Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saab 9-3 2.0T - Nie czyta kluczyka, błąd immobilisera, blokada kierownicy, CIM

Slim17 04 Sie 2016 12:01 8370 6
  • #1 04 Sie 2016 12:01
    Slim17
    Poziom 9  

    Witam. Mam Saaba 9-3 z 2003 roku z B207R. Od jakiegoś czasu mam z nim problem. Mianowicie zaczęło się od rozładowania akumulatora w nocy, rano nie mogłem odpalić. Czasami też kluczyk przy przekręcaniu LOCK-OFF-ON-ST przycinał się. Aż pewnego dnia, samochód nie odpalił, wyświetlił się błąd "steering lock malfunction", nie można było przekręcić kluczyka z LOCK na OFF. Akumulator codziennie trzeba było ładować, wyjąłem go z samochodu i naładowany leżał całą noc. Rano sprawdzam - rozladowany. Wniosek - akumulator do wymiany. Ale pozmieniałem baterię z samochodu brata (nówka sztuka, parametry zbliżone do tego z Saaba) i dalej nic, nie puszcza kluczyka. Więc akumulator nie jest sprawcą. Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki, oczyściłem punkty masowe, nie pomogło. Jak manualnie wcisnę ten bolec w stacyjce, da się przekręcić na OFF i dalej na ON i ST, ale wtedy wyskakuje błąd immobilisera i potem, że nie rozpoznaje kluczyka. Wczoraj jak wkładałem aku brata, podpiąłem, zapaliły się światła mijania, próbowałem je zgasić, ale wyłącznik nie reagował.
    Może Wy jesteście w stanie mi pomóc, pisałem już po forach, dzwoniłem po mechanikch i nikt mi do tej pory nie pomógł. Wiem, że jest coś takiego jak moduł CIM, ale nie wiem czy on jest sprawcą, chciałbym się upewnić czy to on, czy jeszcze coś innego i skąd te zwarcia? Pozdrawiam.

    2 6
  • #2 04 Sie 2016 12:42
    Doktorr
    Poziom 34  

    Znajdź elektronika zajmującego się w twoim regionie zabezpieczeniami i zawieź mu samochód.

    2
  • #3 25 Wrz 2016 19:38
    Miller_1906
    Poziom 1  

    Czesc, jak sie zakonczyl temat? Pytam, gdyz jestem w takiej samej sytuacji niestety :)

    0
  • #4 27 Wrz 2016 22:08
    Slim17
    Poziom 9  

    Cześć, temat wciąż aktualny. Jeden kolega z forum Saabotage miał ten sam problem-, wymienił stacyjkę i pomogło. -Ja wymieniłem stacyjkę i nic to nie dało.
    Powiem krótko, opcji jest kilka-:
    1. Włóż klucz do stacyjki, próbuj włączyć silnik, wyświetli się pewnie błąd blokady kierownicy. Wyciągnij bezpiecznik nr 2 ze skrzynki po prawej strony kierownicy (widoczna po otwarciu drzwi). Odczekaj chwilkę i włóż go spowrotem. Wyjmij klucz, włóż go i próbuj odpalić. Istnieje niewielka szansa, że pomoże.
    2. Weź klucz i jedź do najbliższego serwisu, który naprawia Saaby, powinni za darmo lub za symboliczną opłatą sprawdzić Ci klucz.
    3. Zdemontuj stacyjkę, rozbierz ją i sprawdź styki, pozaginaj blaszki, żeby lepiej stykały, cień szansy jest, że tutaj tkwi problem. Jednemu koledze z forum to pomogło.
    4. Następnie możesz zdemontować stacyjkę, moduł CIM i zawieźć do serwisu Saaba. Tam są w stanie sprawdzić czy jest komunikacja między nimi i czy CIM jest sprawny. Tutaj film jak zdemontować CIM: https://www.youtube.com/watch?v=TzJW3A1SvFg.. Ja nie zdemontowałem, bo nie jestem w stanie, kierownice mam zblokowaną na wprost i nie potrafię, tak jak facet na filmiku zdemontować poduszki.
    5. Znaleźć kogoś z TECHEM2 i próbować sczytać błędy, może coś podpowiedzą, nakierują.
    6. Poprawić wszystkie połączenia masowe.
    7. Sprawdzić wszystkie bezpieczniki czy nie są popalone, następnie wymontować po kolei wszystkie bezpieczniki i wpinać pojedynczo mierząc pobór prądu. Mi na przykład rozładowuje akumulator, zostawię go na noc lub dwie i umiera, a jest nowy, kupiony miesiąc temu.
    Punkty pisałem w kolejności przypadkowej, zacznij od tych najprostszych czynności, bezpieczniki, wyjęcie bezpiecznika nr 2, pobór prądu, Tech2, połączenia masowe, sprawdzenie klucza. Demontaż stacyjki wiąże się z rozebraniem całego tunelu środkowego, więc jeśli nie będzie takiej potrzeby, po co to robić. Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem. Daj znać czy poradziłeś z tematem i co było przyczyną, może w jakiś sposób mnie to pomoże. Pozdrawiam i powodzenia! ;)

    2
  • #5 10 Gru 2016 17:01
    Slim17
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Kupiłem moduł CIM o tym samym numerze, co mój. Dałem do zaprogramowania. Dziś zamontowałem go do samochodu, przekręcam kluczyk i nic. Tylko podświetla się wyświetlacz między zegarami i wywala check engine. Co może być nie tak?

    0
  • #6 04 Cze 2018 08:00
    Roboblox
    Poziom 1  

    Witam, Slim17 jak rozwiązałeś problem? Mam ten sam, a dodatkowo pojawia się komunikat "Stability control failure. Traction control failure" Auto nie odpala, nie słychać pompy paliwa I po przekręceniu kluczyka zapala się tylko część kontrolek.

    0
  • #7 10 Lip 2018 00:55
    280hp
    Poziom 9  

    Większość błędów o których piszecie jest wynikiem uszkodzonego akumulatora i przede wszystkim alternatora. Od tego zacznijcie- bo nawet jak wyeliminujecie usterkę to szybko ona wróci- a szkoda. SSy są bardzo podatne na "złe prądy".
    Następnie. Po kolei:
    1. Moduł stacyjki. Pasuje P&P bez programowania więc na próbę można podmienić z innego samochodu. Jeśli błędy znikną- isopropanol i czyścimy swoją. Na jakiś czas pomoże.
    2. Problem z masą.
    3. Najgorsza z możliwych, dla portfela, usterek to CIM. Wymaga programowania przez Techa2 jeśli mnie pamięć nie myli z TISem więc nie każdy warsztat to zrobi. Mały protip- jeśli ma się możliwość zczytania zawartosci fabrycznie nowego CIM'a można to zapisać i po wymianie układu w używanym wgrać- wtedy można zaprogramować moduł o innych numerach.

    Jeśli zaś komuś pojawia się taki błąd od czasu do czasu i auto za którymś razem odpali- koniecznie sprawdzić alternator, akumulator oraz wszystkie obwody czy coś nie kradnie prądu.

    Ogólnie problem znany- bez techa2 nie ma co podchodzić i warto wrzucić auto na lawetę do mechanika albo zapłacić za przyjazd z komputerem.

    0
  Szukaj w 5mln produktów