Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus III (mk3) - Jaki silnik diesel wybrać

szyno 19 Maj 2016 00:03 10356 9
  • #1 19 Maj 2016 00:03
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Rozglądam się za Focusem III ((2011 - 2012) z silnikiem diesla. Nie do końca wiem jaki lepie wybrać, a opinię jakie czytałem nie za wiele mi pomogły.
    1.6 tdci 95 KM - jak z dynamika i trwałością tego silnika;
    1.6 tdci 115 KM jak z trwałością, dynamika niby lepsza przy porównywalnym spalaniu jak w wersji 95 KM.
    Jest jeszcze 2.0 tdci, ale to jest tak niszowa jednostka w Focusach III, że prawie nieosiągalna.
    W związku z powyższym prośba o wyrażenie opinii którą z tych jednostek lepiej wybrać, 95 czy 115 KM. Czy został wyeliminowany problem z zatykaniem się kanałów do smarowania?
    Proszę o opinie.

    0 9
  • #3 19 Maj 2016 00:31
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Jeżeli chodzi o wersję, to hatchback (5d) lub kombi. Wiem, że 2.0 fajne, ale jak napisałem, to jest niszowa jednostka w tych samochodach i praktycznie nieosiągalna. Dodatkowo zależy mi na relatywnie niskim przebiegu (do 100 tyś.). W efekcie osiągalne zostają 1.6.
    W mk2 wersje 90 KM były OK, z 109 KM bywały problemy z powodu zatykania kanalików, stąd pytanie jak wygląda to teraz.

    0
  • #4 19 Maj 2016 11:20
    marek1977
    Poziom 33  

    szyno napisał:

    W mk2 wersje 90 KM były OK, z 109 KM bywały problemy z powodu zatykania kanalików, stąd pytanie jak wygląda to teraz.


    Przed liftem mk2. Później poprawili.
    Kupuj jaki chcesz i tak coś padnie. 90 słabawy ale mniej problematyczny, mocniejszy większa awaryjność większa moc :) Nic nie bierze się z powietrza. Jakiego diesla nie kupisz to i tak z czasem sie posypie. Wiec możesz po zakupie zacząć odkładać pieniądze które zaoszczędzisz na paliwie na naprawy i wynajem auta zastępczego.
    Wymieniać olej + filtr co MAX 15kkm i filtry paliwa i powietrza co 40 nie co 60 i auto się odwdzięczy. Filtry paliwa na naszym paliwie nie wytrzymują 60kkm. Miska jest tak genialnie zbudowana że zawsze zostaje w niej sporo oleju. Można spuścić trochę więcej luzując tylną poduszkę i przechylając silnik.

    Najmniej problemów jest z 2.0 ale niestety ciężko go dostać. No chyba że w salonie to nie ma najmniejszego problemu :)

    0
  • #5 19 Maj 2016 16:06
    szyno
    Poziom 11  

    Witam.
    Wiadomo, że z powietrza się moment i moc nie biorą. Co do posypania się diesla, to jest kilka elementów na liście, ale również w nowych benzyniakach lista nie jest krótka.
    Wiem, że 2.0 ma dobre opinie, ale jest on praktycznie nieosiągalny w focusach.

    0
  • #6 19 Maj 2016 17:14
    pitool
    Poziom 30  

    ajzon napisał:
    2.0 minimum 140KM Duratorq, no chyba że dostaniesz gdzieś 163KM

    Dokładnie,2.0 nie mniejszy z oznaczeniem DW10C i robisz sobie upgrade do 163 KM nie ingerując w oryginalny soft.
    Mam porównanie bo mam pod ręką 1.6 115km i 2.0 140(zrobiony na163) i ten 1.6 jest tylko o litr mniej paliwożerny jak 2.0 a komfort jazdy nie porównywalnie lepszy.

    0
  • #7 19 Maj 2016 23:23
    marek1977
    Poziom 33  

    Jak masz wystarczająco dużo kasy i stać Cię na np. 1.6 ecoboosta to możesz brać. Bezawaryjne silniki. To nie vag'ina....

    2
  • #8 19 Maj 2016 23:30
    Kune
    Poziom 23  

    pitool napisał:
    ajzon napisał:
    2.0 minimum 140KM Duratorq, no chyba że dostaniesz gdzieś 163KM

    Dokładnie,2.0 nie mniejszy z oznaczeniem DW10C i robisz sobie upgrade do 163 KM nie ingerując w oryginalny soft.
    Mam porównanie bo mam pod ręką 1.6 115km i 2.0 140(zrobiony na163) i ten 1.6 jest tylko o litr mniej paliwożerny jak 2.0 a komfort jazdy nie porównywalnie lepszy.


    Nie miałem styczności ze 2.0 TCDI 140KM, tylko z 185 w ST (2015), i przyznam szczerze, że fajnie ten silnik idzie z dołu, ale niestety górą strasznie zdycha. Nawet po programie niewiele się zmieniło, turbo bardzo szybko wstaje, ale ciężko ma utrzymać moc do końca. Podobno 140 konne wersje dobrze się chipuje, więc może warto poszukać trochę dłużej jeśli budżet pozwala. To silnik grupy PSA, pewnie jak i 1.6, który zrobiony na 140 koni (P508) jest trochę słaby, za to na trasie potrafi zejść do okolicy 4 litrów.

    0
  • #9 04 Lut 2018 21:38
    Piotrmechanik
    Poziom 3  

    Witam mam focusa z 2012 r z silnikiem 2.0 TDCi 140 DW10c w automacie kombi przejechanie 130 tys naprawiany bya tylko wiązka zderzaka tylnego od czujnika cofania wymiana oleju w skrzyni przy 60 tys i przy 110 tys w silniku co 10 tys filtr paliwa co 20 tys w najbliższym czasie będzie wycinany DPF bo się włącza funkcja czyszczenia

    0
  • #10 05 Lut 2018 10:44
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Piotrmechanik napisał:
    w najbliższym czasie będzie wycinany DPF
    oj zastanów sie nad tym bo zaostrzone są przeglądy teraz...

    2