Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicia, brak iskry na jednej świecy

07 Lip 2005 00:50 4778 6
  • Poziom 19  
    W czasie jazdy samochód gwałtownie stracił moc, strzały do wydechu niespalonej mieszanki.
    W aucie zastosowana jest listwa zapłonowa którą mocuje sie bezpośrednio na świecach, listwę sprawdzałem podczas rozruchu z nowymi świecami włożonymi do gumowych tulejek elektrodami do góry, metalowe korpusy świec połączyłem ze sobą przewodem miedzianym i dałem na masę silnika.
    W czasie rozruchu stwierdziłem ze na jednej świecy jest brak iskry, zamieniłem miejscami świece i brak iskry wystąpił w innej świecy (gnieździe), po ponownym zamienianiu świec oraz gumowych tulejek brak iskry występuje cały czas w tym samym gnieździe. Przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem pojawia sie losowo słaba iskra na niedziałającej świecy.

    Czy opisane objawy świadczą o uszkodzeniu listwy zapłonowej czy przyczyna może znajdować sie poza nią np. czujnik Halla.
    Prosiłbym o podanie sposobu sprawdzenia tej listwy aby być pewnym ponieważ jest to spory wydatek. Chciałbym też poznać zasadę działania tej listwy od sterowania do rozdzielania WN.

    Bardzo proszę o pomoc osoby które mają praktyczną wiedzę w podanym temacie.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie wyprowadzone i jeden od obu wspulny (3 przewody)
  • Poziom 19  
    Kolego <małek> z Twojego opisu wynika że:
    - iskry powinny występować parami ( podobnie jak w nowszej wersji Fiata 126p bez rozdzielacza zapłonu)
    To by tłumaczyło fakt że w pierwszym momencie było brak iskry na 1 cylindrze z za chwile na 3. Można przyjąć że iskry występują parami 1-3 i 2-4 cylinder. Czy tak jest?
    Pomierzyłem oporność pomiędzy wyprowadzeniami WN listwy i jest następująca między poszczególnymi cylindrami:
    1-2 oraz 3-4 20,8k
    1-3 11,9k
    2-4 29,7k
    1-4 oraz 2-3 8,9k
    Do metalowego korpusu nie ma przejścia.
    Widać różnicę pomiędzy 1-3 oraz 2-4. Zastanawia mnie ta oporność pomiędzy wszystkimi wyprowadzeniami ale może jest dlatego aby układ nie był bez obciążenia z chwilą zdjęcia ze świec. Napewno schemat rozjaśnił by bardziej w głowie.

    Z pomiaru gniazda sterującego wynika że listwa zawiera układ elektroniczny bo oporność pomiędzy wyprowadzeniami wynosi ok 75k. Zresztą widać jakąś zalaną kość firmy Champion.
    Zrobię jeszcze próbę ze zmniejszeniem szczeliny na świecy ale muszę poczekać aż sie troche ściemni żeby lepiej widzieć.
    Jeśli ktoś ma możliwość zrobić pomiar listwy omomierzem i podzielić sie ze mną informacją na temat wyników lub zna sposób regeneracji bardzo proszę o informację.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Jednak wymiana, założyłem od Fabii, jest konieczna zamiana miejscami przewodów na wtyku.
    Zamieniamy miejscami 1 z 2.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Cewkę kupiłem razem z przejsciówką, wszystko działa dobrze. Polecam internetowy sklep z częściami, zapłaciłem 100zł taniej niż w normalnym sklepie.
    http://www.skoda-shop.pl/
    Temat uważam za zamknięty.