Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes-Benz W169, A160 CDI - Głośna i nierówna praca silnika.

Shock1993 21 Maj 2016 21:06 1632 3
  • #1 21 Maj 2016 21:06
    Shock1993
    Poziom 1  

    Cześć, mam problem ze swoim Mercedesem W169 A160 CDI.
    Od pewnego czasu silnik zaczął chodzić naprawdę głośno, szczególnie na biegu jałowym. Podczas jazdy (przy obrotach powyżej 1200) jest lepiej.
    Co to może być? Czytając forum i szperając w internecie, doszedłem do wniosku, że może to być wina "kończącego się już napinacza łańcucha rozrządu. Jakieś inne propozycję? :?: :?:

    Niżej filmik
    youtube.com/ watch?v=kkUzpTJfzlw

    ______
    Dzięki za pomoc :)

    0 3
  • #2 26 Maj 2016 14:55
    jurekk55
    Poziom 34  

    Shock1993 napisał:
    doszedłem do wniosku, że może to być wina "kończącego się już napinacza łańcucha rozrządu.


    Jaki jest przebieg na tym łańcuchu od wymiany?

    0
  • #3 02 Cze 2016 19:48
    klimosz
    Poziom 18  

    Co to może być?
    Jakieś inne propozycję?
    :arrow: napinacz paska alternatora
    :arrow: sprzęgiełko klimatyzacji
    :arrow: sprzęgiełko alternatora
    :arrow: pasek alternatora
    :arrow: rolki prowadzące
    :arrow: łańcuszek rozrządu z napinaczem
    :arrow: no i koło dwumasowe , jeżeli takowe występuje
    A klasa ma swoją klasę , to powie każdy mechanik :|
    Podjechać do mechanika z dobrym słuchem, prawdę Ci powie
    pozdrawiam.

    0
  • #4 02 Cze 2016 21:10
    KotBury2
    Poziom 18  

    Ja dołożę swoje 3 grosze do tego, co powiedział poprzednik, że głośna praca silnika połączona z nierównomiernymi obrotami to mieszanka, która nie wróży nic dobrego. Po pierwsze, jednostka napędowa "trzęsie się" najczęściej z powodu zdefektowanego samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Należy więc brać pod uwagę zarówno niedomaganie wtryskiwaczy wraz z całym obwodem paliwowym, jak również uszkodzenia mechaniczne w obrębie komór spalania, jak grzybki zaworowe, "koniki" i cała "klawiatura".

    W zależności od rodzaju i natężenia hałasu, można wyciągnąć w przybliżeniu wniosek, iż w przypadku awarii układu wtryskowego dźwięk i nierównomierne obroty połączone są z jednoczesnymi problemami w rozruchu, szczególnie zimnego silnika.

    Z kolei uszkodzenie mechaniczne, np. pogięte trzonki zaworów, czy też popękane łożyska pod konikami, itd. dają znać o sobie w określonych warunkach, czyli tak jak tutaj, podczas przyspieszania lub zwalniania. Nie ma natomiast problemów z rozruchem, gdyż komputer wybiera wszystkie "luzy" wskutek 30%-owego zapasu mocy, zwłaszcza gdy jest ciepło.

    Trzeba zatem, moim zdaniem, wykluczyć te dwie możliwości. Gdy chodzi o układ wtryskowy miarodajne byłyby trzy pomiary, tj. test przelewowy wtryskiwaczy, korekcja wtryskiwaczy oraz pomiary ciśnienia paliwa w warunkach pełnego obciążenia.

    Podczas "zwiedzania" obwodu paliwa, koniecznie należy zajrzeć do filtra paliwa i na dno puszki w poszukiwaniu opiłków metalu. Widok choćby pojedynczego płatka metalu powinien wywołać kakofonię dzwonków alarmowych w głowie kierowcy, ponieważ obecność opiłków może świadczyć o pierwszej i jedynej przyczynie perturbacji.

    Jeżeli układ wtryskowy paliwa po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia są w 100% sprawne, należy przejść do uszkodzenia mechanicznego silnika.

    Tutaj skala i zasięg możliwości są praktycznie ograniczone do komór spalania i w ich pobliżu. Owszem, hałasują różne kółka, osprzęt, jakieś odległe elementy ruchome, ale przecież nie powodują szarpania.

    Kierując się tymi dwoma wskazówkami, tj. silnik hałasuje i w tym czasie "telepie", można bardzo mocno zawęzić krąg poszukiwań.

    Pzdr KotBury2

    0