Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo C30 2.0D 2007r. Kopci przy mocniejszym wciśnięciu gazu.

Rathm323 09 Jul 2016 12:49 6339 19
  • #1
    Rathm323
    Level 8  
    Witam , zakupiłem ponad miesiąc temu Volvo , auto bardzo zadbane przebieg 194 tys. km . Zauważyłem że przy mocniejszym wciśnięciu gazu kopci na siwo , szczególnie widać to w nocy kiedy jedzie za mną inny samochód , nie jest to mały dymek ale dosyć duża smuga . Widać to nawet w dzień we wstecznym lusterku . Byłem u mechanika ,przeczyszczono zawór EGR ale to nie pomogło. Wiem że też dolewali mi płynu chłodniczego ,ale niestety nie wiem ile było wcześniej . Także czasem przy równej jedzie poszarpuje na 2 i 3 biegu przy obrotach rzędu 1600-2000 rpm . Oleju nie ubywa , korek wlewu oleju czysty . Auto nie straciło mocy . Wczoraj przy jezdzie na autosradzie pojawił się komunikat "Motorsystem service vereist" ale po około 5 min zgasł , auto nie przeszło w tryb awaryjny . Co ten komunikat oznacza ?? Jest jeszcze jeden problem mianowicie na jałowych obrotach ,przy włączeniu klimatyzacji auto dostaje wibracji . Jednak najbardziej nurtuje mnie co może być przyczyną kopcenia ? Czy to może być coś poważnego ? :cry:
  • #2
    Pedros050
    Level 43  
    Witam. Przyczyn może być sporo. W pierwszej kolejności sprawdziłbym wtryskiwacze czy nie leją w warsztacie, w którym sprawdzają szczelność wtryskiwaczy, po 2 sprawdzić czy nie ma ubytku płynu chłodniczego podczas jazdy. Gdy płyn ubywa to znaczy że zostaje spalana wraz z paliwem i stąd to kopcenie przy mocniejszym wciśnięciu na gaz. Co do wibracji na włączonej klimatyzacji to duże obciążenie dla silnika. Mogą być do wymiany poduszki silnika.
    Pozdrawiam
  • #3
    Rathm323
    Level 8  
    Udało mi się zauważyć ,że ubyło płynu chlodniczego , poza tym jest na nim dziwny osad , a na korku płynu chlodniczego było troszeczkę białego nalotu .
  • #4
    bartoo02
    Level 9  
    Jeżeli kopci na siwo i ubyło płynu to znaczy, że poszła uszczelka pod głowicą i pobiera płyn do cylindrów. Polecałbym zaprowadzić samochód do mechanika jak najszybciej bo potem mogą być większe koszty.
  • #5
    Pedros050
    Level 43  
    Tak jak Kolega bartoo02 napisał to prawda uszczelka do wymiany spalanie wody w którymś cylindrze zalecana wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy .Jeśli kolega ma coś doświadczenia z mechaniki do zdemontować głowice i sama zawieść do warsztatu w którym planują głowice ,a jeśli nie to do zaufanego mechanika żeby nie wymyślali różnych rzeczy typu wymiana wtrysków lub bóg wie co .Pozdrawiam ,temat uważam za zamknięty.
  • #6
    bartoo02
    Level 9  
    Radziłbym ci zawieść do zaufanego mechanika i kazać mu wymienić uszczelkę pod głowicą to on ci to wymieni. Nie radzę wymieniać samemu bez doświadczenia wyjmować tej głowicy bo potem jak coś się poprzestawia to wepchasz się w jeszcze większe koszty.
  • #7
    Pedros050
    Level 43  
    Jak się nie jest mechanikiem to tak ,lepiej nie ruszać bo potem problem się zrobi z rozrządem;) i zaworki do wymiany .
  • #8
    Rathm323
    Level 8  
    Rzecz dziwna ale wydaje mi się że na zimnym silniku było mniej płynu niż później po przejechaniu 20 km . Załączam zdjęcie korka wlewu płynu . Wyczytałem też że może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR . Ale jak wyżej pisałem był on czyszczony i mechanik nie mówił nic . Poza tym muszę poszukać jakiegoś dobrego mechanika bo ten u którego byłem skasował 850 złotych za wymianę tarcz z tyłu, komplet nowych klocków na przód i tył i czyszczenie tego zaworu. No nic narazie dziękuję wam za pomoc i będę zdawał relację z przebiegu naprawy. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #10
    Pedros050
    Level 43  
    Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek .
    Ale tak jak tu kolega pisze to diagnostykę komputerowa nie zaszkodzi zrobić .
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    Rathm323
    Level 8  
    Sprawdziłem dzisiaj obecność spalin w płynie chłodniczym testerem ,który nabyłem na allegro i płyn zabarwił się na zielono ,więc są spaliny w płynie. Pod korkiem znalazłem jeszcze więcej białego nalotu. Jest prawie pewne ,że to uszczelka pod głowicą . Teraz moje pytanie , jakie są tego koszty , ponieważ nie chcę zostać naciągnięty i co powinno się wymienić przy okazji wymieniania uszczelki?? Także chciałbym zapytać ile taka naprawa będzie trwała ? Dzięki za podpowiedzi .
  • #13
    Pedros050
    Level 43  
    U nas biorą 250zł + uszczelki
  • #14
    Rathm323
    Level 8  
    W zależności od tego co będzie robione powiedziano mi 1500 zł do 2500 :cry:
  • #15
    Pedros050
    Level 43  
    Normalne zdzierstwo to chyba serwis tyle kasuje a nie zaufany mechanik .
  • #16
    Rathm323
    Level 8  
    Myślicie ,że lepiej jeszcze zapytać u innych mechaników ? Zaufanego niestety nie mam . A tam gdzie byłem pytać właśnie mają serwis cały , dość nowoczesny , to ten sam w którym zmieniałem tarczę i czyściłem egr . W biurze siedzi pani , bodajże córka właściciela , która bardzo dobrze operuje terminologią z zakresu mechaniki samochodowej , ale pojęcia raczej nie ma.
  • #17
    Pedros050
    Level 43  
    Popytaj u innych mechaników .
  • #18
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak... 250 zł za wymianę uszczelki pod głowicą... w motorynce może. Za dalsze takie info. będzie nagroda.

    A założyciel tematu, niech odetnie chłodnicę spalin na próbę.
  • #19
    Pedros050
    Level 43  
    Manta nie wymyśliłem sobie tego mam swojego mechanika i tyle kasuje niezależnie od silnika.
  • #20
    Rathm323
    Level 8  
    Jadę jutro do innego mechanika , który zaproponował o wiele lepszą cenę , zauważyłem też bąbelki powietrza w układzie paliwowym , czy to normalna rzecz? Poniżej dołączam zdjęcie testera po wykonaniu testu spalin w płynie chłodniczym i wężyka w , którym znajduje się powietrze.