Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Focus c-max 1.6 tdci bujanie po odpaleniu

drecko 26 Jan 2017 18:27 4728 4
  • #1
    drecko
    Level 9  
    Witam wszystkich 😀 Mam takie pytanko - otóż w moim C-Maxie dzieje się tak, ze gdy auto zimne to odpala i chodzi super, ale po dłuższej jeździe gdy postoi z godzinkę to po ponownym odpaleniu strasznie buja nadwoziem - obroty są równe ale troszkę niższe... gdyż przejadę się kawałek to wszystko wraca do normy. Zostały sprawdzone wtryskiwacze- próby przelewowe, dwumas, poduszki silnika, alternator i wszystko jest ok. Wie ktoś co może powodować takie bujanie ?
    Dziękuje serdecznie za wszelka pomoc :-)
  • #2
    dawid zaj
    Level 2  
    witam, w silniku 1.6 jest prostokątny wąż-rura sprawdz czy jest szczelna miałem podobny problem w focusie 3 i to był właśnie powód,rura pod wplywem temperatury silnika robila sie miekciejsza w wyniku czego nieszczelnosc stawala sie wieksza i chwytala lewe powietze
  • #3
    drecko
    Level 9  
    Dziękuje kolego 😀 Dzisiaj po pracy sprawdzę - to jest waż po lewej stronie stojąc przed silnikiem nie ?:-) powiem ze w sobotę wyczyściłem zawór EGR i przepływomierz - pomogło to w takim stopniu, ze auto jakby lepiej przyspieszało ale niestety nadal jest tak,ze jak zimny to chodzi ok , jak jest nagrzany to chodzi ok, a jak po dłuższej jeździe się go wyłączy i odpali ponownie tak po 30 - 40 min to ma niskie ale równe obroty i Buja całym nadwoziem dopóki nie złapie większej temperatury albo czasem trzeba go przygazować 😟 Dzisiaj sprawdzę ten wąż i dam znać co i jak 😀
  • #4
    drecko
    Level 9  
    Witam, sprawdziłem ten wąż i jest szczelny, ale zauważyłem ze po włączeniu odbiorników elektrycznych auto zaczyna bujać budą i ładowanie spada do 12 V a jak wyłączę to wraca do 13,7 V i silnik chodzi normalnie. Czyżby akumulator już się kończył albo alternator już pada... Dzisiaj sprawdzę czy są jakieś spadki napięć, chociaż na jednym forum wyczytałem, że w tych modelach jakaś grzałka wykańcza akumulatory...

    Dodano po 42 [minuty]:

    A więc tak - sprawdziłem ładowanie miernikiem i takie samo ładowanie jest na alternatorze co na akumulatorze 13,7 - 13,9 V. Lecz jak włączę odbiorniki w aucie tzn - światła, ogrzewanie przedniej i tylnej szyby, klimatyzację to ładowanie skacze raz jest 12,5V a po chwili 13,9V i jak na zmianę, a jak wyłączę odbiorniki to ładowanie wraca ponownie na 13,7 - 13,9 V... Czy ktoś już coś takiego przerabiał może ? Dodam, że kontrolka ładowania nie świeci i w komputerze też nie ma błędu odnośnie uszkodzenia inteligentnego systemu ładowania. Dla pewności podłączę na noc aku pod prostownik i zobaczę jak będzie się zachowywał po doładowaniu.
  • #5
    drecko
    Level 9  
    Witam serdecznie wszystkich😁 Udało mi się rozwiązać problem 😁 Dzięki informacjom zdobytym na innym forum ( ze powodem takiego bujania może być nagar zgromadzony na wtryskiwaczach ) zdecydowałem się na zastosowanie środka do czyszczenia wtryskiwaczy Liqui Molly diesel Spulung ( czy jakoś tak ) 😜 Przy wymianie filtra paliwa - nowy filtr zalałem w/w środkiem i zamontowałem do auta - po odpaleniu autko pracowało sobie przez 20-30 minut na wolnych obrotach, a potem zatankowałem pełen zbiornik paliwa ( zwykły ON )i dolalem na pełen zbiornik 150ml oleju 2t. Efekt jest taki, ze bujanie silnikiem całkowicie ustało, bez znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły- po odpaleniu wchodzi gładko na równe obroty 😁
    Mam nadzieje, ze ten post się komuś przyda 😁
    Pozdrawiam serdecznie 😁