Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford focus c-max 1.6 cdti - Wyłączona turbina, check engine, rura intercoolera

23 Lip 2016 23:34 1887 16
  • Poziom 12  
    Witam, problem jest następujący. Dwa dni temu pokonując zakręt strzelilo coś pod maską, jak się okazało strzeliła rura intercoolera przy czym silnik wszedł w tryb awaryjny tzn turbina nie chodzi a obroty dochodzą tylko do 3000 przy czym bardzo muli. Wymienilismy rurę, ale turbina wciąż nie dmucha, tryb awaryjny został i kontrolka check engine. Pytanie do bardziej ogarnietych w temacie...czy trzeba resetu błędu by wszystko wróciło do normy? Dzięki i pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Byłem dziś w aso i wyskoczyly tylko dwa błędy, maf i błąd świec zarowych, po wyjęciu świec okazało się ze wszystkie są spalone, czy w tym problem?
  • Poziom 42  
    natan1985bytom napisał:
    czy w tym problem?

    Nie, w tym drugim ale świece też wymień.....
  • Poziom 12  
    Witam ponownie. Dziś wymieniłem swiece na nowe, wszystkie cztery były spalone, check engine zgasl. Zostaje problem z blokada obrotów do 3000 i wyłączona turbina na wyświetlaczu wciąż pali się "usterka układu silnika" Wyczyszczony też został przeplywomierz, zero poprawy
  • Poziom 42  
    No przecież odpowiedź dostałeś
  • Poziom 12  
    Ale co ma wspólnego przeplywomierz z peknieciem rury intercoolera?
  • Poziom 42  
    natan1985bytom napisał:
    Byłem dziś w aso i wyskoczyly tylko dwa błędy

    Byłeś w ASO tylko na odczycie błędów? Jakie koszty takiej usługi?
  • Poziom 19  
    kortyleski napisał:
    komputer widzi przepływ a ciśnienia już nie. Czegoś czepiać się musi

    Ale chyba nie widział tego przepływu skoro wywalił błąd MAF.
    Druga sprawa :
    co ma wspólnego przeplywomierz z peknieciem rury intercoolera?
  • Poziom 42  
    Ty chcesz dyskutować czy szukasz porady. Jak chcesz się uczyć to do szkoły albo książki kupuj
    Twoje auto i twój problem ....sam podejmiesz decyzję
    Proszę podać numer błędu konkretny jaki teraz masz.
  • Poziom 12  
    autoas napisał:
    Ty chcesz dyskutować czy szukasz porady. Jak chcesz się uczyć to do szkoły albo książki kupuj
    Twoje auto i twój problem ....
    Szukam na tym forum rozwiązania problemu u ludzi mających pojęcie, Ty jak narazie pokazujesz tylko swój brak wychowania. Proszę o zabranie głosu rozsądnych ludzi mających coś do powiedzenia w temacie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    autoas napisał:
    natan1985bytom napisał:
    Byłem dziś w aso i wyskoczyly tylko dwa błędy

    Byłeś w ASO tylko na odczycie błędów? Jakie koszty takiej usługi?


    Zaplacilem 120zl i czekałem 20 minut
  • Poziom 43  
    A parametr przepływu MAF sprawdzili?? Czy on żyje ,napięcia itd? Niezłe ASO :)
  • Poziom 42  
    Jak zapłaciłeś to dostałeś wydruk jakim sprzętem zrobiona diagnoza i konkretne kody...podaj nam!!!
  • Poziom 12  
    Nie dostałem nic. Mechanik powiedział tylko ze jest błąd maf i świec zarowych.
  • Poziom 19  
    Proponuję zmienić "mechanika" na elektronika diagnostę z prawdziwego zdarzenia, który nie tylko potrafi odczytać kody błędów (bo to potrafią zrobić siedmiolatki) ale sprawdzić parametry rzeczywiste silnika.
    To podstawa do rzetelnej diagnozy i usunięcia usterki.
    That's all !
    Sam nic nie zdziałasz.
  • Poziom 12  
    O tym że sam nic nie zdzialam już wiem, chocizny dlatego iż nie mam innych części na podmiane. Jutro jadę do serwisu Forda umówić się na termin i zobaczymy co dalej, jak się czegoś dowiem napisze, pozdrawiam