Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW/Passat/B5 1.8T - Wymiana wentylatora klimatyzacji

Voytu$ 20 Jun 2016 18:10 6369 3
  • #1
    Voytu$
    Level 19  
    Mam problem z klimą który sprowadza się do do wymiany wentylatora. Tego już jestem pewien, szczotki umierają i zaskakuje tylko od mocniejszego uderzenia.

    Chcę kupić wentylator ale nie mam pojęcia który to. Są 2 typy z wtyczką okrągłą i prostokątną. Jest strasznie ciężko o ile w ogóle jest to możliwe żeby znaleźć od niego wtyczkę a chciałbym to zrobić bez zdejmowania zderzaka. Trzeba go będzie zdjąć zapewne do wymiany ale zanim oddam w ręce mechanika chciałbym zakupić właściwy wentylator.

    Pomoże ktoś?

    Pod wentylatorem gdzieś tam przy podłodze widzę zieloną okrągłą wtyczkę ale to chyba od jakiegoś czujnika, nie od wentylatora, przewód jakby cieńszy i jeden w dodatku. Jest strasznie ciasno. Proszę o pomoc.

    UPDATE:
    Po długich poszukiwaniach znalazłem złącze w okolicach wlewu płynu do spryskiwaczy... Typ prostokątny/owalny typ GATE.
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Sam wymienisz.

    Odkręcasz maskownice powietrza do filtra powietrza to te trzy śruby na krzyżak, potem ucinasz kable jak najbliżej wentylatora, odkręcasz jeden mały wkręt na krzyżaka z jednej z trzech łap wentylatora, przekręcasz w prawo i wyciągasz wentylator.

    W nowym ucinasz kable w tym samym miejscu, lutujesz po kolorach izolujesz montujesz i składasz.
  • #3
    Voytu$
    Level 19  
    Prawie się udało z naciskiem na prawie. Ściągnąłem maskownicę od filtra, odkręciłem śrubkę od wiatraka ale ten ani rusz, ani w prawo ani w lewo. Szarpałem, uderzałem żeby go obrócić w prawo. Siłowałem się ponad pół godziny z tym - puściło może 0,5cm w prawo. Dolna łapa chyba nie chce się ruszyć. Poddałem się, skręciłem z powrotem.

    Jakieś dalsze rady?
  • #4
    truckman2
    Level 1  
    Witam. Z racji że nie znalazłem odpowiedzi na pytanie dodam coś od siebie.
    Tak jak wcześniej napisano. Wentylator trzyma się na jednej śrubie. Po odkręceniu tej śruby trzeba na dolnym zaczepie rozchylić takie dwa "dziubki" tzn odbezpieczyć wentylator by się go dało obrócić. Ja w swoim przypadku to wyłamałem. Co do ucięcia kabla to wentylator jest bez problemu dostępny tylko jak ktoś chce wymieniać wentylator z kompletnym kablem musiałby rozebrać jeszcze osłony pod silnikiem. Kabel idzie od wentylatora, dalej w dół pod drugim wentylatorem i do góry w okolice zbiornika oleju do wspomagania. Z góry odpięcie wszystkich spinek jest co najmniej karkołomne. Łatwiej uciąć kabel i zlutować go. Oszczędność czasu od 1-2 godzin.
    Cała operacja z lutowaniem ok 30-45 minut jak.