Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 2000r diesel - Opel Astra 2.0 2000r awaria nie ma mocy, obrotomierz n

sanders_90 27 Maj 2016 20:32 1086 7
  • #1 27 Maj 2016 20:32
    sanders_90
    Poziom 2  

    W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku)
    Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz.
    Co może być przyczyną? jeden mechanik powiedział ze pompa (podobno sprawdził za pomocą komputera) znajomy mechanik do którego nie mogę podjechać bo to 130 km powiedział ze to jest coś z układem chłodzenia i że w momencie kiedy pompa jest uszkodzona auto nie odpalało by.
    Prosze o pomoc

  • #2 28 Maj 2016 10:25
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Nie działający obrotomierz sugeruje uszkodzony czujnik wału korbowego. Dochodzi do tego z reguły "kwadratowa "praca na wolnych obrotach. Co masz w błedach?

  • #3 28 Maj 2016 11:41
    sanders_90
    Poziom 2  

    Nie było mnie przy tym jak odczytywał błędy. Sam mechanik zaczął się trochę motać jak mi mówił że to wina pompy, że sterowniki się posypały. Z tego co się orientowałem to sterownik można za 300 zł naprawić, kiedy on mi zaśpiewał 2200 za regenerację pompy i 350 zł za robotę. Prawię połowę wartości auta.

  • #4 28 Maj 2016 11:52
    KotBury2
    Poziom 17  

    sanders_90 napisał:
    W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku)
    Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz.
    Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie.

    Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy wału korbowego, to silnik zostałby natychmiast zatrzymany przez komputer, ponieważ ma zero informacji o GMP cylindra odniesienia. Nie wie wtedy, gdzie i kiedy wtryskiwać paliwo. Nie będzie przecież wtryskiwał byle jak i byle gdzie.

    Natomiast gdy uszkodzeniu ulega czujnik prędkości jazdy, to komputer zmniejsza dawkę wtrysku paliwa, co jest odczuwalne jako wyraźny spadek mocy. Jest to również zrozumiała reakcja komputera sterującego, gdyż nie będzie walił pełną prędkością, nie wiedząc jak szybko jedzie, prawda?

    Co do układu chłodzenia, to w zasadzie przyczyny są dwie:
    1) uszkodzony jest i źle wskazuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na przykład został zalany jakąś cieczą i omyłkowo informuje komputer, iż jest w danej chwili temperatura wynosi ponad +110 stopni C, a więc zagraża przegrzanie i zatarcie silnika.

    Stąd akcja komputera w celu przeciwdziałania, tj. automatyczne zmniejszenie dawki wtrysku paliwa i spadek mocy. W rzeczywistości może się okazać, iż temperatura jest normalna, czyli w granicach +80, +95 stopni. Jednak komputer tak został zaprogramowany i kieruje się wadliwym wskazaniem czujnika, a nie rzeczywistą temperaturą.

    Jest to tzw. pułapka czujnikowa, na którą dają się złapać nawet renomowani mechanicy, nieobeznani z całkowitym sterowaniem silnika przez komputer.

    Gdyby mechanik znał się na rzeczy, to nie zadysponowałby uszkodzenia pompy wodnej, tylko najpierw pomyślałby i zaczął od czujnika, od którego pochodzi ponad 90% różnych usterek.

    2) Rzeczywiście coś się dzieje niedobrego w układzie chłodzenia i dlatego słusznie czujnik sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę. Należy więc sprawdzić w pierwszym rzędzie, czy w układzie chłodzenia jest dostateczna ilość cieczy. Na przykład wyciek przez pękniętą chłodnicę lub cokolwiek innego spowoduje spadek poziomu płynu poniżej minimum i oczywistą groźbę przegrzania silnika.

    Następnie uszkodzenie termostatu spowoduje zablokowanie przejścia cieczy do "dużego obiegu chłodzenia", czyli do chłodnicy silnika. Jeżeli ciecz krąży w "małym obiegu", to bardzo szybko się nagrzewa i wywołuje prawidłową reakcję alarmową ze strony czujnika i komputera, o czym mowa.

    Także zapowietrzenie systemu wywoła podobne objawy, tudzież uszkodzenie wentylatorów (w tym cały obwód elektryczny z przekaźnikami, opornikami i bezpiecznikami).

    Proponuję więc sprawdzić na początek najprostsze rzeczy, tj. czy w obwodzie chłodzenia znajduje się dostateczna ilość cieczy. W tym celu sprawdzić poziom w zbiorniczku wyrównawczym. Uwaga! Nie odkręcać korka, gdy silnik gorący - grozi poważne poparzenie!

    Jeżeli płynu jest wystarczająca ilość, to czy przechodzi on swobodnie do "dużego obiegu chłodzenia". W tym celu macać węże doprowadzające i odprowadzające do/z chłodnicy. Jeżeli są gorące i twarde, oznacza prawidłowe działanie. Jeżeli odwrotnie - nieprawidłowe.

    Dopiero gdy układ chłodzenia jest pełny, szczelny, odpowietrzony i ma świeży płyn (nie starszy niż 5 lat), przechodzimy do elektryki, tj. jako pierwszy czujnik temperatury cieczy chłodzącej i następnie pozostałe elementy elektryczne.

    Komputer jest jedynym urządzeniem elektronicznym, a więc w całym otoczeniu zwykłej elektryki analogowej, jest najmniej podatny na uszkodzenia. Dlatego podejrzenia kierujemy na niego wtedy, gdy wszystko pozostałe jest w 100% sprawne.

    Pzdr KotBury2

  • #5 28 Maj 2016 22:31
    ladamaniac
    Poziom 37  

    KotBury2 napisał:
    Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy wału korbowego, to silnik zostałby natychmiast zatrzymany przez komputer, ponieważ ma zero informacji o GMP cylindra odniesienia. Nie wie wtedy, gdzie i kiedy wtryskiwać paliwo. Nie będzie przecież wtryskiwał byle jak i byle gdzie.

    No widzisz, a niektóre auta bez czujnika wału zapalą, na przykład rzeczony Opel.

    "Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. "
    I tego się trzymaj.

  • #6 29 Maj 2016 06:51
    sanders_90
    Poziom 2  

    Odebrałem samochód od tego mechanika staram się go przetransportować to zaufanego gościa. Problem jest taki że zauważyłem że faktycznie nie kręci się wentylator.

  • #7 29 Maj 2016 07:35
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Powinieneś mieć moduł sterujący wentylatorami i klimatyzacją pod przednim lewym nadkolem, właściwie tuż za zderzakiem, sprawdź wtyczki. Po drugie sprawdź porządnie masy, być może, gdy silnik się zagrzeje i włącza się wentylator spadek napięcia na kiepskiej masie może powodować tego typu objawy.
    Z reguły uszkodzenie pompy wtryskowej rzeczywiście powoduje niemożność uruchomienia silnika.
    Jak włączysz klimatyzację, wentylator też nie pracuje? (o ile masz klimę)

  • #8 29 Maj 2016 07:40
    sanders_90
    Poziom 2  

    Tak mam klime też wentylator nie pracuje przy jej włączeniu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Samochód normalnie odpala gdy temperatura spadnie około 70° to gdy dodam trochę gazu kontrolki znikają i pracuje dobrze dobrze momentu 90°

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME