Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Quad Bashan 150 - brak iskry

szejker1988 15 Cze 2016 22:32 1485 5
  • #1 15 Cze 2016 22:32
    szejker1988
    Poziom 7  

    Witam, kupiłem quada Bashan 150 za dobre pieniążki do remontu, Quad nie odpala, sprawdzałem na świecy nie ma iskry, instalacja w ogóle nie wiem czy jest dobrze podłączona, oto zdjęcia jakie zrobiłem, jak podłączyć ze sobą podzespoły żeby w świecy była iskra, tam gdzie wychodzi kabel do świecy, nie jest podłączona jedna wtyczka, ale sprawdzałem miernikiem tam jest wszędzie napięcie (-) co oznaczyłem na rysunku

  • #2 16 Cze 2016 00:19
    w0jta5
    Poziom 15  

    1. Foto to regulator napięcia.
    2. Moduł zapłonowy - obok niego widzę kabel czarno-czerwony, ma być podpięty do modułu (schematy podpięć: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2611961.html),, czarno-biały służy do gaszenia.
    3. Cewka zapłonowa - do wolnego pinu ma być podpięty przewód (najczęściej) czarno-żółty wychodzący z modułu zapłonowego.
    4. Przekaźnik rozrusznika - nie widzę nic niepokojącego.

    Jak masz multimetr to możesz zrobić pomiary:
    http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=176&t=62627

  • #3 16 Cze 2016 11:35
    szejker1988
    Poziom 7  

    Oto moje pomiary - oraz instrukcja jak to sprawdzić, proszę zobaczyć czy zrobiłem wszystko ok

    Do ustalenia przyczyny braku iskry potrzebny jest miernik uniwersalny:

    Jeżeli przyjmiemy że świeca zapłonowa została sprawdzona przez wymianę na inną i w dalszym ciągu nie ma iskry to przechodzimy do:

    * Moduł zapłonowy – miernik ustawiamy na ACV20. Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak iskry, oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki wysokiego napięcia.

    zdjęcie 2

    * Cewka zapłonowa - której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.

    Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
    Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość ok. 03,2 Ω;

    Nie wiem jak podłączyć - proszę o pomoc


    Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K
    Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość ok. 4.04 Ω. brak jakichkolwiek wskazań ( obojętnie, na pierwotnym lub na wtórnym) oznacza że cewka jest do wymiany.

    Zdjęcie 1

    Jeżeli podczas sprawdzania modułu zapłonowego miernik nie pokazuje żadnych wartości a cewka wysokiego napięcia po sprawdzeniu (jak wyżej) jest sprawna, przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki zasilania kondensatora (prądowej) która znajduje się w statorze.

    * Cewka Prądowa - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;

    Przewód najczęściej czerwono – czarny do masy – wartości ok. 354 – 421 Ω – cewka jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza cewka do wymiany, należy sprawdzić impulsator.

    Nie wiem jak spradzić - proszę o pomoc

    * Impulsator - miernik, ustawienie na 200 Ω lub ,,buzzer,,;

    Do przewodu niebieskiego lub niebiesko/żółtego albo niebiesko/białego w gnieździe wiązki elektrycznej która łączy się z modułem wsuwamy przewód czerwony miernika – (przewód czarny miernika) wsuwamy do przewodu biało/zielonego lub zielonego (masa), wartości ok. 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.

    Nie wiem jak sprawdzić - proszę o pomoc

    Podsumowanie: jeden z badanych powyżej uszkodzonych elementów, to podstawowa przyczyna braku iskry zapłonowej i w ten sposób należy jej szukać.

    Jeśli będzie trzeba zrobię dodatkowe zdjęcia, pozdrawiam

  • #4 17 Cze 2016 08:54
    rafik54321
    Poziom 20  

    Ja na twoim miejscu najpierw bym spiął instalację "na krótko", bo nawet nie wiadomo czy gdzieś nie jest strzelony przewód, nie mostkuje się z masą itp.

  • #5 19 Cze 2016 10:25
    szejker1988
    Poziom 7  

    tak, że będzie iskra? jak to zrobić?

  • #6 19 Cze 2016 10:32
    rafik54321
    Poziom 20  

    wyjąć kluczowe elementy tj moduł, cewkę zapłonową, wypiąć z instalacji i spiąć wgl poza pojazdem na odrębnych przewodach. Jak ci wtedy zapali to masz pewność że coś jest z samą instalacją.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson