 09:15
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Po pierwsze czy to Ty będziesz robił czy mechanik?

    0
  • #4 28 Lut 2016 09:35
    szymon198312
    Poziom 30  

    Wymian nie jest taka prosta jak się wydaje. Zakładam ze chcesz to zrobić sam a nie robiłeś tego wcześniej. Głowice warto zrobić kompleksowo- planowanie i sprawdzenie, szlif gniazd i zaworów, sprawdzenie prowadnic, nowe uszczelniacze. Tam gdzie ja zlecam to koszt planowania, sprawdzenia i mycia około 200 zł, zawór plus gniazdo 15zł x24 plus uszczelniacze 3zł x24. Robi się około 600. Uszczelka w zależności czy jest metalowa czy zwykła od 100 do 200, zestaw uszczelek na silnik 300. Śruby 70zl, obowiązkowo nowe. W tej marce rzadko się zdarza, że uszczelka uszkadza się sama z siebie. Najczęściej jest to skutek awarii pompy wody lub termostatu. Zalecam przy takiej naprawie nowy termostat i pompę wody oraz zweryfikować pasek napędu pompy. Koszt robocizny od 500 zł w górę. Pracy jest sporo i nie każdy się podejmuje bo ustawienie wanosow jest dosyć trudne, nie każdy ma blokady i wiedzę. Blokady kosztują około 400 zl

    1
  • #5 28 Lut 2016 10:34
    fiend_
    Poziom 43  

    Nie, absolutnie sam nie mam zamiaru że względu na brak narzędzi, miejsca do zrobienia i wiedzy na ten temat. Po prostu chce zorientować się cenowo ile to wyniesie, bo budżetu ogromnego nie mam, a z drugiej strony chciałbym żeby ten silnik popracować więcej niż 100 czy 1000km.

    Jak na razie w mieście znalazłem mechanika który wymianę robi za 450zł, ale nie pytałem jeszcze każdego.
    Widzę że z olejem, płynem i pewnie pompa wody dojdzie do ponad 2 tysięcy... Ale szkoda, żeby maszyna stała.

    0
  • #6 28 Lut 2016 10:48
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jeśli na bogato, komplet uszczelek, uszczelniacze, prowadnice, kilka zaworów, płaszczyzna i test szczelności, to sama głowica koło 1300 do 1600zł do tego robota mechanika z wiedzą i narzędziami od 300-600 zł.

    0
  • #7 28 Lut 2016 10:51
    szymon198312
    Poziom 30  

    Cena 450 to trochę za niska cena. Upewnij się, że ten mechanik wie czego chce się podjąć. Pracy jest sporo, a zrobienie tego zgodnie ze sztuką to nawet kilkanaście roboczo godzin. Takie pieniądze to się płaci za jakieś polo czy clio. Kwota remontu zakreci się około 2000 tysięcy, to sporo jak na to auto dlatego większość idzie na łatwiznę i wymienia silnik. Zdania w tej kwestii są podzielone

    0
  • #8 28 Lut 2016 10:56
    fiend_
    Poziom 43  

    szymon198312 napisał:
    Cena 450 to trochę za niska cena. Upewnij się, że ten mechanik wie czego chce się podjąć. Pracy jest sporo, a zrobienie tego zgodnie ze sztuką to nawet kilkanaście roboczo godzin. Takie pieniądze to się płaci za jakieś polo czy clio. Kwota remontu zakreci się około 2000 tysięcy, to sporo jak na to auto dlatego większość idzie na łatwiznę i wymienia silnik. Zdania w tej kwestii są podzielone

    Facet robi to u siebie i ogarnia m54, cena za samą wymianę, głowice odsyła gdzie indziej. Silnik może i kupię nawet za 1500, tylko swap silnika też niemało wyniesie, a pewności do niego mieć nie będę.
    Bez gwarancji i tak nie mam zamiaru oddawać auta na wymianę uszczelki.
    Cena taka być może że względu na małą miejscowość - Biała Podlaska.


    Dziękuję za odpowiedzi, wiem już mniej więcej na czym stoję.

    0
  • #9 28 Lut 2016 10:59
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    szymon198312 napisał:
    to sporo jak na to auto

    A gdzie tam sporo, bmw to auto jak każde tylko trzeba się zaje....,. urobić przy nim.

    A trzeba liczyć 2 dniówki na tą usterkę więc 4 stówy to między książki włożyć.......

    0
  • #10 28 Lut 2016 11:01
    szymon198312
    Poziom 30  

    Ja jestem zwolennikiem naprawy a nie wymiany silnika, bo wiesz co masz. Jednak na taką wymianę nie ma co żałować czy oszczędzać choćby na srubach do głowicy czy szlifie zaworów bo to pozorne oszczednosci

    0