Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bmw e34 520 24v kopcenie, wymiana uszczelniaczy zaworowych.

Piotr520 10 Dec 2009 21:27 4879 4
  • #1
    Piotr520
    Level 23  
    Witam.Mam problem z kopceniem auta i poczytałem trochę w necie na ten temat, ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem co do przyczyny.Najbardziej prawdopodobne z tego co wyczytałem to wina uszczelniaczy zaworowych.Auto(zimne)zaraz po uruchomieniu prawie wcale nie kopci.Problem zaczyna występować gdy silnik osiąga temperature pracy(dymienie jest naprawdę mocne,szary dym).Z tego co wyczytałem, gdyby to była wina pierścieni to kopcenie powinno występować zaraz po uruchomieniu zimnego silnika.Ubytek oleju w silniku jest mały około 0,1L na 1tys.Co mnie zastanawia to olej w kolektorze ssącym.Silnik ma kompresje około 12,8bara na wszystkich cylindrach(co też by wskazywało na małe zużycie pierścieni).Silnik fabrycznie nie posiada separatora oleju.Brak przedmuchów czy jakiegoś dymka ze skrzyni korbowej.Swiece jasnobrązowe bez śladów oleju.Druga sprawa to przy okazji mam zamiar sprawdzić stan zaworów i tu mam pytanie,czy po każdym ściągnięciu głowicy należy wymienić śruby głowicy?Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i rady.
  • #2
    ArtHurO1
    Level 17  
    Dobry mechanik wymieni Ci uszczelniacze bez ruszania głowicy. Popytaj u siebie w mieście i nie daj się skusić na demontaż głowicy - to dodatkowa kasa dla mechanika, a dla Ciebie zbędny wydatek.
  • #3
    Piotr520
    Level 23  
    Z samą wymianą uszczelniaczy to dam sobie rade(bez ściągania głowicy).Tylko się zastanawiam czy to aby napewno ich wina(czekam na jakieś sugestie).Jedyny problem widze w zamontowaniu wałków rozrządu,bo są dość długie.Czy jest na to jakiś prosty sposób?
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Jeśli zgasisz gorący silnik na ok 1min i po odpaleniu puści chmurę niebieskiego dymu, to uszczelniacze zaworowe do wymiany
  • #5
    Piotr520
    Level 23  
    Dzięki za wskazówke.