Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo C30 2.0D 2007r. Kopci przy mocniejszym wciśnięciu gazu.

09 Lip 2016 12:49 3174 19
  • Poziom 6  
    Witam , zakupiłem ponad miesiąc temu Volvo , auto bardzo zadbane przebieg 194 tys. km . Zauważyłem że przy mocniejszym wciśnięciu gazu kopci na siwo , szczególnie widać to w nocy kiedy jedzie za mną inny samochód , nie jest to mały dymek ale dosyć duża smuga . Widać to nawet w dzień we wstecznym lusterku . Byłem u mechanika ,przeczyszczono zawór EGR ale to nie pomogło. Wiem że też dolewali mi płynu chłodniczego ,ale niestety nie wiem ile było wcześniej . Także czasem przy równej jedzie poszarpuje na 2 i 3 biegu przy obrotach rzędu 1600-2000 rpm . Oleju nie ubywa , korek wlewu oleju czysty . Auto nie straciło mocy . Wczoraj przy jezdzie na autosradzie pojawił się komunikat "Motorsystem service vereist" ale po około 5 min zgasł , auto nie przeszło w tryb awaryjny . Co ten komunikat oznacza ?? Jest jeszcze jeden problem mianowicie na jałowych obrotach ,przy włączeniu klimatyzacji auto dostaje wibracji . Jednak najbardziej nurtuje mnie co może być przyczyną kopcenia ? Czy to może być coś poważnego ? :cry:
  • Poziom 43  
    Witam. Przyczyn może być sporo. W pierwszej kolejności sprawdziłbym wtryskiwacze czy nie leją w warsztacie, w którym sprawdzają szczelność wtryskiwaczy, po 2 sprawdzić czy nie ma ubytku płynu chłodniczego podczas jazdy. Gdy płyn ubywa to znaczy że zostaje spalana wraz z paliwem i stąd to kopcenie przy mocniejszym wciśnięciu na gaz. Co do wibracji na włączonej klimatyzacji to duże obciążenie dla silnika. Mogą być do wymiany poduszki silnika.
    Pozdrawiam
  • Poziom 6  
    Udało mi się zauważyć ,że ubyło płynu chlodniczego , poza tym jest na nim dziwny osad , a na korku płynu chlodniczego było troszeczkę białego nalotu .
  • Poziom 8  
    Jeżeli kopci na siwo i ubyło płynu to znaczy, że poszła uszczelka pod głowicą i pobiera płyn do cylindrów. Polecałbym zaprowadzić samochód do mechanika jak najszybciej bo potem mogą być większe koszty.
  • Poziom 43  
    Tak jak Kolega bartoo02 napisał to prawda uszczelka do wymiany spalanie wody w którymś cylindrze zalecana wymiana uszczelki pod głowicą i planowanie głowicy .Jeśli kolega ma coś doświadczenia z mechaniki do zdemontować głowice i sama zawieść do warsztatu w którym planują głowice ,a jeśli nie to do zaufanego mechanika żeby nie wymyślali różnych rzeczy typu wymiana wtrysków lub bóg wie co .Pozdrawiam ,temat uważam za zamknięty.
  • Poziom 8  
    Radziłbym ci zawieść do zaufanego mechanika i kazać mu wymienić uszczelkę pod głowicą to on ci to wymieni. Nie radzę wymieniać samemu bez doświadczenia wyjmować tej głowicy bo potem jak coś się poprzestawia to wepchasz się w jeszcze większe koszty.
  • Poziom 6  
    Rzecz dziwna ale wydaje mi się że na zimnym silniku było mniej płynu niż później po przejechaniu 20 km . Załączam zdjęcie korka wlewu płynu . Wyczytałem też że może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR . Ale jak wyżej pisałem był on czyszczony i mechanik nie mówił nic . Poza tym muszę poszukać jakiegoś dobrego mechanika bo ten u którego byłem skasował 850 złotych za wymianę tarcz z tyłu, komplet nowych klocków na przód i tył i czyszczenie tego zaworu. No nic narazie dziękuję wam za pomoc i będę zdawał relację z przebiegu naprawy. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Rathm323 napisał:
    (-) może to być nieszczelność systemu chłodzenia zaworu EGR.
    Dobrze, że o tym mówisz, bo zaraz kazano by Ci nie tylko głowicę zdejmować, ale pół silnika rozbierać... W rzeczywistości może tak być, jak mówisz, że do EGR przecieka ciecz chłodząca z chłodnicy spalin. Przykładowy widok takiej chłodnicy na silniku 2,0 HDI DW10BTED wskazuje czerwona strzałka poniżej.
    Volvo C30 2.0D 2007r. Kopci przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
    Wskutek tego nie dość, że w cylindrze znajduje się jednocześnie rozpylone paliwo, dawka świeżego powietrza, spaliny EGR, to jeszcze dodatkowo woda z chłodnicy spalin. Jest to bardzo niebezpieczna mieszanka na dłuższą metę, więc powinieneś zaprzestać jazdy i w pierwszym rzędzie wykluczyć taką możliwość. Dopiero po upewnieniu się, iż nic takiego nie ma miejsca, można przystąpić do dalszych poszukiwań.

    Jednak nie należy robić tego przez internet, ponieważ nikt tu nie widzi i nie słyszy silnika. Wskazane jest w pierwszym kroku udać się do diagnosty raczej, a nie mechanika, który podłączy diagnoskop zewnętrzny do złącza 16-pinowego EOBD w aucie i przeszuka pamięć sterownika na obecność błędów stałych i przelotnych.

    Jeżeli zarejestrowanych usterek brak, diagnosta bierze laptop na kolana i udaje się na długą przejażdżkę po ulicy celem pobrania jak najwięcej parametrów bieżących, takich jak w przykładowej tabelce poniżej. Wprawdzie dane te dotyczą innego silnika, ale jest to także Common Rail, więc parametry będą bardzo zbliżone.
    Volvo C30 2.0D 2007r. Kopci przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
    Nie musisz tego wszystkiego pamiętać, ani pokazywać mechanikowi. Chcę Ci uzmysłowić, jak potężnym narzędziem dysponujesz nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Istnieje o wiele prostszy i szybszy sposób osiągnięcia sukcesu diagnostycznego niż natychmiastowe zdejmowanie głowicy bez upewnienia się na 100%, czy chodzi o nią, czy o przeciek w chłodnicy spalin itp.

    Wozisz zatem ze sobą prawie dosłownie lekarza pierwszego kontaktu, czyli komputer silnikowy. Nie dość, że całkowicie steruje wszystkimi operacjami w jednostce napędowej od momentu przysłowiowego włożenia kluczyka do stacyjki, to jeszcze non stop monitoruje newralgiczne punkty. Nie zgłaszaj się więc do odległego specjalisty na forum, tylko zapytaj najpierw swojego "lekarza domowego", który prawdopodobnie wie od dawna, co się dzieje niedobrego w silniku.

    Dopiero gdy wszyscy w pobliżu Ciebie się poddają, bo nie mogą wykryć usterki i jej usunąć, zgłoś się na forum. Jednak wnieś jako punkt zaczepienia uzyskane od swojego osobistego doktora dane, które uzyskałeś z jego pamięci. Każdy odległy specjalista przecież zapyta: "Proszę pana, czy ma pan kartę chorobową lub jakiekolwiek wyniki badań lekarza pierwszego kontaktu"?

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 18  
    PITERRR napisał:
    Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek.
    To nie chodzi o przeciek z chłodnicy, bo przecież byłoby widać jak się z niej leje, tylko rury recyrkulacji spalin przechodzącej przez chłodnicę. To rura mogła pęknąć wewnątrz chłodnicy, albo przerdzewieć na wylot, choć tam podobno wszystko jest z nierdzewki. Nie widać, nie słychać, a silnik źle pracuje.

    Można to sprawdzić dość prosto zaślepiając chwilowo zawór dozujący spaliny EGR do świeżego powietrza. Sposób zaślepienia wziąłem znów z dostępnych mi zasobów silników HDI i pokazuję jako przykład, gdzie założyć uszczelkę bez dziury w miejsce uszczelki z dziurą.
    Volvo C30 2.0D 2007r. Kopci przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
    Należy zatem założyć metalową blaszkę w miejscu zakreślonym na czerwono, ale nie pod zaworem dozującym (3) tylko za chłodnicą, czyli na kołnierzu łączącym chłodnicę z kolektorem dolotowym. Wówczas uniemożliwia się dostęp spalin oraz ewentualnie cieczy chłodzącej, zakładając, że jest przeciek na rurze (4) wewnątrz chłodnicy.

    Gdy zaślepi się pod zaworem (2) w miejsce uszczelki (3), uniemożliwia się wprawdzie przedostawanie się spalin EGR, ale płyn chłodzący nadal będzie mógł przenikać do obwodu powietrza. Silnik będzie wtedy prawdopodobnie dymił na biało.

    Innym wariantem sprawdzenia, czy ciecz nie przedostaje się do komory spalania, jest obejrzenie dokładnie wnętrza zbiorniczka wyrównawczego, czy na ściankach nie pojawia się tłusty, brudny osad oraz czy nie śmierdzi po prostu ropą, itd. Uwaga! Silnik musi ostygnąć, zanim odkręci się korek na zbiorniczku. Można też skorzystać ze specjalnego próbnika do wykrywania paliwa i oleju.

    Widomym znakiem kłopotów tego rodzaju będzie albo ubywanie, albo przybywanie płynu (tzw. "gotowanie się"). Jeżeli ubywa szybko ciecz ze zbiorniczka, oznacza, że przecieka ona być może do recyrkulacji spalin. Jeżeli przybywa i widać wyraźnie gotowanie się, bąblowanie w zbiorniczku, oznacza "cofanie się" spalin do wnętrza układu chłodzenia.

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 6  
    Sprawdziłem dzisiaj obecność spalin w płynie chłodniczym testerem ,który nabyłem na allegro i płyn zabarwił się na zielono ,więc są spaliny w płynie. Pod korkiem znalazłem jeszcze więcej białego nalotu. Jest prawie pewne ,że to uszczelka pod głowicą . Teraz moje pytanie , jakie są tego koszty , ponieważ nie chcę zostać naciągnięty i co powinno się wymienić przy okazji wymieniania uszczelki?? Także chciałbym zapytać ile taka naprawa będzie trwała ? Dzięki za podpowiedzi .
  • Poziom 6  
    W zależności od tego co będzie robione powiedziano mi 1500 zł do 2500 :cry:
  • Poziom 6  
    Myślicie ,że lepiej jeszcze zapytać u innych mechaników ? Zaufanego niestety nie mam . A tam gdzie byłem pytać właśnie mają serwis cały , dość nowoczesny , to ten sam w którym zmieniałem tarczę i czyściłem egr . W biurze siedzi pani , bodajże córka właściciela , która bardzo dobrze operuje terminologią z zakresu mechaniki samochodowej , ale pojęcia raczej nie ma.
  • Poziom 39  
    Tak... 250 zł za wymianę uszczelki pod głowicą... w motorynce może. Za dalsze takie info. będzie nagroda.

    A założyciel tematu, niech odetnie chłodnicę spalin na próbę.
  • Poziom 6  
    Jadę jutro do innego mechanika , który zaproponował o wiele lepszą cenę , zauważyłem też bąbelki powietrza w układzie paliwowym , czy to normalna rzecz? Poniżej dołączam zdjęcie testera po wykonaniu testu spalin w płynie chłodniczym i wężyka w , którym znajduje się powietrze.