logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak odczytać schemat efektu do gitary na płytce uniwersalnej?

xeds 21 Wrz 2016 15:31 837 12
REKLAMA
  • #1 15945503
    xeds
    Poziom 8  
    Witam. Chciałbym zrobić sobie efekt do gitary elektrycznej (jestem zielony w schematach itp). Ma on się znajdować na płytce uniwersalnej. I teraz pytanie do was co oznaczają te części, paski oraz czerwone punkty. I czy pierwsza lepsza płytka uniwersalna się nada? Bo jak patrzyłem w sklepie to są dwustronne. I co z tymi kablami do czego masa, i czy np kabel od gain (1,2,3) mam po prostu dolutować do potencjometru od lewej do prawej 1,2,3 ?
    Jak odczytać schemat efektu do gitary na płytce uniwersalnej?
  • REKLAMA
  • #2 15945544
    marekhab
    Poziom 33  
    Ocena: 266
    Na dole pod schematem masz opis:
    Gain potencjometr 100kΩ logarytmiczny
    Treble potencjometr 22kΩ liniowy
    Bas potencjometr 100kΩ logarytmiczny
    Contour potencjometr 100kΩ liniowy
    Volume potencjometr 100kΩ logarytmiczny
  • #3 15945616
    xeds
    Poziom 8  
    A te czarne paski, czerwone punkty i niebieskie to co ?
  • REKLAMA
  • #4 15945647
    marekhab
    Poziom 33  
    Czarne paski to zworki. Dobrze byłoby jakbyś podał link skąd pochodzi zdjęcie może będzie tam schemat.
    Przypatrzyłem się bardziej i dochodzę do wniosku że te czerwone punkty to miejsca gdzie trzeba przeciąć ścieżki na płytce ( przerwa w ścieżce).
  • #6 15945746
    marekhab
    Poziom 33  
    Stronkę już znalazłem po opisie na zdjęciu. Apropo tej przerwy to po prostu trzeba ją
    przepiłować delikatnie aby nie uszkodzić sąsiednich ścieżek.
  • REKLAMA
  • #7 15946512
    zybex
    Pomocny dla użytkowników
    Ocena: 2915
    xeds napisał:
    hA w jaki sposób się robi tą przerwę ?