Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford galaxy 1.9 tdi 110 - Ustawienie pompy wtryskowej

21 Maj 2016 19:04 3000 10
  • Poziom 30  
    Przekladam silnik w fordzie galaxy 1.9 tdi 110 afn. Stary się zablokował i nie miałem możliwości ustawienia rozrządu przed demontazem pompy. Wałek i kolo pompy jest na klinie, regulacja na fasolkach. Pierwsze pytanie jak ustawić pompę aby wstępnie była ustawiona po złożeniu rozrządu tj jeśli ustawie gmp na wale i walku i na pompie tak aby nie była przestawiona o 180 stopni bo jeden obrót koła pompy to dwa obroty wału. Drugie pytanie to jakie wartości powinny być na czujniku przy prawidłowym ustawieniu, czy pompę można zablokować tak jak vp44 w bmw, jeśli można to którą to śruba. Czytałem że czujnik można wkręcić z tyłu pompy lub w miejsce jej odpowietrzania. Ktoś posiada wiedzę jak to ustawić?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Wał ustawiasz na punkt- na kole zamachowym, wałek rozrządu blokadą z tyłu wałka, krzywki pierwszego cylindra do góry, pompa bolcem na godz "3". Zakładasz pasek tak, aby sruby regulacyjne pompy były po środku fasolek. To jest wstępne ustawienie. Ustawiasz potem pompę na zegar /z tyłu pompy/. Wstępne napięcie tłokorozdzielacza jak się nie mylę /a jak się mylę to proszę poprawić/ 0,55mm.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Tak jak pisze kolega, tylko jeszcze poluzować koło na wałku rozrządu po naciągnięciu paska dokręcasz, pompę wystarczy zablokować bolcem, po odpaleniu doregulujesz na vagu, vcdse.
  • Poziom 30  
    toku74 napisał:
    , pompa bolcem na godz "3".

    Zasadniczo jasne, tylko sprecyzuj to zdanie
  • Poziom 30  
    Schemat ustawienia rozrządu jest, ale nic o pompie. Toku74 jeśli możesz to sprecyzuj to wstępne ustawienie pompy, czy można ją zablokować jakaś śruba? I teraz jeśli źle myślę to mnie poprawcie. Wkładam pompę, ustawiam rozrzad, montuje czujnik zegarowy, kręcę silnikiem w lewo do momentu jak czujnik przestanie się ruszać, zeruje czujnik, następnie blokuje w gmp i na fasolkach ustawiam pompę aby na czujniku było 0,55?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Wstępne ustawienie pompy masz w linku od kolegi coperfild pozycja nr 7 , a dalej tak jak piszesz .
  • Poziom 30  
    Ja rozumiem, ale dla pewności zapytam jeszcze raz. Nie ma znaczenia ile razy obroce kołem pompy? Jeśli będzie się pokrywać otwór na kołek to musi pasować?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    szymon198312 napisał:
    Ja rozumiem, ale dla pewności zapytam jeszcze raz. Nie ma znaczenia ile razy obroce kołem pompy? Jeśli będzie się pokrywać otwór na kołek to musi pasować?

    Tak, zawsze jak pasuje na kołek to wtrysk na pierwszym.
    W tym silniku, trzymając się instrukcji kolegi Toku 74, prawie zawsze udaje się odpalić samochód bez zabawy z początkiem tłoczenia i na pracującym dokonać korekty uzupełnionej następnie podłączeniem vag. Jak robisz to po raz pierwszy - zabawa z czujnikiem zegarowym nie zaszkodzi.
  • Poziom 30  
    Ok, jutro przekladam osprzęt i zobaczymy
  • Poziom 30  
    Pompa ustawiona według wskazówek. Silnik chodzi jak trzeba. Dzięki wszystkim za pomoc