Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha Xj600 Gaśnie jak się rozgrzeje, jak ostygnie odpala.

rafal.jaro 05 Jun 2016 18:54 6729 42
  • #1
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Witam. Pacjent to Yamaha XJ600 z 91 roku 37kw na gaźnikach. Motocykl odpala bez zarzutu jak jest zimny, po nagrzaniu jazda i jest wszystko ok do momentu aż się przejedzie odcinek motocykl się zagrzeje już dobrze i gaśnie. Próba odpalenia rozrusznik kręci normalnie ale nie odpala, po wykręceniu świece suche. Kiedy motocykl ostygnie ponownie daje się odpalić i tak w kółko.

    Ostatnim razem nawet na po ostudzeniu nie odpalił. Zdjąłem zbiornik i podpiąłem go z butelki. Przejechałem kawałek motocykl zdechł i kręcenie nic nie pomagało. Zdjąłem na szybko kolektor wstrzyknąłem w gaźniki paliwo motocykl odpalia ale nie trzyma obrotów jałowych aż zgaśnie i tak w kółko.

    Problemu szukać w gaźnikach? Brudne dysze czy co? Dlaczego jak się zagrzeje to tak się dzieje, no i dla mnie to wygląda na problem z paliwem bo świece są suche po kręceniu..
  • #2
    tomal8403
    Level 13  
    Ja bym zaczął od rozebrania gaźników, wyczyścił je, sprawdził poziom paliwa w komorach.
    Ewentualna druga opcja to źle dobrane świece zapłonowe (zła wartość cieplna).
  • #3
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Ale nie uważasz że by je zalewało jak się przegrzeje i kręce rozrusznikiem a ona nie odpala? Czy jest jakieś odcięcie paliwa, chyba nie?
  • Helpful post
    #4
    tomal8403
    Level 13  
    Odcięcia nie ma, ale może nie "zdąży" ich zalać. Coś trzeba ustalić, więc trzeba wyeliminować albo prądy (świece) albo paliwo. Świece masz dobre wg instrukcji?
  • #5
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    A więc świece NGK dwie CR8E i dwie CR7E....... odstęp elektod to 0.25mm chyba mało? I dlaczego tak czy jakiś naprawiacz motocykli podgiął czy może tłok tak udeżał??? W sumie nie widać żeby tak było... Ale odstęp powinien być chyba 0.8mm?
  • #6
    tomal8403
    Level 13  
    Musiałbyś te parametry w serwisówce sprawdzić. Ja mam GSF1200, więc nie znam tych parametrów. Ale też obstawiam, że 0,25mm to mała przerwa. Świece też powinny być z jednej parafii. Wsadź książkowe świece, zobacz co będzie. Jak nie, to gaźniki na stół.
  • Helpful post
    #7
    sławol
    Level 17  
    Przerwa jest za mała. Około 0.6 musiałby być. Czy masz jakiś filterek paliwa przed gaźnikami? Ewidentnie paliwo nie nadąża.
  • Helpful post
    #8
    paavo91
    Level 19  
    Sprawdź czy linka od ssania nie zacięta, albo mieszanka za bogata(gaźniki).
  • #9
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Linka od ssania nie jest zacięta. Poprawiłem przerwe między elektrodami i dziś zrobiłem 25km zgasła mi dwa razy i o dziwo odpaliła po kilku minutach. Najpierw wymienie dziś świece bo nie wiem co poprzedni właściciel z nimi zrobił że były tak zagięte elektrody.
  • #10
    sławol
    Level 17  
    Próbowałeś zrobić kranik na przelew i jechać z otwartym zbiornikiem?
  • #11
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    sławol wrote:
    Próbowałeś zrobić kranik na przelew i jechać z otwartym zbiornikiem?


    Nie rozumiem jak kranik na przelew? Kranik ustawiany różnie w tym momencie otwarty że bez podciśnienia paliwo dochodzi do pompki.
  • #12
    tomal8403
    Level 13  
    sławol wrote:
    Próbowałeś zrobić kranik na przelew i jechać z otwartym zbiornikiem?


    Koledze chodziło o otwarcie kranu na spływ grawitacyjny + otwarcie wlewu (żeby wyeliminować zatkane odpowietrzenie).

    rafal.jaro wrote:
    Linka od ssania nie jest zacięta. Poprawiłem przerwe między elektrodami i dziś zrobiłem 25km zgasła mi dwa razy i o dziwo odpaliła po kilku minutach. Najpierw wymienie dziś świece bo nie wiem co poprzedni właściciel z nimi zrobił że były tak zagięte elektrody.


    Więc poprawę już widać, czyli świece. Jak będziesz miał nowe, to nie zapomnij przerwy dobrej ustawić.
  • #13
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Sprawdzane i na spływ grawitacyjny i podciśnieniowy. Świece podgiąłem jak powinny być zrobiłem dziś 70km i było dobrze nie gasła (jeździłem tak do 90km/h). Wymieniłem świece na nowe. Wyjechałem i przegoniłem jazda nieco ponad 100km/h standardowo zaczął słabnąć chodzić nie na wszystkie cylindry po 15km (miałem wrażenie że ostatnie metry jechał jakby wypalał resztkę paliwa z komór pływakowych, na luzie gasł, na biegu jeszcze jakoś jechał aż zdechł. I pół godziny czekania, odpalił i wróciłem do domu.

    Jak to jest z tymi gaźnikami czy one mogą pod wpływem temperatury nie pobierać paliwa? Czy problem tkwi w zaworach i ich regulacji?

    Jak już wcześniej pisałem dół na puchnięcie tłoka wykluczam bo rozrusznik kręci.
  • #14
    tomal8403
    Level 13  
    Możesz jeszcze sprawdzić czy zaraz po zgaśnięciu jest regularna iskra na świecy.
    Czyli po wymianie świec na nowe po 15 km zdechł a na starych zrobiłeś 70 km?
  • #15
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Jest iskra czy na starych czy na nowych tak samo. Po wymianie świec zdechł ale chyba dlatego że jeździłem powyżej 100km/h. Jutro jak znajde czas zamienie spowrotem świece i dalej będe pałował ale wydaje mi się że nie tu problem. Jak słabnie zaczyna pracować nie na wszystkie garki. Na luzie gaśnie, na biegu jeszcze ujedzie z 300 metrów. Aż zdechnie. Ma ktoś jakąś serwisówkę czy jakieś dane bo na motocyklach się nie znam.
  • #16
    tomal8403
    Level 13  
    Wcześniej pisałeś, że na ciepło gdy nie chciał gadać podałeś paliwo ze strzykawki i odpalił tak? Znaczyłoby to, że to jednak paliwo nie dochodzi...

    Skoro wymiana świec nie pomogła a iskra jest dobra po zgaśnięciu, to coś z paliwem chyba...
  • #17
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    No tak było jak miałem zdjętego airboxa. Wstrzyknąłem paliwo i odpaliła. Dziś wyczyszcze gaźniki i zobacze w jakim stanie membrany.
  • #18
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Gaźniki wyczyszczone nie widać było nic niepokojącego. Problem występuje nadal. Zmierzone ciśnienie w momencie jak jest zagrzana i nie chce odpalić. Ciśnienie 11bar. Czyli nadal upierałbym się nad paliwem....
  • #19
    krzychu001
    Level 16  
    Sprawdź luzy na zaworach.
  • #20
    web69
    Level 32  
    Luzy i jeszcze o ile mnie pamięć nie myli, pompę paliwa i przekaźnik pompy...
  • #21
    tomal8403
    Level 13  
    Najlepiej by było zrobić po kolei zawory i gaźniki. Gaźniki regulować na nowym filtrze powietrza. Jest trochę dłubania, ale wtedy maszyna musi chodzić.
  • #22
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    web69 wrote:
    Luzy i jeszcze o ile mnie pamięć nie myli, pompę paliwa i przekaźnik pompy...


    krzychu001 wrote:
    Sprawdź luzy na zaworach.


    Luzy na zaworach skoro ciśnienie sprężania jest w normie? Jaki przekaźnik pompki jak tam nie ma przekaźnika pompki. Pompka jest podciśnieniowa.
  • #23
    paavo91
    Level 19  
    Jeżeli paliwo dochodzi na 100% to chyba coś z elektryką. Wiem, że to co innego ale ostatnio w samochodzie miałem naderwany kabel od czujnika położenia wału. Efekt był taki, że autko normalnie paliło i czym bardziej się nagrzało to mniej można było wkręcić na obroty aż w końcu musiałem stanąć i odczekać aż ostygnie. Choć w Twoim przypadku nie wiem od czego kabel mógłby być uwalony.
  • #24
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Czytajcie ze zrozumieniem. Podczas kręcenia jak zgaśnie świece są suche. Żadna elektryka nie jest w stanie odciąć paliwa. Paliwo jest podawane podciśnieniem i nie ma żadnego zaworu elektrycznego.
  • #25
    paavo91
    Level 19  
    Ale elektryka to też np. przewody niskiego napięcia idące do cewek, sygnał z impulsatora, itp.
  • #26
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    paavo91 wrote:
    Ale elektryka to też np. przewody niskiego napięcia idące do cewek, sygnał z impulsatora, itp.


    Rozumiem Cię ale jak pisałem wyżej iskra jest jak nie chce odpalić. Świece są suche więc brak paliwa.
  • #27
    paavo91
    Level 19  
    Jak rozbierasz gaźniki to jest paliwo w komorze pływakowej? Dopiero kupiłeś moto czy jeździłeś już długo i stało się to nagle?
  • #28
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Dopiero kupiłem jazda próbna wszystko ok było wracać do domu i zonk, gasła co 15km. Rozbierałem gaźniki ale w chwili jak normalnie paliła, więc paliwo w nich było. Chciałby wyeliminować głowicę na podparte zawory. Jeśli podczas jazdy zdechła i nie pali, mierząc ciśnienie sprężania było po około 11 bar to podparte zawory mogę wykluczyć.
  • #29
    sławol
    Level 17  
    Jeśli świece suche to zajmij się tylko układem paliwowym. Weź do kranika podłącz dwa podciśnienia razem zamiast jednego. Jeszcze jedna sprawa, czy aby cewki wtedy nie grzeją się zbytnio ?
  • #30
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Cewka jest ledwo ciepła. Jak do kranika mam podpiąć dwa podciśnienia zamiast jednego bo nie rozumiem.