logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kamery IP, wideodomofony IP, duże odległości około 500m

marcindudak 05 Mar 2016 20:50 2688 26
  • #1 15497625
    marcindudak
    Poziom 11  
    Potrzebuje informacje od specjalistów:
    Kamery IP, wideodomofony IP, duże odległości około 500m

Myślałem o zastosowaniu włókna jednomodowe i konwertery przy takich dużych odległościach. Nad rodzajem sprzętu jeszcze się nie zastanawiałem.
    Tylko proszę o poprawę moich myśli, ponieważ nie mam doświadczenia z światłowodami.

1.Dla kamer IP wystarczy zastosować jeden przewód jednomodowy w trybie simplex.?

2.Dla domofonu IP muszą muszą być podpięte dwa przewody w system duplex?

3.Rozumiem też, że każda końcówka (konwerter) mus posiadać zasilanie? Czyli oprócz przewodów światłowodowych musimy poprowadzić przewód zasilający.

4. Wszystko musi schodzić się do switch-a?

Proszę też o propozycję sprzętową, głównie konwertery, przewody itp.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odp.
  • #3 15498008
    adamz74
    Poziom 33  
    Ocena: 190
    ad. 1,2 Co rozumiesz przez simplex/duplex? Transmisja w sieci IP jest generalnie dwukierunkowa. Pomijając jakieś dane użyteczne, to nawet same transceivery w kartach sieciowych stwierdzą brak sygnału od partnera i wyłączą takie połączenie.

ad. 3 Urządzenia elektryczne wymagają zasilania... miałbyś skrętkę, można by ją wykorzystać (Power over Ethernet) a przez światłowód raczej będzie to trudne i musisz mieć dedykowane kable zasilające :(

ad. 4 Tak. Jak najbardziej potrzebujesz switcha i to pewnie nie jednego.

Pozdr
  • #4 15498450
    marcindudak
    Poziom 11  
    Ja sobie to wyobrażałem tak:
    Są dostępne moduły SEP do których podpinamy 2 przewody lub jeden.
    http://www.dipol.com.pl/modul_swiatlowodowy_u..._-_dwa_wlokna_jednomodowe_do_20_km__L1411.htm

Z dwoma przewodami nazywają się duplex a z jednym simplex..