Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa przekaźnika wyłączającego zasilanie po określonym czasie

mistrzuwdz 18 Cze 2016 11:16 510 5
  • #1 18 Cze 2016 11:16
    mistrzuwdz
    Poziom 2  

Witam. Jestem zielony w elektronice lecz bardzo potrzebuję zbudować (mam nadzieję prosty) układ ,który po podaniu zasilania +12V DC zasilałby zwykłą diodę led przez około 2-3 sekundy a po tym czasię wyłączał zasilanie , aż do momentu ponownego odłączenia i załączenia zasilania :) Coś na bazie gasnących kontrolek w samochodzie po przekręceniu kluczyka. Z góry dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam

0 5
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 18 Cze 2016 11:33
    CHWDP_
    Poziom 12  

NE555:
    4 i 8 do plusa,
    1 masa
    miedzy 8 a 6 i 7 rezystor 27k
    między 6 i 7 a 1 kondensator 100uF
    między 2 a 8 rezystor 100k
    między 2 a 1 kondensator 100nF
    Wyjście masz na nóżce 3.

0
  • Relpol
  • #3 18 Cze 2016 11:44
    mistrzuwdz
    Poziom 2  

Czy taki układ zbudowany na NE555 ( czytałem że buduje się na tym przerywacze do kierunkowskazów) nie spowoduje że w kółko dioda będzie się paliła i gasła co np 3 sekundy ?

Żeby było jasne taki efekt mnie nie interesuje : https://www.youtube.com/watch?v=me27xTvsEEg

Dioda powinna gasnąć po dołaczeniu zasilania po około 2-3 sekundach i już więcej się nie zapalić :) Dopiero gdy odłacze zasilanie i podłącze ma powtórzyć ten cykl.

0
  • Pomocny post
    #4 18 Cze 2016 13:26
    CHWDP_
    Poziom 12  

Będzie działać według Twoich założeń.
    Diodę przez rezystor łączysz między masę a nóżkę 3.

0
  • #5 18 Cze 2016 14:26
    mistrzuwdz
    Poziom 2  

Dzięki wielkie za poradę. Leci pomógł :)

W załączniku wstawiam schemat narysowany w paincie ( mam nadzieje ze poprawnie )

Ostatnia seria pytań.