logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Gigabyte GeForce GTX 550 Ti - wysokie temperatury, dziwne taktowanie GPU

Soulvar 28 Cze 2016 22:43 1605 10
REKLAMA
  • #1 15774758
    Soulvar
    Poziom 8  
    Witam, mam problem odnośnie mojego Gigabyte GeForce GTX 550 Ti.
    Temperatura karty w spoczynku wynosi od 36 do 40 stopni C, w stresie około 75 stopni C. Gdy jest używana przeglądarka (Youtube itp.) to wszystko jest w porządku, temperatura nie skacze za bardzo ale gdy włączę skype i osoba z która rozmawiam włączy kamerę to temperatura nagle zaczyna rosnąć do 60 stopni C, a taktowanie rdzenia (sprawdzam MSI Afterburn) zaczyna dziwnie skakać co pare sekund.

Moje pytanie czy to normalne bo zaczynam już trochę wariować, że może się coś stać z ta karta, a nie znam się na tym za bardzo.
    Jeśli będzie trzeba wrzucę cała specyfikacje komputera.
    Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
  • REKLAMA
  • #3 15774787
    310artur
    Poziom 43  
    Ocena: 670
    Karta zajmuje się "obróbką" wideo. W dzisiejszych czasach gdy większość kodeków jest standardowa GPU dobrze radzi sobie z dekodowaniem. Częstotliwość będzie skakać - widocznie nie ma potrzeby żeby była cały czas wysoka. Moja karta (słabsza gt630) zachowuje się podobnie przy wideo.

Jak rozumiem martwią cie temperatury. Więc "przegoń" kartę i sprawdź jak będzie.
    Proponuje program "Furmark" standardowy test w pełnym ekranie. Temperatury poniżej 80-85 stopni po 10-15 minutach będą OK. To jest mocna karta z niemałym apetytem na energie - to i ciepła musi generować.
    No i powiem coś za co może mnie zjedzą - ale nawet jak w furmarku ci się karta przegrzeje (nie pozwól jej nagrzać się powyżej 100 stopni) ale w normalnym użytkowaniu (czyli w zadaniach do których Ty jej używasz) temperatury są OK to też nie musisz nic robić...
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #4 15774940
    R1hab
    Poziom 25