logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zaprojektować stabilną sieć szkolną z 3 adresami IP i 2 routerami?

drodan 19 Maj 2016 17:21 2793 27
  • #1 15685576
    drodan
    Poziom 10  
    Dostałem zadanie, zaprojektowania (chyba za dużo powiedziane – koncepcji), sieci w szkole. Wiem, że na tym forum jest ogrom specjalistów, sieciowców którzy mogą mi pomóc. Ale czytając takie fora wiem także że dla części piszących jest to pole do „wymądrzania się” zamiast pomocy. Jestem nauczycielem informatyki i mam tylko ogólne pojęcie o sieciach, koncepcja którą chciałbym stworzyć (licząc na życzliwą Państwa pomoc), nie zaowocuje ani żadną premią ani tym bardziej jakąkolwiek komercją. Po prostu chcę tylko coś zrobić, usprawnić sieć która była wykonywana bez żadnej koncepcji – na żywioł. I właśnie to jest powodem że niemal co tydzień serwery w pracowniach nie działają a provider wyłącza IP twierdząc, że występują jakieś ataki i zgodnie z ustawą ma prawo blokować IP serwerów i Internet.
    A teraz sedno problemu. Szkoła ma od dostawcy 3 adresy IP przypisane do dwóch ruterów i VOipa (dla telefonów). Ich adresy IP to 89.234.211.26, 89.234.211.27, 89.234.211.28, 89.234.211.24 –serwer pracowni, 89.234.211.25 serwer pracowni 2. Maska podsieci 255.255.255.224 brama 89.234.211.17 DNS-y 89.234.211.3, 89.234.192.19. To dane od dostawcy Internetu.
    I teraz jak rozwiązać poprawnie sieć która ma być taka aby administracja 10 komputerów była w jednej podsieci, klasy i pokój nauczycielski druga podsieć -20 komputerów, 4 punkty dostępowe WiFi ( routery WiFi) ; (dyrektor – laptop, aula laptop, świetlica – laptop, czytelnia – laptop ew. korytarz WiFi). Bardzo proszę o podpowiedź, jakie urządzenia i jaka ich konfiguracja (adresacja) byłaby najbardziej odpowiednia i na tyle tania aby można było t zrobić.