Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat '88

28aug240 22 Cze 2005 00:33 5901 30
  • #1 22 Cze 2005 00:33
    28aug240
    Poziom 14  

    Witam


    Mam problem z silnikiem w swoim pasku…
    Może mi ktoś doradzi co i gdzie kupić żeby podłączyć kompa do samochodu itp…
    Gdzie znajdę potem te wejście do podłączenie kompa itp.

    Dane:

    - VW Passat Comby GT 1988 (ta nowsza wersja z tegoż roku)
    - 1,8l benzyna pełen wtrysk, 112KM, typ silnika PF (chyba albo PR coś w te mańkę)
    - ABS (bez Serwa)


    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam Michał

    0 29
  • Fibaro
  • #2 22 Cze 2005 01:02
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Napisz może co się dzieje z autem. Tak do końca niewiadomo o co Ci chodzi!

    0
  • #3 22 Cze 2005 07:33
    28aug240
    Poziom 14  

    Silnik przerywa, strzela, wariują obroty (to już się wcześniej działo), teraz już stracił na mocy

    0
  • #4 22 Cze 2005 08:45
    sebastianzak
    Poziom 12  

    w tym aucie nie ma złacza diagnostycznego
    poszukaj mozę bierze podciśnienie ale padł zestyk biegu jałowego ale i tak czeka cie szukanie na piechote

    Dodano po 2 [minuty]:

    przerywanie i szarpanie to w wiekszości wypadków wina układu zapłonowego

    0
  • Fibaro
  • #5 22 Cze 2005 12:16
    Slawek J
    Poziom 30  

    Nie jestem pewien ale chyba nie ma takiego zlacza w tym aucie z tego roku produkcji.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 22 Cze 2005 12:34
    28aug240
    Poziom 14  

    To jak odczytać kod błędu... bo z ABS odczytują ponoć za pomocą kontrolik ABS-u łącząc jakieś tam przewody przy dźwigni do zmiany piegów...

    0
  • #7 22 Cze 2005 13:26
    sebastianzak
    Poziom 12  

    jak masz konektor o żółtym kolorze w okolicy cewki to kody błyskowe jak nie ma --------------piechotka

    1
  • #8 22 Cze 2005 15:34
    weston
    Poziom 2  

    jak poszukasz w necie znajdziesz silnik krokowy biegu jałowego, wymiana powinna być skuteczna, ewentualnie uszczelka pod wtryskiem.

    0
  • #9 22 Cze 2005 19:14
    28aug240
    Poziom 14  

    niemam silnika krokowego mam zawór elektromagnetyczny biegu jałowego

    0
  • #10 23 Cze 2005 10:05
    28aug240
    Poziom 14  

    Witam
    Wymieniłem świece i przewody WN. Już lepiej ale ciągle trochę nie równo pracuje i zdarza mu się strzelać podczas hamowania silnikiem. Co to może jeszcze być?

    Pozdrawiam Michał

    0
  • Fibaro
  • #11 23 Cze 2005 20:49
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam.
    Sprawdź zapłon, może jest ciut za wczesny?

    0
  • #12 23 Cze 2005 21:04
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    System wtrysku Digifant bardzo wyrafinowany system,pomoże tylko bardzo dobry diagnosta/jest gaz?/.

    0
  • #13 23 Cze 2005 23:03
    28aug240
    Poziom 14  

    Mieczysław napisał:
    Witam.
    Sprawdź zapłon, może jest ciut za wczesny?


    Jeszcze kilka tyś kilometrów było ok. a nikt go nie ruszał przykręcony na zycher i sam się też nie przesuną.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stanisław Chwalisz napisał:
    System wtrysku Digifant bardzo wyrafinowany system,pomoże tylko bardzo dobry diagnosta/jest gaz?/.


    Niema gazu. A co do diagnozy to mam niedaleko zapłony wtyczkę żeńską koloru czarnego z trzema przewodami czarno-biały, brązowy i jakiś tam już nie pamiętam, jeśli to jest to do podłączenia kontrolki to proszę o instrukcje jak to zrobić bo w książce nie opisali tej czynności.

    Pozdrawiam Michał

    0
  • #14 23 Cze 2005 23:23
    edax
    Poziom 12  

    Witaj
    Czy twoje auto ma przepływomierz (komin) jeśli tak to powinieneś uderzyć w tym kierunku.W nowych paskach tych po 97 jest to nagminna usterka ala nie jestem pewien czy w twoim pasku taki badziew montowali
    Pozdrawiam

    0
  • #15 23 Cze 2005 23:29
    28aug240
    Poziom 14  

    mówisz o sterowniku przy filtrze powietrza.... jak tak to, tak mam przepływomierz ale już go czyściłem itp... jesli to może być to, to jak to naprawić opr. czyszczenia... czy tylko wymiana?

    0
  • #16 23 Cze 2005 23:34
    przemek20
    Poziom 20  

    Przepływomierz jest przy filtrze powietrza a nie paliwa. W tym samochodzie komputer nie zapisuje sobie zadnych błędów i nie ma możliwości ich odczytania!

    0
  • #17 23 Cze 2005 23:46
    edax
    Poziom 12  

    przepływomierz jest przy filtrze powietrza i powinieneś się skupić na tym bo to urządzonko w twoim pasku jest odpowiedzialne między innymi za te usterki o których piszesz tj nierówna praca silnika , słabsza moc , szarpanie

    0
  • #18 24 Cze 2005 08:37
    28aug240
    Poziom 14  

    Jak sprawdzić przepływomierz?

    0
  • #19 24 Cze 2005 12:53
    edax
    Poziom 12  

    i tu musisz poradzić się dobrego mechanika poniewaz przepływomierza nie da się sprawdzić w domowych warunkach.
    Powinieneś wymontować stary i poradzić się mechanika aby ci go sprawdził i potem albo nowy albo na szrocie lub jeśli jest dobry to szukamy dalej ale myślę że to jednak przepływomierz
    Powodzenia i napisz o efektach.

    0
  • #20 24 Cze 2005 20:53
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Zespół przepustnicy ma styk biegu jałowego nad przepustnicą jest wtyk dwa pin-sprawdż czy jest.Regulator biegu jałowego po włączeniu zapłonu powinieneś w dłoni odczuwać wibracje to zn. że jest sprawny przewody z wtyczką opierają się na pokrywie zaworów o separator oleju i często w tym miejscu kable we wtyczce się przełamują.Należy zdjąć osłonkę gumową i sprawdzić.Czekam na sprawozdanie z zaleceń.

    0
  • #21 24 Cze 2005 22:06
    28aug240
    Poziom 14  

    regulator biegu jałowego sprawdziłem juz dawno i chodzi jak powinien wyczyściłem zamontowalem i nadal źle

    0
  • #22 25 Cze 2005 10:36
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Masz jeszcze inne rzeczy do sprawdzenia.

    0
  • #23 25 Cze 2005 10:50
    Usunięty
  • #24 25 Cze 2005 12:04
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Problem może podobny ale poproszę o litery silnika inny system wtrysku ,inaczej rozwiązujemy problemy.

    0
  • #25 26 Cze 2005 02:48
    ajni
    Poziom 20  

    Widze że Passaty mają juz taka przypadłość. Też mam paska 89 rok silnik 1.8 PF sedan (chyba 104 KM) wtrysk elektroniczny Digifant, założony gaz I generacji. I problem podobny wolne obroty skacza ale to jest wina krokowego to juz wiem czyściłem kilka razy i chwile jest dobrze a potem od nowa (musze go wymienić i będzie spokój), i jest zarąbiście mulasty jedzie jkby miał nie 104 konie ale z 50 tak samo LPG jak i Pb. Kable zmienione ,świece też, rozrząd ustawiony nie kapuje o co chodzi. jak sie go odpali na benzynie to często chodzi jak ciągnik nie przyjmuje gazu obroty max 3500 przy wciśniętym pedal do spodu, po pewnym czasem to ustaje. Kiedyś coś kręciłem składem mieszanki przy fultrze powietrza i było super na jakieś 3 dni ( nawet na 2 jeszcze gumy pisczały) a potem coś się porobiło i lipa (na 1 w czasie jazy na piachu nie chce zmielić :( ). Kilka razy strzelił mi gazem w kolektor nie wiem czy nie uszkodziło to przepływomierza za kilka dni podepnę go do Vaga to się chyba wszystko okaże ale czekam tez na propozycje szczególnie pana Stanisława Chwalisza. Sorry że sie dokleiłem do tematu i tak rozpisałem.

    0
  • #26 26 Cze 2005 09:24
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Informacji nigdy za dużo.Instalacja gazowa I-gen. to zn. nie ma emulatora sondy lambda ? Mielenie kół można trenować na benzynie na gazie trzeba się obchodzić z silnikiem jak z jajkiem. Ad rem-do rzeczy.
    W pierwszym rzędzie trzeba sprawdzić przepływomierz, sondę lambda,ciśnienie paliwa.Przepływomierz sprawdzamy czy klapa przepływomierza się nie zachacza o budowę,swobodnie musi się otwierać ,przy włączonym zapłonie sprawdzamy jaki sygnał schodzi z przepływomierza.Multimetrem do masy i pierwszy pin na przepł. po zapł. powinno być około 0,3V na biegu jałowym około 0,8V,sonda musi pracować 0-1V/sek.ciś. paliwa 3 bar./VAG w tym systemie nic nie robi/
    Zamelduj co zrobiłeś.Cześć.Zapłon bardzo ważny po odpowiedzi odpowiem na PW.

    0
  • #27 26 Cze 2005 11:10
    ajni
    Poziom 20  

    LPG I generacji bez emulatora gaz jest podawany dyszą zaraz za filtrem i idzie przez caaały kolektor. To auto lepiej jedzie na gazie niż na benzynie. Był moment że jak się zapaloło na benzynie to siwe spaliny byłe (chyba wina lambdy) ale jak chilke pochodził to sie uspokoiło. Jak sprawdze przepływomierz i reszte to dam znań bo auto będę miał do dyspozycji dopiero w środe. Lambde jak mierzyłem to skaczy w okolicach 0,4- 0,7 gaz czy benzyna nie ma różnicy, na gazie wolniej zmieniają się wartości. A Kabalek chciałem podpiąć dlatego że wydaje mi się że komp jest zawieszony. Po odpięciu większości czujników z silnika dalej chodzi ( gaśnie jedynie jak zciągnie się kostke z listwy wtryskiwaczy) na inne nie reaguje w ogóle. A jeszcze co do przepływomierza to on powinien być chyba w obudowie filtra powietrza jak się dobrze orientuje a tam nie ma nic dochodzi kostka z 3 przewodami ale żadnej klapki nie ma (tak mi sie wydaje) czy jest możliwość że ktoś to "wyżucił". Acha auto ma przebieg 213 tyś gaz od 2003 roku BRC.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Spalanie na gazie około 10l miasto na trasie około 8,5, benzyna nieokreślone ale baaaardzo dużo. Jak auto chodzi na gazie wyłączana jest pompka paliwowa. Zapłon ustawiony jest "na słuch" i tylko tak jedzie najlepiej bo nie mam dostępu do lampy stroboskopowej. Aha ile może kossztować przepływomierz i inny podstawowe czujniki??

    0
  • #28 27 Cze 2005 01:12
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Jeżeli nie ma sygnału z sondy komputer blokuje kanał sondy,pozostawia
    sygnał 0,5V tryb awaryjny.

    0
  • #29 03 Lip 2005 16:04
    ajni
    Poziom 20  

    Sprawdzałem wartość napięcia na 1 pinie przepływomierza i po włączeniu zapłonu jest 0.59 V na wolnych obrotach jest 0.67 V po dodaniu gazu zmienia się delikatnie o kilka setek. Przeopływki jeszcze nie rozbierałem i jak zaglądne do środka to napisze coś więcej. Czy przepłytomierz powinien być z klapką czy z gorącym drutem bo po budowie wygląda mi na to drugie.

    0
  • #30 03 Lip 2005 17:54
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Przepływomierz z klapą,pierwszy pin to czujnik temp.powietrza ,pin drugi to przepływomierz około 0,8 V na b.jał.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo